גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נוקד ואלטשולר שחם לא חסינות: הנפילות של קרנות הגידור הישראליות בשנה החלשה מאז משבר 2008

דצמבר האדום החזיר את ענף הגידור בישראל למספרים שלא נראו כבר עשור ● קרן נץ של אלטשולר סגרה את 2018 עם תשואה של מינוס 22%, ונוקד של ורמוס וברכה איבדה 19.5% ● מנגד רשמה קרן קוליברי תשואה חיובית של 11.8%, ואילו טריו ורידינג נותרו יציבות

בורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
בורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

שנת 2018 הייתה שלילית עבור רוב קרנות הגידור הישראליות, עבור חלקן אפילו שלילית במיוחד. על פי הערכות בשוק לאורך השנה כולה רשמו הקרנות בממוצע תשואה של מינוס 4.9%, ובכך היא הפכה לשנה השלילית השלישית בלבד ב-12 השנים האחרונות, לאחר שש שנים חיוביות ברציפות, ולשנה החלשה ביותר מאז 2008, שנת המשבר הגדול. לתמונה העגומה הזאת תרם במידה רבה חודש דצמבר, שבו הגיעה התשואה החודשית הממוצעת לשפל של מינוס 3.5%.

התשואות של שוק קרנות הגידור בישראל

על פי נתוני אתר צור גלבוע, העוקב אחר תעשיית הגידור המקומית ומפרסם מדד לקרנות הישראליות, ייתכן שדצמבר 2018 היה החודש החלש של הענף מאז אוקטובר 2008, שיא המשבר הכלכלי, אז נרשמה תשואה שלילית של 7.9%. באוגוסט 2011 נרשמה תשואה שלילית דומה לזו של החודש שעבר, המוערכת במינוס 3.3%. מגמה זו באה כעת על רקע מציאות דומה הן במדד ת"א 35 והן במדד S&P500: על פי נתונים שחשפנו ב"גלובס" השבוע, תשואת החסר שאפיינה את רוב הקרנות ב-2018 לעומת מדדי הייחוס נבעה משלושת הרבעונים הראשונים של השנה, כאשר בדצמבר הן דווקא עקפו בממוצע את המדדים.

נתונים נוספים שהגיעו כעת לידינו מעידים כי שלושה גופים קטנים יחסית יכולים לסמן את 2018 כשנה עבורם, או לפחות לא רעה: קוליברי, טריו ורידינג, ובנוסף נראה שגם יסעור של אלטשולר שחם נמצאת בטריטוריה חיובית. מנגד, נץ של אלטשולר שחם ונוקד גלובל מצטרפות לגיא פאנד, ספרה Small Cap וטוליפ, שסיכמו את השנה עם תשואות שליליות בשיעור דו ספרתי.

אלטשולר שעולה, אלשטולר שצונחת

מהנתונים עולה כי קרן קוליברי, שבהובלת ערן מרדכי ואבישי קלימי, הייתה מהמצטיינות בשוק בשנה החולפת כשסגרה את השנה עם תשואה חיובית חזקה מאוד של קרוב ל-12%. גם בדצמבר הקרן הייתה חיובית, עם תשואה חודשית של 1.5%. מאז הקמתה ביוני 2016 ועד היום רשמה קוליברי תשואה שנתית ממוצעת של 22.1%.

חמש קרנות גידור ישראליות שבלטו ב-2018

עוד גוף שהציג שנה טובה ביחס לענף ולמדדי הייחוס, אם כי לא חיובית, הוא קרן טריו שבניהול עמית כהן ורועי בן נבט. טריו סיכמה את 2018 עם תשואה שלילית של מינוס 0.2% בלבד, ועברה לטריטוריה שלילית רק בגלל דצמבר האדום, שבו הציגה תשואה של מינוס 1.2%. טריו פועלת כקרן גידור מאז ינואר 2010, ובתקופה זו היא מציגה תשואה ממוצעת של 12% לשנה. לפני כן, במשך כשנה וחצי, ניהלה הקרן רק נוסטרו של עצמה, ובשקלול כל שנות פעילותה רשמה תשואה שנתית ממוצעת של 12.2%.

קרן הגידור רידינג קפיטל שבהובלת צחי אברהם סיכמה את 2018 עם תשואה שלילית של מינוס 1.1%, הטובה יותר מתשואת מדד הייחוס שלה. גם היא עברה לטריטוריה שלילית בדצמבר, שבו רשמה תשואה של מינוס 6.3%. לפני כן, בין ינואר לנובמבר, רשמה הקרן תשואה מצטברת של 5.5%. בראייה ארוכת טווח, מאז תחילת 2013 ועד סוף השנה שעברה, רשמה הקרן תשואה שנתית ממוצעת של 14.9%. קוליברי, טריו וגם רידינג משוות את עצמן למול מדד ת"א 125, והן מכות אותו לאורך זמן.

מול שלושת הגופים הללו יש גם כמה קרנות שממש ירצו לשכוח את 2018. בראשן ניתן למצוא את נוקד גלובל, שבבעלות נוקד של רועי ורמוס, שלומי ברכה, שי יצחקי, אילן רוקח ורונן גרשון, וכן את קרן נץ של אלטשולר שחם.

ממסמכי נוקד גלובל עולה כי הייתה לה שנה חלשה מאוד, עם תשואה דולרית שלילית של מינוס 19.5% (בשקלים הירידה שלה מסתכמת בכ-10%). שלא כמו נוקד אקוויטי ונוקד אופרטיוניטי הגדולות ממנה, שלא הציגו תוצאות חלשות ביחס לענף. נוקד גלובל הינה קרן צעירה מאוד, שהחלה את דרכה רק בשלהי 2017, כך ש-2018 משפיעה מאוד על התשואות שלה מהקמתה. הקרן משקיעה במניות קטנות בחו"ל, שספגו פגיעה ניכרת בשנה שעברה.

עוד קרן שאכזבה השנה היא נץ שמנוהלת על ידי איציק טרגן, בעבר ממנהלי הנוסטרו של אלטשולר שחם. הקרן רשמה בדצמבר לבדו תשואה של מינוס 6%, שהובילה אותה להפסד של 22% בכל 2018, וזאת לאחר שרשמה תשואה מצטברת חיובית של יותר מ-82% בתקופה שבין אוגוסט 2015 לסוף 2017. עם זאת, מאז הוקמה הקרן ועד סוף נובמבר 2018, היא רשמה תשואה שנתית ממוצעת נאה בשיעור של כ-11%. ככל הידוע קרן יסעור, שהוקמה ב-2017 ומנוהלת על ידי אלטשולר שחם, אהרון נבון וסער וינטראוב, דווקא סיימה את 2018 עם תשואה חיובית.

רוב הירידות: בשיעור חד-ספרתי

רוב קרנות הגידור הישראליות יכולות רק לקנא בקרן הזרה דפנה, שמנוהלת בלוס אנג'לס ושמשווקת בישראל על ידי סייבל, שגם נתוניה הגיעו לידינו. הקרן, שפעילה מאז 1999, סגרה את 2018 עם תשואה חיובית של 7.99%. דפנה מתמקדת בביומד ובחברות בתחום הרפואי.

מוקדם יותר השבוע פרסמנו כי על פי הדיווח של קרן גלבוע, שהיא קרן של קרנות גידור, "2018 היא היחידה ב-11 השנים האחרונות של ביצועי חסר במדדי קרנות הגידור בהשוואה למדדי המניות המובילים בתקופה של שוק יורד, במגוון אסטרטגיות שונות - מניות ואג"ח (בארץ ובחו"ל), מקרנות אלגו ועד קרנות אשר מבוססות על ניתוח מעמיק של חברות". עוד כתבו בגלבוע כי "ב-2018 הירידה הייתה גורפת, עם מספר מועט של קרנות ששמרו על יציבות עם תשואה לחיובית קטנה או סביב האפס" וש"רוב הקרנות ירדו בין 3% ל-9% ומספר קרנות נוספות אשר ירדו בין 9% ל-27%".

בגלבוע מעריכים עוד כי יש בישראל כ-150 קרנות גידור, כשהם נסמכים על התוצאות של 65 קרנות גידור מקומיות (ובהן הגדולות בשוק) על מנת להציג את התשואה הממוצעת לשוק כולו. במקביל מציגים בגלבוע תשואות של שתי קרנות גידור שמשקיעות ישירות בכ-20 קרנות גידור אחרות: גלבוע וגלבוע סלקט, שרשמו ב-2018 תשואות שליליות של מינוס 7.9% ומינוס 6.1%, בהתאמה.

עוד נחשף כי ספרה גלובל הלת'קייר, ספרהNIS (בישראל), ספרה Small Ca וספרה אסטרטגיות אג"ח רשמו תשואות שנתיות של מינוס 2.5%, מינוס 4.2% מינוס 16.9% ומינוס 6.1% בהתאמה. שתי קרנות אחרות של נוקד, נוקד אופרטיוניטיס ונוקד אקוויטי, רשמו בשנה שעברה תשואות שליליות של מינוס 6.6% ומינוס 3.7%. לצדן, אלפא וליו 1 ואלפא אופרטיוניטיס רשמו ב-2018 תשואות שליליות של מינוס 6.6% ומינוס 8.2%, כשברוש, טוליפ וגיא פאנד רשמו תשואות שליליות של מינוס 2.3%, מינוס 11.6% ומינוס 27.3%, בהתאמה. למול כל אלה, קרן ION קרן לונג שורט במניות הציגה תשואה חיובית ובולטת לטובה של 4.1%. 

נוקד על פז: "ניתן להגדיל את הדיבידנדים"

הדיווח למשקיעים שפרסמה נוקד מתייחס בין היתר למאבק שהתרחש בשנה החולפת בחברת פז. מאבק זה, על צביון דירקטוריון הקבוצה שכבר אין בה גרעין שליטה, ריכז עניין רב בשוק ההון, ונוקד לקחה בו חלק מרכזי. בגוף ההשקעה מעריכים כי, בנוסף להרחבת הדירקטוריון בפז, "ניתן לפעול לחלוקת דיבידנד חד-פעמי לצד הכרזה על מדיניות דיבידנד שוטפת גבוהה יותר (כיום 75%), שיביאו לשיפור משמעותי בתשואה להון של החברה".

בחודשים האחרונים התגלע מאבק על השליטה דה-פקטו בפז, שלפני כשנתיים יצאה משליטתו של צדיק בינו, ובשיאו פרש מתפקידו יו"ר החברה הקודם, יצחק עזר, תוך הטחת ביקורת על התנהלותה. מנכ"ל החברה יונה פוגל, יחד עם המוסדיים, הוביל הליך בחירת שלושה דירקטורים חדשים, כשבלחץ בעלי מניות מוסדיים הוחלט שהדירקטוריון יורחב לעשרה חברים מתשעה כיום. לכשייבחר הדירקטור העשירי בחברה, יבחר הדירקטוריון את היו"ר הבא. המאבקים הללו מתרחשים אגב אקטיביזם מוסדי בפז, שכולל גם את נוקד.

עוד אומרים בנוקד ביחס לפז: "אנו מעריכים כי בחברה פוטנציאל שווי רב, שניתן להשיג באמצעות תהליכי התייעלות בכלל מגזרי הפעילות ובאמצעות פיצול ו/או גילוי על נכסים אשר אינם מתומחרים להערכתנו במלואם במחיר המניה, בהם נכסי הנדל"ן של החברה וכן פעילות הזיקוק הנמצאת בשורה אחת עם הפעילות הקמעונאית היציבה והחזקה שלה. אלו משפיעים על המכפיל הראוי לפעילות הליבה של פז נפט. נקיטת המהלכים הנדרשים על ידי הדירקטוריון וההנהלה יובילו, להערכתנו, להצפת ערך משמעותית במניית החברה, כל זאת ברמת סיכון נמוכה יחסית".

"שיכון ובינוי היא הר נכסים שמחכה למנהיג, סיכוי טוב שתטוס השנה"

קרן רידינג שלחה בשבוע שעבר את הדיווח שלה למשקיעים, שבו היא כותבת כי "רעיונות ההשקעה הנוכחיים זולים יותר בהשוואה לשנתיים הקודמות, ו(אנחנו) מקווים שנוכל להציג תוצאות טובות יותר אבסולוטית ב-2019". מנהלה, צחי אברהם, הוסיף כי "התנודתיות שחזרה אלינו בחודשים האחרונים אמורה להיות ברכה עבורנו בטווח הארוך, אם נדע לנצל אותה נכון".

בהסתכלות פרטנית אברהם כתב למשקיעים כי "אנחנו אוהבים לקנות חברות 'שיצאו מהאופנה'. רובן לא אהובות מסיבה מסוימת, שגם אם היא נכונה היא 'שוטפת' את המחיר בעזרת הפחד, בצורה כזו שהופכת את החברה לאטרקטיבית". הוא ממשיך ומפרט כי "2018 הרגישה כמקרה פרטי של השקעה בחברות לא אהובות, וברובה חשנו כאילו אנחנו אוספים אסירים לבית עונשין דמיוני. יש באמתחתנו פרשת שוחד באפריקה (שיכון ובינוי), חשש להטרדה מינית (פוקס), אי עמידה בדיווח לרשויות האמריקאיות (בנק הפועלים) ועוד".

אברהם כותב עוד כי "כאשר ההנהלה הבכירה והבעלים (לשעבר) של שיכון ובינויצועדים לחקירות במשטרה, מלווים בכותרות בעיתונים, הפתרון הקל עבור רוב המשקיעים הוא למכור את המניה ולהימנע מהסיפור. אך עבורנו, כאשר השוק מוחק 60 שנה של רווחיות בשיכון ובינוי ארצות חוץ (חברת הבת) וקופת מזומנים של 1.2 מיליארד שקל, זו נקודת כניסה מפתה". לדבריו, שיכון ובינוי היא "הר של נכסים שמחכה למנהיג. יש סיכוי טוב שהחברה הסופר מסובכת הזו עשויה 'לטוס' בשנת 2019, אם רק תעשה שורה של צעדים רציונליים (...) זו החברה היחידה שאנחנו מכירים בבורסה המקומית שדרך תהליכים פנימיים יכולה להכפיל את שוויה ויותר".

רידינג רואה בהתנהלות שיכון ובינוי בתקופה האחרונה סיבה לאופטימיות: "אנחנו מזהים תהליכים נכונים עם החלפת הבעלות בחברה, כמו הכוונה למכור את האחזקה באיי.די.או, רצון לתת פירוט טוב יותר למשקיעים בדוח השנתי לגבי שלל הנכסים המניבים אודותיהם יש היום מידע חלקי בלבד, וייתכן שאף מכירה או הכנסת שותף לפרויקט האנרגיה הירוקה שהשוק הנוכחי לא מתמחר נכונה (...) נזכיר ששיכון ובינוי היא חברה חריגה שבאופן היסטורי אינה מבצעת שערוכים לנכסים שבבעלותה, והתוצאה היא מאזן מעוות".

על מניות הבנקים, שרידינג מחזיקה לדבריה בשיעור ניכר החל מסוף 2015, מעיר אברהם: "כל הסקטור רשם עליות חדות בשנים האחרונות. רוב הזמן, ההשקעות המרכזיות שלנו היו בבנק לאומי והבינלאומי שרשמו עליות פנטסטיות על רקע קומבינציה של קיצוץ הוצאות וצמיחה באשראי, וזאת בתקופה שהריבית האפסית עדיין לא תורמת למרווח האשראי (דרמטי)".

עם זאת, אברהם משנה את הצמד המוביל שלו להשקעה בבנקים, כשרידינג המירה לאחרונה את ההחזקה במניות לאומי במניות בנק הפועלים, וכן החליפה את ההחזקה במניות הבינלאומי במניות החברה האם פיבי. לגבי העדפת מניות הפועלים על אלה של המתחרה הגדולה הוא אומר: "אמנם בנק לאומי הציג יתרונות על הפועלים בתקופה האחרונה, אבל בסופו של דבר בנק הפועלים ובנק לאומי הם תאומים זהים (...) הפחד של השוק מהקנס הצפוי מארה"ב גרם לשוני לא סביר בתמחור בין הבנקים". את המעבר ממניות הבינלאומי לפיבי הוא מנמק בכך ש"בעלת השליטה בבינלאומי היא למעשה חברת צינור של העברת דיבידנדים לבעלי המניות שנסחרת בדיסקאונט, ולכן במקום תשואת דיבידנד נוכחית של 4.8% בבינלאומי אנחנו צפויים לקבל 5.3% במחיר הנוכחי, בזמן שהבנק ממשיך להשתפר". 

אילו עוד מניות מעניינות את רידינג? סאפיינס, ש"אחרי שנתיים מבוזבזות צפויה להפתיע לטובה", אבגול, פלרם, ופוקס, שהיא "המנצחת בתחרות הישרדות בקניון עונת 2018-9", כאשר "חוסר הדיפרנציאציה בין חברות הריטייל גורם לכך שלמרות שפוקס מצליחה להציג תוצאות מרשימות, השוק מסרב לתמחר את הנתונים בשלב הנוכחי".

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

לוחם אגוז נהרג ו-16 נפצעו בדרגות שונות בדרום רצועת עזה

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ●  גורם אמריקני: ישראל שיתפה עם ארה"ב חלקים מסוימים מהתוכנית ההומניטרית שלה ברפיח  ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר