יוניטרוניקס תקים חניון אוטונומי נוסף בפרברי ניו יורק בכ-13.5 מיליון דולר

הפרויקט, המתוכנן להסתיים במהלך שנת 2020, מצטרף לשמונה חניונים אוטונומיים שהחברה מקימה בצפון אמריקה ושבעה שכבר הושלמו • מניית יוניטרוניקס הגיבה לדיווח בעלייה של 5% היום • שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-327 מיליון שקל, לאחר עלייה של 25% במניה בחצי השנה האחרונה

חברת יוניטרוניקס , הנמצאת בשליטת קרן פימי ומנוהלת על ידי חיים שני, ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום החניונים האוטונומיים בצפון אמריקה. החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי בפרברי ניו יורק. החברה צפויה לקבל עבור הפרויקט 13.5 מיליון דולר (כ-50 מיליון שקל) בהתאם להתקדמות והגעה לאבני דרך בביצוע, והוא מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2020.

יוניטרוניקס פועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים. החברה השלימה עד היום הקמה של שבעה חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה ועוד תשעה חניונים (כולל הנוכחי) נמצאים בהקמה.

החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם צמיחה של 9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-49.3 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 50% ברווח ברבעון לרמה של כ-3.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-1.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-430 אלף שקל ברבעון המקביל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2018 סיימה יוניטרוניקס עם שיפור של 9.1% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-145 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי קפץ ב-67% והסתכם בכ-9.5 מיליון שקל. הרווח הנקי בתקופה עמד על כ-4.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 558 אלף שקל בתקופה המקבילה.

בחודשים האחרונים מקדמת החברה מהלך של פיצול פעילותה, כך שפעילות הפתרונות האוטומטיים (מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומיים), הנמצאת בצמיחה מואצת בשנה האחרונה ומנוהלת כיום באמצעות חברה בת, תפוצל לחברה אחות חדשה, יוטרון, שמניותיה יונפקו בבורסה. מניית יוניטרוניקס הגיבה לדיווח בעלייה של 5% היום. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-327 מיליון שקל לאחר עלייה של 25% במניה בחצי השנה האחרונה.

פימי, המחזיקה 50% לצד המייסד והמנכ"ל חיים שני המחזיק ב-22%, רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני קרוב לשלוש שנים (מארס 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל. הקרן רשמה עד היום תשואה של כ-50% על השקעתה.

המנכ"ל חיים שני ציין היום כי "ההסכמים עליהם חתמנו במחצית השנה שחלפה, להקמת חניונים אוטונומיים ומחסנים אוטומטיים, בהיקף מצטבר של קרוב ל-190 מיליון שקל, מעידים על הביקוש הגובר למערכות הרובוטיות המתקדמות שלנו ועל ההכרה של יזמים ומפעילי חניונים ומחסנים ביתרון התחרותי של הטכנולוגיה של החברה ואיכות מוצריה".