אחרי ונציה, גם יפן: כל תייר ישאיר במדינה מס של 9 דולר

ממשלת יפן מכריזה על "מס סיונרה" (sayonara) בסך 1,000 ין שישלם כל תייר שעוזב את המדינה • מעריכה כי המס החדש יכניס לקופתה עד לסוף 2019 סכום של 461 מיליון דולר (50 מיליארד ין)

טוקיו / צילום: באדיבות לשכת התיירות של טוקיו
טוקיו / צילום: באדיבות לשכת התיירות של טוקיו

התיירות גדלה, והמדינות מחפשות איך להרוויח מזה: אחרי שעיריית ונציה הכריזה כי היא תחל לגבות מס של 10 אירו מכל תייר (המבקר בה ליום אחד), ממשלת יפן מכריזה על "מס סיונרה" (sayonara) שישלם כל תייר שעוזב את המדינה.

מספר קווי הטיסה ליפן גדל משמעותית בעת האחרונה, והמדינה הפכה ליעד תיירותי נחשק - אגב גם עבור התייר הישראלי, למרות שעדיין אין טיסות ישירות בקו מתל-אביב.

המס החדש שיפן החלה לגבות בתחילת השבוע עומד על 1,000 ין, שהם כ-9 דולר, והוא ייגבה מכל תייר ללא קשר למדינת המוצא שלו. מי שיהיה פטור מהתשלום הם ילדים עד גיל שנתיים ומבקרי יום שנשארים ביפן פחות מ-24 שעות.

ממשלת יפן מעריכה כי המס החדש יכניס לקופתה עד לסוף 2019 סכום של 461 מיליון דולר (50 מיליארד ין). את הכסף, מבטיחים בממשלה, ישקיעו בשירותים לתייר, לרבות הוספה של מידע במגוון שפות באתרים השונים, הוספה של שירותי ווי-פי בתחבורה הציבורית והשקעה בשכלולים בנמלי התעופה ובמעברים הימיים, דוגמת עמדות המבוססות על זיהוי פנים בהגירה על-מנת לזרז את התהליך ולהקל על העומסים שנוצרו בעקבות הגידול במספר המבקרים ביפן - מהאוויר ומהים (עם הגידול בפעילות נופשי השייט). 

התזמון, אגב, לא מקרי - ב-2020 תארח טוקיו את משחקי האולימפיאדה. במדינה מעריכים כי המשחקים יובילו לגידול במספר המבקרים ביפן מעבר ל-30 מיליון שביקרו ביפן במהלך 2018 לכיוון ה-40 מיליון תיירים עד 2020.