ספין אוף הביומד של אינטרקיור לא יוצא בינתיים לפועל

חברת הבת נובלוס הודיעה על מיזוג לתוך Cancer Genetics והשתיים היו אמורות לפעול יחד בתחום הבדיקות לסרטן • אך חילוקי דעות הביאו לכך שהמיזוג לא יוצא לפועל כרגע

כאשר נכנסה אינטרקיור לתחום הקנאביס, הודיעה החברה הבת שלה (8.8%), NovellusDX (נובלוס), על מיזוג לתוך חברה נסחרת בשם Cancer Genetics. החברות היו אמורות לפעול יחד בתחום הבדיקות לסרטן. מבחינת אינטרקיוטר, המיזוג היה אמור לפשט את מבנה החברה מנקודת המבט של המשקיעים, שהגיעו אליה בשביל פעילות הקנאביס.

אולם נראה כי חילוקי דעות בין הגורמים הובילו לכך שהמיזוג כרגע אינו יוצא לפועל, ונובלוס חוזרת להיות חברה עצמאית.

מניית אינטרקיור  יורדת כעת והחברה נסחרת לפי שווי של 410 מיליון שקל. רוב הערך של החברה מגיע מתחום הקנאביס. לפני הכניסה לתחום, שתי אחזקות הביומד שלה, נובלוס וריג'נרה (17.25%), המפתחת תרופה לניוון עצבי, הניבו לאינטרקיור שווי של כמה עשרות מיליוני שקלים בלבד.

המניה של Cancer Genetics עמה הייתה אמורה נובלוס להתמזג, איבדה 30% בעקבות ההודעה והיא נסחרת ב-9 מיליון דולר.

נובלוס פיתחה שיטה לבחון את האופן שבו גנים שונים באים לידי ביטוי בתא סרטני פעיל. השיטה אמורה לאפשר התאמה אישית של תרופות לסרטן, שהיא מדוייקת יותר מאשר ההתאמה על בסיס הגנטיקה של הגידול (שאינה לוקחת בחשבון האם הגנים הייחודיים לגידול הם אמנם גם פעילים במחלה). מלבד אינטרקיור מושקעות בחברה מספר קרנות הון סיכון מובילות, ביניהן אורבימד ופונטיפקס, והיא זכתה בעבר בתחרות סטארט אפים שערכה חברת התרופות נוברטיס. נובלוס גייסה עד היום 23 מיליון דולר, מהם 6 מיליון בתחילת 2018.