עוברת למודל לואו קוסט: ישראייר תתחיל לגבות תשלום על מזוודה

חברת התעופה מודיעה כי מי שירכוש כרטיסים מהשבוע הבא יפגוש בתמחור נפרד למזוודה: 35 דולר לכיוון למי שישלם מראש באתר ישראייר ו-70 דולר לכיוון למי שירכוש את השירות בדלפק בשדה התעופה

מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר

מהחודש הבא, חברת התעופה ישראייר תתחיל לגבות תשלום על מזוודות. בשלב ראשון החברה יוצאת בפיילוט בקו לבוקרשט (מ-18 בפברואר). מי שירכוש כרטיסים מהשבוע הבא יפגוש בתמחור נפרד למזוודה: 35 דולר לכיוון למי שישלם מראש באתר של החברה ו-70 דולר לכיוון למי שירכוש את השירות בדלפק בשדה התעופה. בהתאם למודל שבו פועלות כל החברות כיום - מי שרוכש מראש משלם פחות, גם על הושבה וגם על צ'ק-אין. הנוסעים יוכלו להעלות במסגרת מחיר הכרטיס טרולי במשקל של עד 8 ק"ג. המודל הזה צפוי להתרחב בהדרגה לכלל יעדי החברה עד לחודש אפריל.

בישראייר מדגישים כי המדיניות משקפת את המעבר של החברה לפעול כחברת לואו קוסט. שירות נוסף שהחברה מציעה כבר היום בתשלום כולל הושבה - התשלום למי שמבצע את השירות מהאתר הוא 15 דולר (חמי שרוצה לרכוש מושב מראש) או 40 דולר עבור מושב מועדף בשורה הראשונה או במעבר. יודגש כי חלק מטיסות ישראייר ממריאות מטרמינל 1 המשמש לחברות לואו קוסט.

לדברי גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה, "ישראייר מתאימה ללקוחות את החופשה שמתאימה להם, אם זה לפי תקציב, מועד, יעד סוג חופשה ועל מה הם בוחרים לשלם. אנו מאמינים שמעבר למודל שירות שיאפשר ללקוח לשלם עבור מה שמתאים לו ושהוא צריך באמת, ייצר ערך אמיתי ללקוחות ויאפשר להם לבחור את החופשה המשתלמת ביותר".

המעבר למודל של תשלום נפרד עבור שירותים הופך להיות נפוץ יותר ויותר בקרב חברות התעופה. שחיקת המחירים והתחרות לצד מחירי הדלק מחייבים את החברות למצוא מקורות הכנסה מעבר למחיר הכרטיס, כך למשל דרך גבייה עבור מזוודה או עבור מזון היא חלק מהמודל הזה. 

מוקדם יותר היום פרסמנו כי חברת התעופה "גרמניה" שנקלעה לקשיים כספיים - גרמניה מציעה טיסות בשירות מלא כולל מזוודה במזון ולעתים גם במחיר של 70-80 אירו בקו מתל-אביב לברלין. לפי אזהרות החברה ולפי התנהלות שוק התעופה בדומה למהלך עליו גם ישראייר מכריזה - יש להניח שנראה פחות ופחות חברות שיוכלו לאפשר לעצמן לגבות מחיר נמוך יחסית מבלי להוסיף עליו שירותים נוספים בתשלום.