גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: פולקסווגן טוארג 2019 - טיפוס חזק ושקט

הטוארג החדש אינו מנקר עיניים כמו חלק מאחיו לקבוצה, אבל בעל יכולות כביש מרשימות, פוטנציאל שטח רציני ותא נוסעים מפנק, שכולל את מסך המולטימדיה הגדול ביותר בצד המערבי של הכדור ● בשל העובדה שמדובר במנוע דיזל, הקרב האמיתי ממתין לו מול המתחרים עם הנעת פלאג-אין שנהנים מהנחת מס משמעותית

מי שעוקב אחר החדשות שזורמות בשבועות האחרונים מפולקסווגן לתקשורת, עשוי לקבל את הרושם שארגונים "ירוקים" ביצעו הפיכה שקטה והשתלטו על הנהלתה. רק לאחרונה היא סיימה השקה גלובאלית אולטרה-מתוקשרת של אאודי E-TRON החשמלית, והודיעה על תכניות לפרוש רשת באירופה מתקדמת של תחנות טעינה "ניידות" לרכב חשמלי, שיוכלו לבצע טעינה כמעט מלאה בתוך 17 דקות. כיום היא גם בונה בהדרגה "הייפ" דומה סביב החשמליות "העממיות" שלה. הראשונה, ID , שתושק ב-2019 ותעלה כמו פולקסווגן גולף אחריה תושק עירונית קטנה, שתעלה פחות מ-20 אלף יורו.

אבל זה חלק מהמשחק של יצרניות רכב. חלק נכבד ממכירותיהן נמצא כיום בסין והן צריכות יחסי ציבור טובים בשאר העולם. גם פולקסווגן יודעת היטב שלא מכאן יגיעו הרווחים (תשאלו את טסלה). לפיכך היא ממשיכה להשקיע משאבי פיתוח רציניים בדגמים עם מנועי בעירה פנימית, כאלה שמייצרים רווחים ממשיים בשוק הגלובלי האותנטי, הרחק ממסך העשן הירוק והנוצץ.

וכך הושק לו השנה, בשקט ובצנעה, דור חדש של הטוארג: SUV עצום ממדים, שמונע במנוע טורבו-דיזל גדול וחזק ורחוק קונספטואלית מאאודי E-TRON כמו טסלה מ"האמר".

פולקסווגן טוארג 2019 אתר

כמו נגמ"ש, רק עם עיצוב מינימליסטי

עיצובו של הטוארג החדש הוא המינימליסטי ביותר במשפחת ה-SUV פול-סייז של קבוצת פולקסווגן, שמשתרעת מאאודי Q7 ועד פורשה, למבורגיני ובנטלי. זאת בהנחה שאפשר להשתמש בביטוי "מינימליסטי" כדי לתאר כלי עם פרופורציות של נגמ"ש, שנמתח לאורך כמעט 4.9 מ' ולרוחב של 2 מ'.

Volkswagen-Touareg-INSIDE

יש לו פרופיל נקי ושמרני, זנב שמזכיר גרסה מוגדלת פולקסווגן גולף וגג מעט נמוך יותר מהדור היוצא שתורם למראה אתלטי. אלמנט העיצוב המוחצן היחיד הוא רשת פסים אופקיים, שחוצה את הגריל ואת פנסי ה-LED מצד לצד ומזכירה קצת את העיצוב התעשייתי, שחביב על לקוחותיו המיליונרים של פיליפ סטארק. ואם עוד נותרו מלפנים נהגים שזרים לעולם העיצוב העילי, ושאינם מתרשמים מהסמל הענק של פולקסווגן בחרטום, ממדי החרטום ופנסי ה-LED החורכים ישכנעו אותם לפנות את הנתיב.

הכניסה לתא דורשת מידה מסוימת של כושר, במיוחד אם מתלי האוויר נמצאים במצב הרגיל. את פני הנכנסים מקדם מסך מולטימדיה עצום - לא פחות מ-15 אינץ' - שממוקם במרכז הקונסול. טסלה החלה את טרנד הסופר-סייז LCD, וולבו והסינים המשיכו אותו ופולקסווגן החליטה כנראה לסתום לכולם את הפה. אין ספק, שזה מסך חד ואיכותי, שמשולב בצורה אסתטית בסביבתו, מציג אייקונים גדולים עם שליטת מגע חכמה (עם זיהוי של קרבה פיזית), מאפשר שליטה נוחה יחסית בעשרות תפריטים עם מאות פונקציות ומספק בידור בפקקים.

אבל חייבים להודות שבשלב מסוים העסק גוזל קצת יותר מדי תשומת לב מהנעשה בכביש. נסו לנהוג כשלצדכם לפטופ 15 אינץ' ועליו מפות גוגל, ותבינו למה הכוונה. גם לוח המחוונים הוא על טהרת ה-LCD, אם כי הוא ממוקד במידע החיוני ומאפשר התאמה אישית.

פרט לכך, תא הנוסעים של הטוארג הוא מקום מאוד נעים לשהות בו זמן ממושך. המושב האחורי מספק מרחב רגליים, כתפיים וראש ראוי ללימוזינה והמושבים נוחים להפליא ומפיגים את המתח מהשרירים - אפילו ללא המסאג' המתוחכם, שהוא אופציה לא זולה. בידוד רעשי החוץ רציני וכל התא עטוף בעור, עץ ומתכת שרמת הגימור והאיכות שלהם תכניס ללחץ את מעצבי הפנים של המותג-האח היוקרתי "אאודי". רמת האבזור התקנית די מוחלטת והעדר שורת מושבים שלישית מאחור מפנה תא מטען ענק.

מנוע דיזל מלא-מלא

פולקסווגן עדיין עובדת על פיתוח דור חדש של מנועי בנזין ופלאג-אין עבור אירופה מוכת ה-WLTP (גרסת פלאג-אין כבר מוצעת בסין), כך שבינתיים האופציה היחידה בטוארג היא מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3 ליטרים, שמייצר 286 כ"ס. בימינו זה לא נשמע הרבה עבור SUV של 2 טון, אבל מומנט של 60 קג"מ שזמין מסל"ד נמוך, סוגר היטב את הפינה. במצב ההיתכנות הרגיל קיימת אמנם השהייה קצרצרה עד שהדחף נבנה, אבל לאחר מכן הכלי שועט קדימה כמו קרנף שזיהה פולשים לטריטוריה שלו.

מצב הספורט מחדד את תגובת הדוושה והתיבה, אבל האמת, שאין בו הרבה צורך. המנוע כל כך שקט, צובר מהירות בקצב כל כך בלתי מורגש, עד שחלק ניכר מהזמן העדפנו לנסוע במצב "אקו", שממתן את תגובת הדוושה, כדי להקטין את הסיכוי לאיבוד רישיון בהיסח דעת. פולקסווגן נוקבת בצריכת דלק ממוצעת של כ-15 קילומטר לליטר. בואו נאמר, שגם 11 קילומטרים לליטר יהיו תוצאה ריאלית מכובדת.

את הפלטפורמה ברוכת הכישרונות של הטוארג כבר פגשנו לאחרונה בכמה דגמים של הקבוצה, והגרסה של פולקסווגן היא ללא ספק הידידותית והמאוזנת שבהן. מתלי האוויר ניטרלו בלי למצמץ את כל מה שהשלכנו לעברם, כולל רמפות הרעדה עירוניות קשוחות ודרכי עפר מחורצות. למרות הממדים הגדולים, הכלי נותר יציב ומאוזן בפניות הדוקות ומפותלות. ההיגוי מהיר ודי מדויק, לא עניין של מה בכך בכלים כאלה, והיציבות הכיוונית מופתית במהירויות גבוהות גם תחת רוחות עזות של חורף בכביש החוף. בסך הכול הכלי גורם לנהג להרגיש די בלתי מנוצח.

ביחד עם מתלי האוויר מגיעות גם יכולות שטח לא מבוטלות, כולל אפשרות להגבהת הגחון לגובה רציני והנעה כפולה חכמה עם מגוון אפשרויות בקרת משיכה והזרמת כוח בסוגי שטח שונים. נכון שלא נתקלנו אי-פעם בישראל בטוארג חדש שצולח ביצות ומטפס על סלעים, אבל טוב לדעת שקיים פוטנציאל לנהיגת שטח בנוסח "כוון את ההגה והרכב כבר יעשה את העבודה".

פולקסווגן טוארג מאובזר היטב, עם מתלי אוויר, עולה בישראל כ-500 אלף שקל, מחיר כמעט זהה לגרסת בסיס פחות מאובזרת של אאודי Q7 עם חמישה מקומות שמצוידת באותו מנוע, וכ-130 אלף שקל פחות מאאודי Q8, גם עם אותו מנוע. בהתחשב ברמת האבזור-למחיר זהו כיום הכלי עם התמורה הגבוהה ביותר במשפחה, אבל הקרב האמיתי ממתין לו מול המתחרים עם הנעת פלאג-אין שנהנים מיתרון מס של כמעט 60%. 

חלק מהמתחרות 

ב.מ.וו X5-30D 2019

ה-X5 החדש שיגיע לישראל בקרוב מציע ממדים גדולים יותר מקודמו ובסיס גלגלים ארוך יותר לטובת עד שבעה נוסעים. הנוסעים. הוא מצויד במערך מתקדם של מערכות בטיחות סמי-אוטונומיות ויציע לראשונה אופציה ליכולות שטח מקצועיות. מנוע הטורבו-דיזל ההתחלתי הוא עם שישה צילינדרים בנפח 3 ליטר, שמייצר 265 כ"ס ו-62 קג"מ

_BMW-X5-2019

מרצדס GLE 300d

גם הדור החדש של ה-SUV הגדול של מרצדס, שגם הוא יגיע בקרוב, מציע עיצוב "רך" יותר, ממדים מוגדלים ותא נוסעים, שעוצב בהשראת ה- S קלאס החדשה. יש לו מתלי אוויר, יכולות שיוט כמעט אוטונומיות ובשלב הראשון מוצע באירופה מנוע טורבו-דיזל עם 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר, שמייצר 245 כ"ס ו-50 קג"מ

לנדרובר דיסקאברי 240sd4

578 אלף שקל הוא המחיר של לנדרובר דיסקאברי החדש, שמציע ממדים נכבדים ותא נוסעים מרווח לשבעה נוסעים. הרכב עמוס בטכנולוגיות מתקדמות ובמתלי אוויר עם יכולות שטח מקצועיות, על פי מיטב המסורת של המותג. במחיר הזה מקביל מנוע 2 ליטר טורבו-דיזל עם 240 כ"ס ו-51 קג"מ, שמאיץ את הכלי ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו