פיצול ביהדות התורה: אגודת ישראל ודגל התורה יתמודדו בנפרד

עם זאת, ביהדות התורה מבהירים: הבקשה לפיצול הסיעות לוועדת הכנסת הוא הליך פרוצדורלי מוכר ומתואם מראש בין הסיעות, ללא כל משמעות לאופן הריצה בבחירות הקרובות

יעקב ליצמן / צלם: אמיל סלמן
יעקב ליצמן / צלם: אמיל סלמן

מערכת הבחירות לכנסת ה-21 הולכת ומסתבכת: הבוקר (ד') הודיעו בגוש החרדי על פיצול הסיעות. במקום יהדות התורה, מעתה יתמודדו אגודת ישראל בראשות יעקב ליצמן ודגל התורה בראשות משה גפני - בנפרד.

הפיצול בין שתי המפלגות נמצא על הפרק מאז הקמפיין לראשות עיריית ירושלים ועיריות אחרות ברחבי הארץ. בין המחנות לובתה שנאה של ממש, עד כדי סכסוכי פעילים חסידים וליטאים בשכונות בירושלים.

הפיצול הזה - כמו גם הפיצול בתוך הבית היהודי (איחוד לאומי, מפדל וימין חדש), הפיצול בין התנועה למפלגת העבודה וגם הפיצול שהתרחש אתמול ברשימה המשותפת עם פרישתו של ח"כ אחמד טיבי - מהווה סיכון של ממש על רסיסי הקבוצות שחלק מהן לא יעברו את אחוז החסימה.

לתוך כך יש להוסיף את מצבה של המפלגה החרדית ספרדית ש"ס, אשר הסקרים מנבאים לה כ-4 מנדטים.

דווקא בימים האחרונים דובר בזירה החרדית על איחוד אפשרי בין החרדים האשכנזים לספרדים, אך כעת העתיד הפוליטי בין כל המפלגות המייצגות את הציבור האורתודוקסי בישראל אינו ברור. 

ביהדות התורה מבהירים: הבקשה לפיצול הסיעות לוועדת הכנסת הוא הליך פרוצדורלי מוכר ומתואם מראש בין הסיעות, ללא כל משמעות לאופן הריצה בבחירות הקרובות. עוד נמסר ל"גלובס" כי משמעות ההודעה לוועדת הכנסת היא שגרתית, וכי זהו הליך שנוקטים מדי מערכת בחירות כדי לאפשר את פיצול מימון הבחירות. מדובר בהליך פנימי מוכר, נאמר.