דיווחים בתקשורת הגרמנית: חברת התעופה "גרמניה" נקלעה לקשיים

לפי דיווח הבוקר באתר המוקדש לתעופה מסחרית בגרמניה, החברה זקוקה לפחות ל-20 מיליון אירו באופן דחוף כדי להמשיך לטוס באופן סדיר • החברה, השייכת לאיש עסקים גרמני בשם קארסטן באלקה, רשמה הפסדים של בין 6 ל-8 מיליון אירו מדי שנה בשנים האחרונות

חברת התעופה "גרמניה איירליינס" (Germania), המפעילה טיסות סדירות בין נתב"ג למספר יעדים במדינה, נמצאת בצרות כלכליות וזקוקה לסיוע כספי דחוף - כך מדווחת התקשורת הגרמנית. בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה נכתב כי הזינוק במחירי הדלק בקיץ האחרון, יחד עם הירידה בכוחו של האירו מול הדולר ועלייה בהוצאות על תחזוק מטוסים, הביאו ל"צורך קצר-טווח במזומנים". עם זאת, לפי ההודעה, אין בשלב זה ביטולי טיסות או צמצום פעילות של החברה.

לפי דיווח הבוקר (ד') באתר המוקדש לתעופה מסחרית בגרמניה (Aero Telegraph), החברה זקוקה לפחות ל-20 מיליון אירו בדחיפות כדי להמשיך לטוס באופן סדיר. האתר מסר כי החברה, שרשמה הפסדים של בין 6 ל-8 מיליון אירו מדי שנה בשנים האחרונות, שוקלת כעת הצעות רכישה. 

אתר המגזין "שפיגל" דיווח כי לחברה יש 954 עובדים, והיא הטיסה כ-4 מיליון נוסעים בשנה החולפת בעזרת צי של 37 מטוסים. היא מפעילה טיסות לישראל ולמזרח התיכון, כולל למצרים ולאיראן, ומודל הפעילות שלה אינו דומה לזה של חברות הלואו קוסט - הכרטיסים כוללים מזוודות, הגשת אוכל במהלך הטיסה ומושבים קבועים. 

"גרמניה" מפעילה טיסות סדירות כמה פעמים בשבוע מנתב"ג לברלין, לדיסלדורף, להמבורג ולנירנברג, והיא מיוצגת בארץ על-ידי טל תעופה המייצגת את החברה במדינות נוספות. עם זאת, בנציגות המקומית לא מכירים את הפרסומים האחרונים אודות הקשיים הכלכליים. את פעילותה בישראל החלה החברה לפני כ-4 שנים. בפברואר האחרון הודיעה "גרמניה" על הכפלת תדירות הטיסות מתל-אביב לברלין ל-6 טיסות שבועיות מנתב"ג. לפי דוחות רשות שדות התעופה, מתחילת השנה ועד לסוף חודש נובמבר טסו עם החברה 138 אלף נוסעים בקווים מנתב"ג - מספר המשקף גידול של 111% לעומת שנה קודמת. 

מחברת גרמניה ישראל נמסר כי "חברת גרמניה איירליינס היא חברה איתנה הפועלת יותר מ-30 שנה בשוק התעופה ומטיסה מיליוני נוסעים בשנה ליותר מ-60 יעדים. תעשיית התעופה של אירופה עברה לאחרונה שינויים גדולים, כאשר 2018 הייתה שנה מאתגרת במיוחד. העלייה המסיבית במחירי הדלק בקיץ שעבר והיחלשותו היחסית של האירו מול הדולר, היוו נטל כבד עבור החברה, כמו גם עיכובים משמעותיים באספקת מטוסים חדשים וחסכוניים שהוזמנו, ובמקביל עלויות תחזוקה של המטוסים הקיימים. כחברה אחראית ורצינית, גרמניה איירליינס בוחנת אפשרויות מימון שונות על-מנת להבטיח את צרכיה. בכל מקרה, כל טיסות החברה כולל מישראל ממשיכות כרגיל וכמתוכנן".