המשטרה דוחה טענות עורכי דינו של נוה: "כל פעולות החקירה הרלוונטיות נעשו כדין"

במשטרה ביקשו להדגיש כי צו איסור פרסום על פרטי החקירה עדיין בתוקף, וכי "פרסומו של כל פרט ו/או מידע שהושג מתוך הטלפונים הסלולריים של החשוד" הוא עבירה פלילית

אפי נוה/ צילום: שלומי יוסף
אפי נוה/ צילום: שלומי יוסף

משטרת ישראל דוחה את הטענות על אי חוקיות באיסוף הראיות נגד עו"ד אפי נוה.

בהמשך לחקירה המתנהלת בלהב 433 (יאח"ה) בעניינו של אפי נווה, מסרה היום המשטרה כי בשלב זה, עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה שלא הותר לפרסום.

"למען הסר ספק - אנו מדגישים כי קיים גם צו איסור פרסום נוסף, שבו נאסר גם - עפ"י החלטת בית המשפט - פרסומו של כל פרט ו/או מידע שהושג מתוך הטלפונים הסלולריים של החשוד".

לדברי המשטרה, מעבר לצורכי ניהול החקירה, קיימים גם שיקולים של פגיעה חמורה בפרטיותם של החשוד וצנעת הפרט של גורמים שונים, לרבות כאלה שכלל אינם קשורים לחקירה, עמם בא החשוד במגע ובגין שיקולים אלה החליט בית המשפט להוציא צו זה.

הפרת הצו, אשר בא ממילא בנוסף לאיסורי החוק הרגילים בעניין זה, היא עבירה פלילית.

מהמשטרה נמסר כי "מבלי לאשר או להכחיש דבר מן הנטען בפרסומים שונים לגבי דרך הגעת המידע אל רשויות האכיפה, נציין כי החקירה עוסקת אך ורק בבדיקת חשדות לעבירות פליליות עפ"י אותו מידע בקשר למינוי שופטים, ואיננה עוסקת בנושאים אחרים. בגלל רגישות החומר המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בו".

"כל פעולות החקירה הרלוונטיות נעשו כדין, תוך איזון בין האינטרסים השונים הנוגעים לעניין. החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמכים, עם ליווי של פרקליטות מחוז מרכז ופיקוח של פרקליט המדינה, ומחמת הזהירות גם עם בקרה של בית המשפט אשר נתבקש לאשר פעולות חקירה שונות והוא שאישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגבלות שונות".

חזקת החפות: חקירת המשטרה בעניין זה נמצאת בראשיתה. יודגש כי כל המעורבים בה ובהם אפי נוה הם בחזקת חשודים וזכאים ליהנות מחזקת החפות.