לשכת עוה"ד: גוברות הקריאות להדחת אפי נוה והקדמת הבחירות לראשות הלשכה

במכתב ששיגר הבוקר עו"ד אבי שינדלר, הנמנה עם האופוזיציה בלשכה, לעו"ד חוה מרצקי, יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, הוא דורש ממרצקי להביא לפיזור מיידי של מוסדות הלשכה ועריכת בחירות מוקדמות - זאת על רקע השמועות הסובבות סביב נוה בימים האחרונים וכתב האישום נגדו בפרשת "ביקורת הגבולות"

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה / צילום: איל יצהר
יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה / צילום: איל יצהר

מגדל הקלפים שבראשו עומד אפי נוה בדרך להתמוטט סופית? על רקע השמועות הסובבות סביב ראש לשכת עורכי הדין בימים האחרונים, וכתב האישום התלוי ועומד נגדו בפרשת "ביקורת הגבולות", גוברות הקריאות להדיח את נוה בכל דרך אפשרית, וזאת בין היתר על-ידי הקדמת הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, שאמורות להתקיים בקיץ.

במכתב ששיגר הבוקר (ד') עו"ד אבי שינדלר, הנמנה עם האופוזיציה בלשכה, לעו"ד חוה מרצקי, יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, הוא דורש ממרצקי להביא לפיזור מיידי של מוסדות הלשכה ועריכת בחירות מוקדמות.

"לאור ההתפתחויות הדרמטיות בפרשות השונות בהן מעורב ראש הלשכה, נוכח סירובו לקחת אחריות ולהתפטר מתפקידו, ובכדי למנוע את התפוררות שאריות האמון הציבורי בלשכת עורכי הדין - אני קורא לך לכנס את המועצה הארצית לאלתר על-מנת לקבל החלטה על פיזור כל מוסדות הלשכה והליכה לבחירות מוקדמות", כותב שינדלר.

המכתב מצטרף אל דרישתו של שינדלר במכתב קודם לכנס את המועצה על-מנת לדון בהדחתו של נוה - דרישה שלא נענתה עד כה. שינדלר מציין במכתבו החדש כי "המשך הימנעותך מכינוס המועצה הארצית בעת הזאת עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על עצם קיומה של הלשכה".

המכתב מצטרף להודעתם של המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, ושני סגניו של נוה, עורכי הדין מעיין אמודאי ושחר אורגד, כי הם פורשים מהקואליציה וכי אינם יכולים להמשיך לכהן תחתיו "בשעה שמצבה של הלשכה רק הולך ומתדרדר".

ראשיתה של הסערה בלשכת עורכי הדין, וזו המתחוללת סביב נוה, היא הסתבכותו בפרשת ביקורת הגבולות. לפני כשבועיים וחצי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד נוה ובת זוגו בפרשה, שבמסגרתו נטען כי נוה סייע לחברתו לעבור במעבר הגבול ביציאה מישראל בדרכם לחופשה זוגית בתאילנד, ובכניסה אל ישראל כשחזרו מהחופשה, ללא הצגת דרכון. נוה הודה בעובדות ובין היתר טען כי מדובר במעשה שנעשה על רקע הליך גירושים קשה שבו הוא מצוי ומתוך מצוקה רגעית.

האישום מייחס לנוה תכנון מוקדם של "ההתפלחות" בגבול, היצמדות לאישה זרה במעבר הגבול בעת היציאה מהארץ, מבלי שזאת תהיה מודעת כלל לנוכחותו, וכן מסירת גרסה שקרית לבקרית הגבול - ש"תפסה אותו על חם", כאשר ניסה להיכנס עם בת זוגו ביחד בחזרה במעבר הגבול - שלפיה הוא אינו מכיר כלל את בת הזוג.

ואולם בימים אלה סובבת סביב נוה חרושת שמועות בנוגע לעניינים נוספים, אשר הובילו גם חלק מתומכיו עד כה לתהות האם יש עוד מקום להיאחזותו בכיסא ראש לשכת עורכי הדין. 

עדכון: לאור ההתפתחויות האחרונות - ובהם יציאתו של יו"ר הלשכה אפי נוה לנבצרות - הוציאה יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד חוה מרצקי, זימון לישיבת מועצה מיוחדת אשר תתקיים ביום ראשון הקרוב.