נפערים הסדקים בקואליציה של אפי נוה בלשכת עורכי הדין: לפני זמן קצר נודע כי המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, ושני סגניו של נוה, עורכי הדין מעיין אמודאי ושחר אורגד, שלחו מכתב לנוה ובו הודיעו לו כי הם פורשים מהקואליציה, וכי אינם יכולים להמשיך לכהן תחתיו, "בשעה שמצבה של הלשכה רק הולך ומתדרדר".

"בשנים הראשונות הובלת את הלשכה בראש מורם והבאת אותה לפסגות חדשות, אולם כעוצמת הנסיקה - כך עוצמת ההתרסקות", כתבו לנוה השלושה במכתב ששלחו לו. "בחודשים האחרונים חלה שחיקה והידרדרות קשה במעמדה של לשכת עורכי הדין, הידרדרות שמחובתנו הציבורית למנוע", הוסיפו.

עוד כתבו השלושה במכתבם: "התנהלותך בחודשים האחרונים ודאי שאיננה תורמת למעמד וכבוד המקצוע. לשכת עורכי הדין איננה עסק פרטי של איש, ולכן להבדיל מ'הנהגת הלשכה' שבחרה לתמוך בך בפן החברי, אנו החלטנו להציב את הציבור בראש סדר העדיפויות, לוותר על כיסאותינו ולהתפטר מתפקידנו. במישור האישי איננו מבקשים לגזול את זכויותיך הרבות בפעילותך למען ציבור עורכי הדין, ואנו מאחלים לך הצלחה במלחמה על חפותך". 

בנוסף ציינו השלושה במכתבם: "אנו מקווים עבורך, עבור ציבור עורכי הדין ועבור עולם המשפט כולו - כי השמועות על הפרשות החדשות תתבררנה כלא נכונות ותעלמנה כלעומת שבאו. מאחר שהן בגדר שמועות בלבד, נבהיר כי הן לא היוו שיקול בהחלטתנו להתפטר".

בהודעה מטעם השלושה נמסר: "חשוב לנו לעשות את ההפרדה בין אפי נוה האדם, שלו אנו מאחלים מעומק הלב שיוכיח את חפותו ויחלץ מהתקופה הקשה שהוא חווה - לבין אפי נוה איש הציבור וראש לשכת עורכי הדין. כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו ולפגוע בו... נוה צפוי לעמוד לדין לאחר שנתפס בשעת מעשה על-ידי אנשי הביטחון בנתב"ג, בעודו מנסה לסייע למאהבת שלו להיכנס לישראל במרמה. בימים האחרונים נפוצו שמועות כי הוא מעורב בפרשה נוספת, שעליה הוטל צו איסור פרסום. נוה השעה את עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים, אולם נכון לעכשיו הוא מתעקש להמשיך לעמוד בראש לשכת עורכי הדין, למרות החשדות החמורים נגדו".

המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, מסר: "בעת הזו לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת. אני מבין שאפי נמצא בסערת רגשות, ואני מזדהה עם המצוקה האישית שלו, אך לטובת הלשכה וציבור עורכי הדין, החלטנו להתוות את הדרך באמצעות דוגמה אישית ולהתפטר".

מטעם עו"ד אמודאי סגן ראש הלשכה וסגן יו"ר ועדת האתיקה הארצית: "כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו הוא עומד".

נציין כי מוריה אסרף, כתבת גלי צה"ל, הייתה הראשונה לדווח לפני יומיים כי 3 חברים בקואליציה של נוה צפויים להודיע על התפטרותם.

מלשכת עורכי הדין נמסר: "התפטרות חברי הקואליציה המדוברים נובעת אך ורק ממניעים אישיים ולא על רקע אידיאולוגי כפי שהם מנסים להציג את הדברים. משה טייב שימש כיו"ר החברה הכלכלית ורק לפני שבוע הודח מתפקיד זה ע"י הוועד המרכזי עקב אי אמון גורף של הוועד המרכזי בתפקודו המקצועי. לגבי מעיין אמודאי, מדובר במי שיו"ר ועדת האתיקה הארצית ויו"ר ועדת ההתמחות הארצית ביקשו שניהם להעבירו מתפקידיו בשל התנהגות בלתי הולמת והנושא נמצא על סדר יומו של הוועד המרכזי. לכן זאת התפטרות ממניעים שונים בתכלית מהעטיפה שבה נעטפו".