גם אי.בי.אי מקים קרן להשקעה בנדל"ן: חובר לאלקטרה נדל"ן בפרויקט בדאלאס

הקרן הייעודית שתונפק לציבור מיועדת לגייס ממנו כ-10.5 מיליון דולר לטובת קומפלקס מגורים • באי.בי.אי מציינים כי "עלות הפרויקט הכוללת היא כ-50 מיליון דולר, הכוללים גם את תקציב השבחת הנכס"

דייב לובצקי, מבעלי השליטה באי.בי.אי / צילום: אילן בשור
דייב לובצקי, מבעלי השליטה באי.בי.אי / צילום: אילן בשור

בית ההשקעות אי.בי.אי ממשיך לעבות את פעילויות ניהול ההשקעות האלטרנטיביות שלו, כשבדומה לבתי השקעות אחרים (אלטשולר שחם והראל פיננסים), הוא מנפיק לציבור קרן להשקעות בנדל"ן מניב. זה קורה במסגרת תשקיף שפרסם היום (א') בית ההשקעות ל"שותפות השקעה ראשונה Dallas IBI PILLAR בקומפלקס מגורים בדאלאס טקסס".

את הפעילות מוביל בחברה דייב לובצקי, מבעלי השליטה ומי שמיועד להתמנות בקרוב למנכ"ל בית ההשקעות. הקרן החדשה להשקעה בארה"ב נעשית בשיתוף עם אלקטרה נדל"ן שבניהול גיל רושינק.

באי.בי.אי מציינים כי "עלות הפרויקט הכוללת היא כ-50 מיליון דולר, הכוללים גם את תקציב השבחת הנכס", כאשר הקרן הייעודית שתונפק לציבור מיועדת לגייס ממנו כ-10.5 מיליון דולר. הקרן של אלקטרה נדל"ן העמידה סכום נוסף של כ-10 מיליון דולר "ויתרת המימון, כ-30 מיליון דולר, תינתן מהלוואה שתילקח מבנק אמריקאי", כדברי מובילי הקרן.

שחיקה בפעילויות הליבה הוותיקות

מדובר בפעילות ניהול השקעות אלטרנטיבית, בדומה למה שמקדמים גם כמה בתי השקעות אחרים, על רקע שחיקה בשיעור ההכנסות מפעילויות ליבה ותיקות, ובראשן ניהול תיקי ההשקעות וניהול קרנות הנאמנות. המהלך מתאפשר הודות לשינוי שהובילה רשות ניירות ערך, שמתיר הנפקת שותפות נדל"ן לציבור הרחב לשם גיוסי הון בבורסה בת"א לטובת פרויקטים ייעודיים בחו"ל. למעשה, תחום ניהול ההשקעות האלטרנטיביות לא חדש באי.בי.אי, שזיהתה אותו מוקדם ביחס למתחרותיה, כשגם מתחרים כגון אלטשולר שחם והראל פיננסים כבר פועלים בתחום הצעת השקעות בנדל"ן מניב ללקוחותיהם.

באי.בי.אי, שחוברים לצורך ההשקעה הראשונה בפעילות החדשה להשקעות בנדל"ן מניב לאלקטרה נדל"ן, מציינים כי "הנכס הוא קומפלקס מגורים (Multifamily) בן 334 יחידות דיור שנבנה ב-2012, אחוז התפוסה בו הוא כ-95% אשר מספק תזרים קיים", כאשר ההשקעה בנכס נעשית בשותפות עם הקרן השנייה של חברת אלקטרה נדל"ן, המחזיקה בכ-50.5% מהון חברת הנכס". עוד הם מציינים כי לצד שיפוץ דירות בנכס, "תקופת ההחזקה בנכס צפויה לעמוד על כחמש שנים".

בבית ההשקעות מציינים בנוסף כי "סכום המינימום להשקעה בפרויקט למשקיע מהציבור יעמוד על 25 אלף דולר", וכי "דמי השכירות השוטפים יחולקו למשקיעים אחת לרבעון לאורך תקופת ההחזקה. בתום תקופת ההשקעה, צפויים המשקיעים לקבל את יתרת הקרן, בתוספת התשואה שהושגה", כאשר דמי הניהול לקרן הראשונה הם "כ-1% מהיקף ההשקעה לאורך חיי הפרויקט בתוספת החזר הוצאות חד פעמיות".

את פעילות הקרן מנהל מתן לייבה, "שניהל ב-5 השנים האחרונות את פעילות הנדל"ן בעבור הלקוחות המוסדיים של אי.בי.אי". עורכי הדין שליוו את העסקה הם תמר לוז ואורן וולפין ממשרד גולדפרב זליגמן.