נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P 500 ננעל בעליות זה היום החמישי ברציפות

סין וארה"ב סיימו את דיוני הסחר ללא הצהרה משמעותית • ענקית הקמעונאות מייסיס צוללת 18% לאחר הורדת התחזיות לשנה כולה • אמריקן איירליינס צונחת גם היא לאחר הנמכת תחזיות • תביעות האבטלה בארה"ב ירדו השבוע מעבר לצפוי

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות. הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  ננעלו בעליות של כ-0.5%. מדד ה-S&P 500 סגר היום רצף עליות בן 5 ימים, לראשונה מאז ספטמבר 2018.

21:10

התאוששות בוול סטריט: הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  עברו לעליות קלות. נשיא ארה"ב טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אין בכוונתו להגיע ל-World Economic Forum שיתקיים בדאבוס בשל ההשבתה.

 


20:45

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות לאחר נאומו של פאואל, ולאור אכזבת המשקיעים מתוצאות המכירות של חג המולד והסילבסטר. הפחדים מתעצמים לאור החשש מהמשך השבתת הממשל, מה שמשפיע על השווקים.

הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  רושמים שלושתם ירידות.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות של 0.2%, וזאת ברקע לדברים שנושא הערב יו"ר הפד פאואל בפורום כלכלי בוושינגטון. פאואל חזר על דבריו כי הפד יכול לגלות גמישות ולשנות את המדיניות במהירות אם יהיה צורך בכך.

18:35

המדדים המובילים נסחרים כעת ללא שינוי מהותי לקראת נאום יו"ר הפד פאואל הערב.

מניית מייסיס  צונחת 18%, אמריקן איירליינס גרופ  צונחת 7.5%, קוהל'ס  נופלת 6.3%, בראנדס לימיטד נופלת 5.1%. 

באירופה המדדים ננעלו במגמה מעורבת לאחר שנסחרו במהלך היום בירידות. מדד הדאקס טיפס 0.27%, הקאק השיל 0.17% והפוטסי עלה 0.54%.

16:50

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות בצל מבול של אזהרות רווח מצד חברות אמריקאיות, לאחר אזהרת הרווח של אפל בשבוע שעבר, סמסונג ו-LG. הערב: יו"ר הפד פאואל צפוי לשאת נאום והמשקיעים ינסו למצוא רמזים נוספים בנוגע למדיניות של הפד.

מדד הנאסד"ק יורד 1.1%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.65% ומדד S&P 500 יורד 0.9%.

הנשיא טראמפ אמר היום כי השיחות מול הסינים היו "הצלחה מסחרר", אך נראה כי בשוק ציפו להודעות דרמטיות יותר מהצדדים, מה שלא הגיע לעת עתה.

בגזרת הישראליות, הושלמה עסקת הרכישה של חברת הסייבר אימפרבה על-ידי קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, והמניה נמחקת מהמסחר בוול סטריט.

15:11

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח הערב בירידות, וזאת בהמתנה לנאום יו"ר הפד פאואל הערב. אחרי אפל , סמסונג ו-LG , עוד ועוד חברות מפרסמות אזהרות רווח, בהן מייסיס, בואינג, דלתא וברנס אנד נובל. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות של עד 0.5% בפתיחת המסחר. 

חברת מייסיס  פרסמה לפני דקות את תוצאותיה הכספיות והנמיכה את התחזיות לשנה כולה. מנייתה של מייסיס צוללת 15% בשלב של טרום-מסחר בוול סטריט. החברה רשמה עלייה של 1.1% במכירות (כולל מכירות האונליין) במהלך 12 החודשים האחרונים. לגבי ההמשך, החברה צופה כעת כי לא תהיה צמיחה בסיכום השנה החולפת, לעומת תחזית קודמת לצמיחה בשיעור של עד 0.7%. החברה צופה כי הרווח למניה יסתכם בטווח של 4-3.95 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח בטווח של 4.3-4.1 דולרים למניה. בשוק ציפו לרווח למניה של 4.23 דולרים. החברה צופה בנוסף כי המכירות בחנויות זהות יעלו ב-2% בלבד לעומת תחזית קודמת לעלייה של 2.5-2.3% במכירות.

מנייתה של ברנס אנד נובל צונחת ביותר מ-4% בטרום-מסחר לאחר שהחברה צופה נפילה של 10% ברווחים. החברה צפויה לפרסם דוחות ב-28 לחודש פברואר.

מנייתה של אמריקן איירליינס גרופ  צונחת ביותר מ-6% בטרום-מסחר לאחר שהחברה חתכה גם היא את התחזיות לשנה - מתחת לצפי של האנליסטים בשוק. החברה צופה כי הרווח למניה יסתכם בטווח של 3.12-2.92 דולרים (ורווח מתואם בטווח של 4.6-4.4 דולרים למניה - לעומת הצפי המוקדם של האנליסטים לרווח בטווח של 4.62 דולרים למניה).

טוויטר  זוכה להעלאת המלצה מצד בנק אוף אמריקה מריל לינץ'. המניה השלימה עלייה של יותר מ-30% בשנה האחרונה.

מורגן סטנלי העלה המלצה למניית בואינג  ל'משקל יתר' וזאת לאחר צניחת המניה בכ-15% מהשיא.

מאקרו

בארה"ב מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירד ל-216 אלף, לעומת הצפי לירידה ל-225 אלף בלבד, ובהמשך לנתון של 233 תביעות בשבוע הקודם.

14:43

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר, וזאת לאחר פרסום פרוטוקול הפד אתמול ולאחר שהמדדים סיימו את המסחר בעליות. המשקיעים דרוכים לקראת נאום יו"ר הפד פאואל הערב, בניסיון לקבל רמזים נוספים בנוגע למדיניות של הפד.

החוזים על מדד הנאסד"ק יורדים 0.7%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מאבדים 0.4%.

באירופה המדדים נסחרים בטריטוריה האדומה. מדד הדאקס מאבד 0.3%, מדד הקאק יורד 0.7% ומד הפוטסי נסחר ללא שינוי מהותי.

פרוטוקול הבנק המרכזי של אירופה (ECB) שפורסם היום חושף כי מקבלי ההחלטות בבנק אומרים כי כלכלת גוש האירו נמצאת במצב שביר.

חברת פורד אירופה הודיעה על כוונתה לקצץ אלפי משרות על רקע הקשיים בענף הרכב, סגירת מפעלים וסגירת הייצור של דגמים לא רווחיים.

12:20

המדדים המובילים באירופה נסחרים כעת בנטייה לירידות, וזאת כאשר במקביל החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מאבדים עד 0.6%. אמש פורסם פרוטוקול הפד מהחלטת הריבית האחרונה, ונחשף כי מספר חברי ועדת השוק הפתוח של הפד חושבים כי יש להמתין עם קצב העלאות הריבית. 

באירופה, מדד הדאקס יורד 0.4%, הקאק משיל 0.7% ומדד הפוטסי יורד 0.16%.

11:10

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים בשעה מוקדמת זו על יום מסחר שלילי ראשון מאז השבוע שעבר. מדדי הדאו ג'ונס  ו-S&P 500  היו בדרך ליציאה מטריטוריית התיקון, אך כרגע יצאו רק עם יום המסחר בארה"ב היום יסתיים במגמה חיובית.

ב-17:00 יתפרסמו בארה"ב נתוני המכירות של בתים חדשים (מספר יחידות דיור חדשות במונחים שנתיים שנמכרו במהלך החודש הקודם). הצפי הוא ל-569 אלף בתים חדשים, לעומת 544 אלף במדד שפורסם בסוף נובמבר.

בשעה 19:00 ינאם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, ובשווקים יצפו למצוא בדבריו רמזים לגבי העלאות הריבית הצפויות בשנה הקרובה בארה"ב.

10:40

בצרפת פורסם נתון הייצור התעשייתי לחודש נובמבר 2018 שרשם ירידה חדה של 1.3% בעוד האנליסטים ציפו לעלייה קלה של 0.1%. מדובר בעוד סימן להאטה העולמית בצמיחה.

הרשתות הקמעונאיות בבריטניה החלו לפרסם את נתוני מכירות חג המולד שלהן.

רשת הסופרמרקטים טסקו  דיווחה על עלייה חדה של 2.6% במכירות בהשוואה לתקופה הדומה בשנה שעברה וביצועים מעבר לצפוי בקטגוריות בולטות כמו נפח המכירות ותמחורן.

רשת הכלבואים מרקס אנד ספנסרס  דיווחה על ירידה של 2.7% בהכנסות ברבעון השלישי אך ציינה שביצועיה בשוק הקמעונאי ה"קשה" נותרו יציבים. הכנסות הרשת בבריטניה ירדו ב-2.2% בהשוואה לתקופה הזהה הקודמת. בסיכום יחד עם הפעילות הבינלאומית שלה, הכנסות הרשת נפלו 3.9% לרמת 3.04 מיליארד ליש"ט. ברשת טוענים כי שילוב של מזג אוויר רע, ביטחון צרכנים נמוך ומחאה נגד הבלאק פריידיי פגעו בהכנסות לחודש נובמבר 2018.

10:15

בורסות אירופה נפתחו הבוקר במגמה שלילית, המדדים העיקריים, קאק הצרפתי , דאקס הגרמני  והפוטסי הבריטי  יורדים בשעה זו.

בין האירועים הכלכליים הבולטים היום, ב-14:30 יפרסם הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את פרוטוקול פגישת המדיניות המוניטרית שלו.

הרשתות הקמעונאיות השונות בבריטניה יפרסמו היום את דוחות המכירות שלהן מתקופת חג המולד, ביניהן מרקס אנד ספנסרס , טסקו  וסודקסו .

פולקסווגן  צפויה לפרסם את דוחות המותגים השונים שלה לשנת 2018.

שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת, מדדי ניקיי  ושנחאי  ירדו, בעוד ההנג סנג  עלה.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת: טוקיו  יורדת בכ-1%, בורסות הונג קונג  ושנחאי  רושמות עליות. 

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. כך, מדד נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 סיימו בעליות שערים. הנפט זינק ב-5%. מדובר ביום הרביעי ברציפות של עליות במדד הדאו ג'ונס.

אמש התפרסמו פרוטוקולי הפד, בהם מודים בכירי הפדרל ריזרב כי המשך הדרך הוא "פחות ברור" לאחר העלאת הריבית ל-2.25%-2.5% בפגישה האחרונה. מהפרוטוקולים של הפגישה האחרונה, שהתקיימה בדצמבר, עולה כי חלק מהחברים חשבו שאין צורך בהעלאת הריבית בשל היעדר לחץ מהאינפלציה. בנוסף, בפרוטוקולים צוין שסביבת האינפלציה הנמוכה מאפשרת לבנק להיות סבלני לפני שימשיך במדיניות ההידוק.

בין האירועים הכלכליים הבולטים היום: ב-14:30 יפרסם הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את פרוטוקול פגישת המדיניות המוניטרית שלו. ב-17:00 יתפרסמו בארה"ב נתוני המכירות של בתים חדשים (מספר יחידות דיור חדשות במונחים שנתיים שנמכרו במהלך החודש הקודם). הצפי הוא לנתון של 569 אלף בתים חדשים, לעומת 544 אלף במדד שפורסם בסוף נובמבר. בשעה 19:00 ינאם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, ובשווקים יצפו למצוא בדבריו רמזים לגבי העלאות הריבית הצפויות בשנה הקרובה בארה"ב.

בוול סטריט נפתחה השבוע עונת הדוחות הכספיים. עם החברות שיפרסמו היום את דוחותיהן לרבעון האחרון, נמנים כמה תאגידים בינלאומיים מוכרים, כמו ענקית הקמעונות הבריטית Tesco Plc , רשת שירותי המזון הצרפתית Sodexo SA , רשת הקמעונות הבריטית Sainsbury ורשת בתי הכלבו הבריטית Marks & Spencer Group Plc .