תע"א: "מגעים ראשונים להשקיע באירונאוטיקס"

בהודעת החברה שנמסרה היום לבורסה נאמר כי "בשלב זה אין כל ודאות בדבר התממשות ההתקשרות בין הצדדים, היקפה, מועדה או תנאיה האחרים" • אתמול נחשף כי רשות ני"ע פשטה על משרדי אירונאוטיקס והזמינה בכירים בחברה לחקירה במסגרת פרשה שנחקרת ומוטל עליה צו איסור פרסום

עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר
עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר

התעשייה האווירית בוחנת אפשרות להשקיע באירונאוטיקס ומקיימת עמה מגעים ראשונים ובלתי מחייבים בקשר להשקעה - כך הודיעה היום (ג') בצהריים התעשייה האווירית לבורסה. בהודעת החברה נאמר כי "בשלב זה אין כל ודאות בדבר התממשות ההתקשרות בין הצדדים, היקפה, מועדה או תנאיה האחרים".

אירונאוטיקס דיווחה אף היא כי אחד הגורמים שאיתו היא מנהלת מגעים למכירת מניותיה היא התע"א, והוסיפה כי היא מקיימת מגעים עם גורם נוסף למכירת ההחזקות שלה בחברת האלקטרו אופטיקה "קונטרופ". אירונאוטיקס מחזיקה בקונטרופ באופן שווה ביחד עם חברת רפאל.

אתמול (ב') נחשף כי איש העסקים אהרון פרנקל רכש את המניות שהחזיקה באירונאוטיקס חברת הפניקס ומניות נוספות, והוא מחזיק בכ 17% מהמניות - מה שהופך אותו לבעל העניין הגדול ביותר ורכש עוד מניות בחברה. בעלי המניות האחרים הן הקרנות KCPS, בראשית וויולה.

בחודשים האחרונים הניחו רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו הצעה לרכוש את אירונאוטיקס בכ-430 מיליון שקל, אך הדירקטוריון של אירונאוטיקס  דחה את ההצעה בנימוק שהיא נמוכה מדי. לפני כשנה וחצי החברה הונפקה במיליארד שקל.

אתמול נחשף כי רשות ניירות ערך פשטה על משרדי אירונאוטיקס והזמינה בכירים בחברה לחקירה במסגרת פרשה שנחקרת ומוטל עליה צו איסור פרסום. זאת, בנוסף לפרשה אחרת שנחקרה במשטרה והועברה להמשך טיפול הפרקליטות, אודות עבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני. גם בפרשה זו מוטל צו איסור פרסום.