נעמה סיקולר: "כמה עולה שוויון? בוועידת ישראל ננסה לענות על כך"

עורכת "גלובס" בוועידת ישראל לעסקים: "ועידת ישראל חוגגת 30 שנה. השנה ביקשנו לעשות את הוועידה מעט אחרת, באופן שמרחיב את השורות ומרחיב את השיח, מציג מגוון של דעות ומצרף אליו ערבים ויהודים, יוצאי אתיופיה, וגם ביקשנו לעשות זאת עם ייצוג הולם של נשים, שמהוות קרוב ל-50% מהדוברים"

עורכת "גלובס", נעמה סיקולר, פתחה הבוקר את ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בבנייני האומה בירושלים. "את הוועידה, שתיערך ביומיים הקרובים, אני רוצה להתחיל בכמה שאלות: כמה עולה שוויון? כמה עולה לייצר אמון או כמה עולה חוסר אמון? כמה עולה פקק? כמה עולה ילד? איך יכול שאנחנו עסוקים ביומיום כל-כך הרבה בכלכלה ובאיכות חיים, אבל הרבה פחות כשזה מגיע לקלפי?". 

לדבריה, "סך השאלות האלה יעמדו בראש ועידת ישראל לעסקים יחד עם התכנון קדימה, מה שמכונה 'תוכנית 2028'. נעשה זאת ביחד עם למעלה מ-150 דוברות ודוברים. מחר יהיה פה נשיא המדינה, יהיו פה ראשי המפלגות, הצמרת המשפטית, המגזר העסקי, הממשלתי ואחרים.

"ועידת ישראל, שחוגגת 30 שנה, נוסדה בידי חיים בר און ז"ל, אביה של אלונה בר און, יו"ר 'גלובס' ומבעליו, יחד עם ענת אגמון. השנה ביקשנו לעשות את הוועידה מעט אחרת. ביקשנו לעשות אותה באופן שמרחיב את השורות ומרחיב את השיח, מציג מגוון של דעות ומצרף אליו ערבים ויהודים, יוצאי אתיופיה, וגם ביקשנו לעשות זאת עם ייצוג הולם של נשים, שמהוות קרוב ל-50% מהדוברים.

"בעוד שעות אחדות תובא רונה רמון ז"ל למנוחת עולמים. צריך לומר משהו על העוצמה שלה לקום מתוך השכול, ולהאיר את הסביבה בעשייה חברתית. פשוט ראויה להערצה. יהי זכרה ברוך".