אפל לא לכל המשפחה: במגעים לרכישת הסדרה הישראלית "נבלות"

המגעים לרכישת הסדרה הישראלית כוללים אפשרות ליצירת גרסה עבור השוק האמריקאי, וליהוקו של ריצ'רד גיר כשחקן הראשי • הסדרה, הכוללת סצינות קשות ואלימות, עומדת בניגוד לתדמית של אפל כמי שמעוניינת בתכנים ידידותיים למשפחה

ריצ'רד גיר / צילום: רויטרס - Mario Anzuoni
ריצ'רד גיר / צילום: רויטרס - Mario Anzuoni

חברת אפל נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת הזכויות בסדרת הטלוויזיה הישראלית "נבלות", כדי לעבד אותה לגרסה אמריקאית. לפי אנשים המקורבים לעסקה, אפל גברה על הצעות מצדן של מתחרות כמו שואוטיים, FX ואמזון. 

הסדרה, ששודרה בישראל ב-2010, מגוללת את עלילותיהם של שני ותיק פלמ"ח, שיוצאים למסע רציחות בת"א, תוך התמקדות בצעירים, בגלל תחושה שלהם שבני הדור הצעיר אינם מבינים את הקורבן שהקריב הדור שלהם עצמם.  

הפרטים טרם סוכמו, אולם המפיקים וורן לייט והווארד גורדון נמצאים במגעים ליצירת פורמט מחודש של הסדרה עבור השוק האמריקאי, תחת שם חדש אולי, כך לפי גורמים המקורבים לעסקה. השניים זכו לביקורות טובות כמפיקי טלוויזיה. גורדון הוא בין מפיקי הסדרות "24" והומלנד, ולייט עומד מאחורי הסדרות "בטיפול" ו"חוק וסדר". 

השחקן ריצ'רד גיר מנהל אף הוא מגעים ויככב כנראה בסדרה, אפל ו-21 סנצ'רי פוקס יפיקו במשותף את הסדרה. הפרויקט היה לפני כן בפיתוח ב-HBO. לדברי המקורבים העסקה טרם נסגרה והיא עלולה ליפול אם לא יושגו הסכמים לרבות הכרעות תקציביות. 

אפל, גורדון, גיר ולייט לא מסרו תגובה. מפוקס נמסר כי לא נעשתה עסקה. 

רכישתה של סדרה אלימה, הכוללת סצינות קשות, עומדת בניגוד לסטנדרטיים המסורתיים שלפיהם מוכרת אפל אפליקציות בחנות האפליקציות שלה. בספטמבר דיווח וול סטריט ג'ורנל, כי אפל אינה מעוניינת בתוכניות הכוללות אלימות, פוליטיקה או שפה גסה.

אולם גורמים רבים המקורבים לאפל טוענים כי הדבר אינו נכון וכי תכנים למבוגרים בהחלט כלולים בתוכניות החברה. אנשי התוכן של אפל, זאק ואן אמבורג וג'יימי ארליכט, שנכנסו לתפקידם ביוני, עומלים קשות לשבור את המיתוס כי אפל מעוניינת רק בחומרים ידידותיים למשפחה.