לבקשת "גלובס": המשטרה תפרסם פרטים נוספים על פרשת נוה בתוך 72 שעות

אמש ביקשה יאח"ה לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים הבוקר בבקשת "גלובס" להסיר את צו איסור הפרסום על פרשת נוה, ובתוך כך הודיעה כי היא עתידה להתיר פרסומם של פרטים נוספים בקשר לפרשה בתוך 72 שעות

עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי
עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי

בעקבות ערר "גלובס" והתקדמות החקירה: היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל (יאח"ה) ביקשה אמש מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב לדחות במספר ימים את הדיון שהיה אמור להיערך הבוקר בערר שהגיש "גלובס" להתרת צו איסור הפרסום שהוטל על פרשת אפי נוה.

על-מנת להצדיק את הדחייה המבוקשת, טענה המשטרה כי במהלך 72 השעות הקרובות היא עתידה לצמצם עוד יותר את צו איסור הפרסום שהוטל על פרשת אפי נוה.

נזכיר, כי נוה חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. המעשים המיוחסים לנוה נוגעים לחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים וכן בקשר לניסיון, שלא צלח, להביא למינויו של שופט בית-המשפט השלום כשופט מחוזי.

בעקבות החלטת שופט בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, ציון קאפח, הבוקר היה אמור להיערך דיון בערר שהגישה "גלובס" על החלטתו של בית-המשפט השלום שלא להסיר את צו איסור הפרסום על הפרשה שממשיכה לטלטל את מערכת המשפט. בעקבות הודעת יאח"ה האמורה, נדחה הדיון בערר להמשך השבוע.

אמנם, משנעצרו נוה וחשודים נוספים בפרשה הותרו לפרסום חלק מפרטי הפרשה, ובראשם כי נוה הוא החשוד המרכזי בפרשה. עם זאת, גם היום ישנם פרטים רבים הנוגעים לפרשה, שעדיין אסורים לפרסום ולדעת "גלובס" חשיפתם הן על-מנת להגשים את האינטרס הציבורי שבחשיפת האמת, והן בשל העובדה כי הותרת הצו על כנו מעודדת חרושת שמועות שבחלקן אינן נכונות.

חזקת החפות: חקירת המשטרה בעניין זה נמצאת בראשיתה. יודגש כי כל המעורבים בה ובהם אפי נוה הם בחזקת חשודים וזכאים ליהנות מחזקת החפות.