נחתם הסכם בין האוצר ומשרד החוץ להעסקת עובדי אבטחת התעופה

1,200 עובדים הפזורים בנמלי תעופה מסביב לעולם נושמים לרווחה • המחלוקת נפתרה, והוחלט כי משרד החוץ ימשיך לטפל בעובדי עמ"י תעופה כפי שנעשה עד היום, וכי יתוגבר כוח-האדם במערך

מטוס אל על / צילום: תמר מצפי
מטוס אל על / צילום: תמר מצפי

יומיים אחרי הדד-ליין שהציב משרד החוץ לחברות התעופה הישראליות - נחתם הסכם בין משרד ראש הממשלה (האמון על המל"ל ובין משרד החוץ המעסיק את עובדי האבטחה של חברות התעופה הישראליות (שעליה אמון אגף הביטחון של אל על). מדובר ביותר מ-1,200 עובדים הפזורים בנמלי תעופה מסביב לעולם.

נזכיר כי לפני חודשים ארוכים שיגר מנכ"ל משרד החוץ מכתבי התרעה לגורמים בתחום, בו הוא מעביר את האחריות למציאת הפתרון לאבטחת חברות התעופה לידי אל על. מכתבי התרעה דומים כבר שוגרו גם בשנים קודמות, ופתרונות שכללו את מעורבות האוצר - לרבות תקנים ותקציבים - פתרו את המחלוקת.

כעת הסאגה נמתחה יותר מאשר הפעמים הקודמות, כאשר עשרות עובדי אבטחה שסיימו קורסים מצאו את עצמם במצב מביך, לפיו תכננו לצאת לעבודה מעבר לים אולם נתקעו ללא עבודה ועם חוסר בהירות. גם עובדים קיימים שפנו ל"גלובס" בימים האחרונים הלינו על חוסר ודאות. מבחינת חברות התעופה הישראליות, המצב של חוסר הוודאות הוביל לפגיעה במערך בתכנון הלו"ז. 

בשבועות האחרונים התקיימה סדרה של פגישות בין משרדי האוצר, החוץ והמל"ל במטרה לפתור את המחלוקת. בדומה לסאגות דומות בעבר הבעיה נפטרה הודות לאישור תקנים לעובדי אבטחה נוספים. מי שניהל את השיחות הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ. 

ממשרד הראש הממשלה נמסר כי לאחר מגעים בין משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד האוצר, נפתרה המחלוקת בנושא, והוחלט כי משרד החוץ ימשיך לטפל בעובדי עמ"י תעופה כפי שנעשה עד היום, וכן כי יתוגבר כוח-האדם במערך.