גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הצי השישי: לא בטוח שנפקוד את חיפה אם חברה סינית תנהל הנמל

אתר ימני בארה"ב: אם ישראל תוסיף להדק קשריה עם סין, צריך לצמצם הקשרים הצבאיים, המודיעיניים והטכנולוגיים עימה" ● בעקבות הסתייגויות של פקידים אמריקאים החליטה ממשלת ישראל לבדוק מחדש ההסכם עם החברה הסינית SIPG ● גורם סיני תוקף את הכוונה לדון מחדש בהסכם ● לידת גרסה חדשה של פרשת הפאלקון, שבסופה שילמה ישראל לסין 350 מיליון דולר?

הדמיית "נמל המפרץ" בחיפה / צילום: אתר אשטרום
הדמיית "נמל המפרץ" בחיפה / צילום: אתר אשטרום

באיתות פומבי ראשון, מזהיר ממשל טראמפ את ישראל לא להפקיד את ניהול נמל המפרץ, הצמוד לנמל חיפה, בידי חברה סינית. ההסכם בין ישראל לחברה הסינית לניהול נמלים SIPG, שלפיו תחל החברה לנהל את נמל המפרץ ב-2021, מעורר דאגה בממסד הביטחוני של ארה"ב. כך אמרו ל"גלובס" עוזרי מחוקקים בקונגרס.

גורמים ישראלים בירושלים ובוושינגטון נרמזו, שהצי השישי יפסיק לפקוד את נמל חיפה, יעד קבוע של אוניות הצי, אם ישראל לא תבטל את ההסכם עם הסינים, אמרו המקורות. שגרירות ישראל בוושינגטון נמנעה ממתן תגובה.

לדברי המקורות, ארה"ב תומכת בהרחבת קשרים הכלכליים של ישראל עם כל מדינת תבל, ובהן סין, והיא מבינה את האטרקטיביות של השוק הסיני לכלכלה קטנה יחסית כישראל. אך הממשל מצפה שישראל, עם יחסיה המיוחדים עם ארה"ב, תבין, כי סין היא איום ביטחוני על ארה"ב לא רק באגן האוקיינוס השקט אלא בכל מקום בעולם.

דובר במטה של הצי השישי בנאפולי לא הוציא מכלל אפשרות נתק בין הצי לבין נמל חיפה. בתשובה על שאלת "גלובס" בשבוע שעבר האם ארה"ב מודאגת מהנוכחות הסינית העתידית בנמל חיפה, אמר הדובר, קומנדר (סא"ל) קייל ריינס: "אוניות הצי השישי פוקדות לעיתים קרובות את נמל חיפה, הן לאימונים משותפים עם חיל הים הישראלי והן לביקורי נמל (שגרתיים). אין שום שינוי בשגרת הפעילות שלנו עם ישראל. השותפות שלנו עם ישראל איתנה. (אך) אינני יכול לנבא מה יקרה או לא יקרה ב-2021".

גורמים ישראליים אמרו שהם מודעים להתראה האמריקאית וכי ממשלת ישראל החליטה לבחון מחדש את ההסכם עם בייג'ינג. לפחות ישיבה אחת של הקבינט המדיני-בטחוני עסקה בנושא בסוף נובמבר, והוזמנו אליה שר הכלכלה, אלי כהן ובכירים באוצר. לדברי הגורמים טרם התקבלה החלטה, אך נמשכים דיונים בלתי פורמליים, עם תשומות מפקידים אמריקאים.

בוושינגטון נשמעו הערכות, שישראל תנסה, כנראה, להיחלץ מההסכם עם החברה הסינית במאמץ להימנע מהתנגשות פומבית עם ממשל טראמפ. בקרב מקבלי החלטות בישראל יש הסכמה כמעט כללית שצריך להימנע משערוריה כגון זו שפרצה בעקבות התנגדות ארה"ב למכירת מטוסי אתראה מוקדמת (AWACS) של תע"א לסין ב-2000. בעקבות ההתנגדות, ביטלה ישראל את ההסכם ושילמה לסין 350 מיליון דולר. "אני אופטימי שהדברים לא יגיעו לכלל משבר כזה", אמר אחד מעוזרי המחוקקים.

אך גורם סיני אותת בשבוע שעבר, כי בייג'ינג אינה מתכננת לשבת בחיבוק ידיים מול ניסיון לשנות או לבטל את החוזה עם ממשלת ישראל. ליו נאיה, עמית מחקר במכון ללימודי מערב אסיה ואפריקה באקדמיה הסינית למדעי החברה, אמר שהבחינה המחודשת של ההסכם נובעת משיקולים פוליטיים טהורים.

"הסיבה לכך שארה"ב רוצה שבעלת בריתה תבחן שוב את ההסכם היא מאמץ להכשיל את שיתוף הפעולה בין סין לבין ישראל", אמר ליו. "זו השיטה שבה משתמשת וושינגטון בעקביות כדי להחניק את הפעילויות הבינלאומיות של סין". הוא רואיין ב"סאות צ'יינה מורנינג פוסט", ב-17 בדצמבר.

על המחלוקת המסתמנת בין ישראל לארה"ב בסוגיית נמל חיפה דיווח בראשונה "ג'רוזלם פוסט".

ביטויים למורת הרוח האמריקאית מהנוכחות העתידית של חברה סינית במתקן אסטרטגי ישראלי, שמשמש לפעמים יעד לאוניות הצי השישי, החלו להופיע באמצעי תקשורת אמריקאים, שחלקם תומכים בממשל טרמאפ.

מאמר באתר החדשות "וושינגטון אקזאמינר", שופר קונסרבטיבי בעל השפעה, הזהיר בשבוע שעבר: "ישראל היא בעלת ברית קרובה של ארה"ב. בכל זאת, הקשרים המעמיקים והולכים בין ישראל לסין אינם עולים בקנה אחד עם האינטרסים האמריקאים. ממשל טראמפ חייב לגנות זאת".

"אם ישראל תוסיף להדק קשריה עם סין, ארה"ב חייבת לצמצם את קשריה הצבאיים, המודיעיניים והטכנולוגיים עם ישראל", כותב האתר, שנמצא בבעלות המיליארדר פיליפ אנשוץ. "זה צעד משמעותי, אך החשש (מקשרי ישראל עם סין) הוא אמיתי מאוד... חיל הים האמריקאי מודאג, בצדק, שהסינים ישתמשו (בנמל חיפה) כבסיס לפעולות מודיעינות... אבל זה רק קצהו של הקרחון".

"מטרידים יותר מפרשת חיפה הם היחסים שהולכים ומתהדקים בין תעשיות ההיי-טק הישראליות לבין סין", מוסיף "וושינגטון אקזאמינר". "סין תנצל את גישתה לחברות אלה כדי להניח ידה על תוכנות וחומרות מוגנות בפטנטים, לרבות תוכנות פרי של מו"פ אמריקאי. שוב, הגישה הזו (להיי-טק ישראלי) מנוגדת באופן בסיסי לאינטרסים של ארה"ב.

"הספקות האלה משקפים חששות כבדים עוד יותר בוושינגטון", כותב עוד האתר. "שוררת דאגה שטכנולוגיות צבאיות אמריקאיות, שסופקו לישראל, כגון מטוסי אף 35 (המטוסים החמקניים), עלולות למצוא יום אחד את דרכן לסין".

ההסכם למסירת תפעול נמל המפרץ בחיפה לחברה הסינית נחתם ב-2015, אך המחלוקת סביבו החלה להתפרץ רק בחודשים שחלפו, יותר משלוש שנים לאחר שיבשה הדיו על המסמך. מדוע? אחת מהסיבות העיקריות היא הרעת היחסים בין וושינגטון לבייג'ינג, שצברה תאוצה עם כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן והחלטתו לנהל מלחמת סחר בלתי מתפשרת עם הסינים.

תת-אלוף (במיל.) אסף אוריון, שהיה ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון במטכ"ל, וכיום עמית צבאי במכון וושינגטון למדיניות מזרח-תיכונית, אמר ל"גלובס", כי ישראל נקלעה לתחרות בין שתי המעצמות הגדולות בתבל על נתיבי ים ונכסים אסטרטגיים אחרים. "אנחנו צריכים להיזהר לא להימחץ בין שני הענקים", כדבריו. מתכננים בפנטגון נתנו דעתם לכך, שבעוד שסין קנתה לה דריסת רגל בנמל חשוב בחוף המזרחי של הים התיכון, קיבלה רוסיה זכיון ל-49 שנה לנמל טרטוס בסוריה. שתי ההתפתחויות האלה נתפסות בוושינגטון כקריאת תיגר על ארה"ב, הוא אומר.

גורם ישראלי אחר אמר ל"גלובס", כי האופי הנפיץ של הנשיא הנוכחי גורם למקבלי החלטות בישראל לחשוש מאפשרות שהוא יזעם על "כפיות טובה" ישראלית אם יקבל דיווח לא אוהד, מהפנטגון למשל, על הנוכחות הסינית בחיפה. "בהבל פה הוא עלול לקלקל תשתית שנבנתה במשך עשרות שנים", אמר הגורם. "החשש הזה קיים כבר מזמן, אך ההחלטה המפתיעה, שכאילו נשלפה מהמותן, להוציא את החיילים האמריקאים מסוריה, ניערה אנשים. ישראל לא יכולה לסמוך על כך שג'ארד קושנר יהיה במקום המתאים ובזמן המתאים כל הזמן. אסור להסתבך (עם טראמפ) וליטול סיכונים רק בגלל האופקים הכלכליים-עסקיים שסין פותחת לישראל".

אוריון אומר, כי ישראל צריכה להביא בחשבון איך נתפסים מהלכיה מול סין בארה"ב. נכון אמנם, שספינות של חיל הים האמריקאי עוגנות לפעמים גם בנמלים סיניים, אך ישראל צריכה להבין שיחסיה עם ארה"ב הם העדיפות הראשונה במעלה. אוריון מציין שישראל אינה יכולה להתעלם מהתועלת הפוטנציאלית הגדולה ביחסים כלכליים עם סין, אך היא אינה יכולה לקפוץ ליחסים עמה בעיניים עצומות. זו שאלה של ניהול סיכונים, של הסתכלות חכמה, אומר אוריון. מצד אחד - המשאבים ההוניים הגדולים, השוק העצום; מצד אחר - נכונותה של סין להשתמש במנופים כלכליים להשגת מטרות מדיניות (טייוואן, טיבט). ויש בעיה של ריגול סיני. הוא ציין, שבשלב זה קיים בישראל חסר במומחיות מוסדית לטיפול בסוגיות הקשורות בסין.

בעיית הפעילות הסינית בישראל החלה לחדור לשיח הישראלי בשנה החולפת, במידה לא מעטה בזכות פרופ' שאול חורב, ראש מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה ולשעבר ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, סגן מפקד חיל הים ומפקד שייטת צוללות. הנושא הסיני נדון בכנס שערכו מרכז חיפה ומכון האדסון ב-22 באוגוסט השנה.

נייר עבודה שכתבו חורב ודאגלס פיית, לשעבר תת-שר ההגנה האמריקאי לענייני מדיניות, בעקבות הכנס, העלה את הנקודות הבאות:


בעיני הצי האמריקאי, שת"פ עם חיל הים הישראלי נעשה אטרקטיבי יותר בעקבות ההתפתחויות האסטרטגיות במזרח הים התיכון, אך החוזה שנחתם עם החברה הסינית לניהול נמל המפרץ בחיפה מגביל את השת"פ הזה ואולי מוציאו מכלל אפשרות.
למדיניות סין לבניית נמלים ותפעולם ברחבי תבל יש תמריצים כלכליים, אך יש לה גם ממדים פוליטיים וצבאיים.
ישראל חייבת להחליט באיזו מידה היא רוצה להכניס את סין לפעילות כלכלית בישראל ובה בעת לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה.
בישראל אין גוף בין-משרדי לבדיקת הצעות להשקעות זרות, לא רק מבחינה עסקית אלא גם מבחינה ביטחונית.
ישראל צריכה לבדוק את החוזה לניהול נמל המפרץ בחיפה ולהכניס בו שינויים מתאימים כדי לצמצם, אם לא לבטל, את הסיכונים שכרוכים בו.

אדמירל גארי ראפהד, לשעבר ראש אגף מבצעים בצי האמריקאי, אמר באותו כנס, כי הוא מצדד בהרחבת שיתוף הפעולה בין הצי השישי לחיל הים הישראלי, אך "הנוכחות הסינית המשמעותית" בנמלים בישראל מסכלת זאת. לדבריו, המפעילים הסיניים של הנמל יוכלו לנטר מקרוב את תנועת האוניות של הצי השישי.

פרופ' חורב אמר ל"גלובס": "מדינה אינה יכולה להפריט את עצמה לדעת. נמל הוא תשתית אסטרטגית חשובה. בלי קשר לנכונות הצי השישי להקים בחיפה בסיס ביתי, נמל כזה לא מפריטים.".

אך כשהאמריקאים מביעים חששות, ישראל צריכה להתייחס אליהם, אמר חורב. הוא הדגיש: "כשבעל הבית דורש - מקיימים".

חורב ציין, כי אינו מאשים את שר התחבורה, ישראל כץ, שחתם על ההסכם עם הסינים. "תפקידו לקדם את האינטרסים של משרד התחבורה כפי שהוא מבין אותם. הבעיה היא, שחסרה ראיה לאומית. אין גורם שירכז את החשיבה האסטרטגית של ישראל".

איך יוצאים מהבוץ?

חורב: "אנו צריכים לשבת מול הממשל בארה"ב ולברר בצורה דיסקרטית, לא מעל דפי העיתונים, איך להשביע את רצון ארה"ב. נקודת המוצא היא: אנו לא רוצים עימות עם האמריקאים".

צריך להדגיש שבישראל נשמעות גם דעות אחרות. בראיון לשלומית לן במגזין G, ב-15 דצמבר, נשאל רב-חובל יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים, מה דעתו על התנגדות ארה"ב לנוכחות סינית בחיפה.

תשובתו: "גורם אמריקאי רשמי אמר לי שאין לזה שום בסיס... אבל אם הם אכן מתנגדים, אני לא חושב שזו חכמה לבוא ולהגיד לי - אצלך אסור שסינים יתפעלו נמל, כאשר בארה"ב יש שלושה טרמינאלים סיניים..."

עוד כתבות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר