גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תיק חדש: ציפי זלמנוביץ מונתה למנכ"לית הלמן-אלדובי ניהול תיקים

וגם: כך בחרה משפחת כוזהינוף לציין את ט"ו בשבט ● מי מגינים על הדינמיקה של השווקים ומי מחכים לשר האוצר הבא ● שינויים בהנהלת שטראוס: אלי איצקין ינהל פעילות במערב אירופה ● מכימיקלים לבנייה: אשר גרינבאום מונה לתפקיד יו"ר תרמוקיר ● הרשת החברתית

ציפי זלמנוביץ - סמנכ"ל לקוחות הלמן אלדובי / צילום: אביב חופי
ציפי זלמנוביץ - סמנכ"ל לקוחות הלמן אלדובי / צילום: אביב חופי

אילנות גבוהים במיוחד: כך בחרה משפחת כוזהינוף לציין את ט"ו בשבט

יש המציינים את ט"ו בשבט בנטיעות, ויש המאמינים שגם במקרה של חג האילנות מדובר פשוט בעוד סיבה למסיבה. כך למשל, בחרה לציין את החג משפחת כוזהינוף הפועלת בתחום היהלומים והנדל"ן ובונה את מגדל בראשית בשכונת בבלי.

אל האנגר 11 בתל אביב הגיעו השבוע המוזמנים, שם הם גילו תפאורה המדמה מגדל. מוטי כוזהינוף:, פתח את הערב ואמר "ברוכים הבאים ל-44 קומות של יוקרה. עמלנו קשה כדי להגיע ליום שבו קיבלנו היתר חפירה והיתר מרתפים ואוטוטו נקבל היתר בנייה. אנחנו בדרך להקמת המגדל היוקרתי בישראל", הוא הכריז.

מלבד ארוחת ערב, נהנו האורחים גם ממופע שירי אלביס פרסלי אותם ביצע הזמר מוזס סימן טוב, ולא רק הוא - בשלב מסוים גם שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון ועו"ד יוסי כהן המייצג את שרה נתניהו, הצטרפו לשירה.

עוד בחוגגים את יום ההולדת לאילנות: שאולי לוטן, בעלי קבוצת משולם לוינשטין; עמוס לוזון, בעלי קבוצת עמוס לוזון וזוגתו אירית רחמים; אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים; הדסה פתאל, מבעלי קבוצת פתאל; השר והח"כ לשעבר מאיר שטרית, ורעייתו רותי שטרית, בעלת משרד יח"צ; עו"ד יהודה רוה ותמי רוה, יו"ר חברת החדשות; דליה משה ממרוד, בעלי תדיראן; היזם יוסי אברהמי; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; ירון שורק - מנכ"ל אלקטרה בנייה; שמוליק דונרשטיין, מנכ"ל רב בריח; יהודה משי זהב יו"ר זק"א ויו"ר אשת לפידות; איש העסקים חיליק לסרי; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; ורבים אחרים.

מוטי כוזהינוף ושמוליק דונרשטיין  / צילום:  רפי דלויה

שאולי לוטן ודוד אפרתי / צילום: רפי דלויה

יהודה רוה ויוסי כהן / צילום:  רפי דלויה

מי מגינים על הדינמיקה של השווקים ומי מחכים לשר האוצר הבא

חברת דירוג האשראי S&P מעלות, ערכה אתמול בבורסה בתל אביב כנס תחת הכותרת - הדינמיקה בשווקים הפיננסיים, מבט מקומי וגלובלי.

את הכנס פתחה רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות, וציינה כי יש להניח שב-2019 חברות יגייסו פחות מהיקפי הגיוס להם הורגלנו כשהריבית היתה אפסית, תוך שהן ממשיכות לפעול להורדת המינוף". עוד נכחו: דורית סלינגר, לשעבר הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון; צבי סטפק, מבעלי מיטב דש; פיני כהן, יו"ר קרן נוי ואחרים.

עופר עמיר, מנהל תחום דירוג חברות נדל"ן ב-S&P EMEA, הנחה פאנל בנושא נדל"ן מסחרי בעידן הסחר המקוון, בו לקחו חלק נתן חץ, מנכ"ל ומבעלי אלוני חץ; חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון. כצמן אמר בפאנל כי "כולנו הבנו שהאי-קומרס לא יחליף את האופליין, אלא ישתלב בו ותהיה לו השפעה רבה. השילוב בין אופליין ואונליין הוא לדעתי המודל שהולך לנצח". 

כשלוי נשאל האם הוגן שהמדינה עוזרת דווקא למתחרים של השוכרים בקניונים, באמצעות הקלות במע"מ על חבילות מחו"ל, הוא בחר לענות ולהתייחס למקרה של רשת זברה, שנקלעה להקפאת הליכים לקשיים. "זברה מוכרת במחירים מאד מאד זולים", הוא אמר, "אני לא מבין את ההגיון שזברה תשלם על מוצריה מע"מ למדינה, ומוצרים שנמכרים באמזון או איביי יהיו פטורים ממע"מ. היתה לנו פגישה עם כל אנשי האוצר, כולל מנכ"ל האוצר ואנשי אגף תקציבים, ואנשי מס הכנסה. כולם הסכימו שצריך לבטל את הפטור של מע"מ למוצרים שמיובאים באינטרנט. לצערנו, השר כחלון הוא היחיד שהתנגד, ומשיקולים פוליטיים לא הסכים לבטל את הפטור. אני מאד מקווה ששר האוצר הבא יהיה קשוב יותר למצב במשק ויעשה זאת. באירופה ביטלו את הפטור, גם באוסטרליה ביטלו ואף הטלו מס. כך שהמדינות מבניות את הבעייתיות באפליה הזו", אמר לוי.

אבי לוי, רונית הראל בן זאב וחיים כצמן / צילום: שחר ארביב

שינויים בהנהלת שטראוס: אלי איצקין ינהל פעילות במערב אירופה

אחרי שלוש שנים כמנכ"ל מחלבות שטראוס, מסיים אלי איצקין את תפקידו ועובר לעמוד בראש הפעילות של שטראוס במערב אירופה תחת מותג אובלה. בתפקידו החדש יהיה איצקין אחראי על פעילות המותג כמו גם המותג פלורנטין באירופה. מדובר בפעילות המטבלים והממרחים של שטראוס, בה היא שותפה עם ענקית המזון העולמית פפסיקו.

איצקין החל את דרכו בשטראוס לפני 22 שנה, כשבעבר שימש בתפקידים שונים בחטיבת המכירות, כמנכ"ל חטיבת המזון הטרי וכאמור כמנכ"ל המחלבות בתפקידו האחרון. בתקופתו הפכה שטראוס למחלבה הצומחת ביותר מבין שלוש המחלבות הגדולות, כשבין היתר רשמה צמיחה משמעותית בנתח השוק שלה בחלק ניכר מהקטגוריות.

ראוי לייחס שלוש נקודות משמעותיות לכהונה של איצקין: ראשית, שטראוס הייתה המחלבה הגדולה היחידה שלא העלתה מחירים, וזאת על אף התייקרות מתמשכת של חומר הגלם המרכזי שלה - חלב גולמי. שנית, איצקין פעל, בהתאם לאסטרטגיה של החברה, לכניסה לקטגוריות של מוצרים שפונים לקהלים מיוחדים ומצומצמים באמצעות מוצרי נטולי לקטוז או גלוטן. בתקופתו החברה החלה לייצר גרסאות נטולות לקטוז למוצרים פופולריים כמו מילקי או דנונה.

בנוסף, מחלבות שטראוס הובילה את החדשנות בשוק החלב בישראל, באמצעות פיתוחים דוגמת מוצרים שמוגדרים כמועשרי חלבון (סדרת PRO) או המעדן הטבעוני שהמחלבה השיקה לאחרונה (תחת השם ONLY) שפותח בחממת הפודטק של שטראוס. בנוסף לאלה גייס איצקין תפקיד חדש למחלבות - הגסטרונומית מיכל בנישתי - שביצעה שינויים רוחביים במתכונים של עשרות מוצרים כדי לשנות את ההרכב שלהם ולהוציא ממנו רכיבים שנתפסים היום כמרתיעים או כפחות בריאים לצריכה.

את מקומו של איצקין בניהול המחלבות יתפוס רענן קובלסקי, סמנכ"ל המכירות של שטראוס ישראל, אשר יוחלף על-ידי אלון שרף, שב-7 השנים האחרונות שימש כמנהל יחידת הלוגיסטיקה הארגונית. קובלסקי הצטרף לשטראוס לפני כשני עשורים. במשך השנים ביצע מגוון תפקידי ניהול במערך המכירות וב-2007 החל לנהל את המכירות בחטיבת המלוחים. ב-2012 הצטרף רענן לחטיבת המכירות של שטראוס ישראל ובמשך שנתיים מילא את תפקיד מנהל הסחר, ואחריהן התמנה לסמנכ"ל המכירות של החברה. והשינויים ייכנסו לתוקפם בתחילת חודש מאי 2019.

שני מוזס

אלי איצקין מנכל מחלבות שטראוס / צילום: סיוון פרג

רענן קובלסקי / צילום: סיון פרג'

מכימיקלים לבנייה: אשר גרינבאום מונה לתפקיד יו"ר תרמוקיר

אשר גרינבאום, לשעבר ממלא מקום מנכ"ל כימיקלים לישראל (כיל) שבשליטת החברה לישראל ובבעלות איש העסקים עידן עופר, מונה ליו"ר חברת מוצרי הבנייה תרמוקיר. גרינבאום יחליף בתפקידו את היו"ר הקודם של תרמוקיר, עמיאל שדה, שנפטר לפני כ-4 חודשים.

גרינבאום כיהן במשך יותר מ-40 שנה בתפקידי ניהול בכירים בכיל, וכיהן גם כיו"ר אגף הכימיה ויו"ר ועדת איכות הסביבה של התאחדות התעשיינים.

תרמוקיר פועלת מקיבוץ חורשים, נמצאת בבעלותו ועוסקת בפיתוח ובייצור של מוצרי בנייה ובהם מוצרי טיח, בידוד תרמי, דברים, חומרי איטום ואקוסטיקה. היא מעסיקה כ-75 עובדים והמנכ"ל שלה הוא אלי כהן. בעשור האחרון תרמוקיר ממקדת את פעילותה בפיתוח של מוצרי בנייה ידידותיים לסביבה תוך שימת דגש על קיימות ועל בנייה ירוקה.

יובל אזולאי

אשר גרינבאום / צילום: כיל

תיק חדש: ציפי זלמנוביץ מונתה למנכ"לית הלמן-אלדובי ניהול תיקים

ציפי זלמנוביץ מונתה לתפקיד מנכ"לית הלמן-אלדובי ניהול תיקים - חברת ניהול התיקים של בית ההשקעות. החברה מנהלת תיקי השקעות ומספקת מגוון שירותים פיננסיים ללקוחות פרטיים, מוסדיים וחברות, וכן ניהול השקעות עבור קופות גמל, חברות ביטוח וגופים מוסדיים.

זלמנוביץ תחליף בתפקיד את חן לוי, שמונה ליו"ר הלמן-אלדובי ניהול תיקים ולמנכ"ל קרן ה-P2P של בית ההשקעות.

זלמנוביץ כיהנה עד לאחרונה כסמנכ"לית קרנות השקעה בהלמן אלדובי. במסגרת תפקיד זה היתה אחראית על פיתוח הפעילות העסקית בקרנות, בדגש על קרן ה-P2P שהוקמה לפני כשנה וחצי. לפני כן שימשה כסמנכ"לית ומנהלת אגף לקוחות בהלמן אלדובי גמל ופנסיה במשך למעלה מ-6 שנים. היא בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים ובוגרת תוכנית התנהגות צרכנים בלונדון ביזנס סקול.

רמי דרור, מנכ"ל הלמן-אלדובי, מסר כי "ציפי הינה מנהלת מוערכת המהווה חלק משדרת הניהול הבכירה בבית ההשקעות. במהלך השנים מילאה שורה ארוכה של תפקידים, והביאה לתרומה משמעותית בצמיחה של הלמן-אלדובי בשנים האחרונות. אין לי ספק כי יכולותיה, ניסיונה ומקצועיותה יתרמו רבות גם להמשך הצמיחה של חברת ניהול התיקים ופיתוח תחום ההשקעות המתקדמות, כחלק מכלל הפעילות העסקית של בית ההשקעות".

בית ההשקעות הלמן-אלדובי הוא בין הוותיקים בשוק ההון הישראלי, ומנהל נכסים בהיקף של כ-53 מיליארד שקל. קרן הפנסיה של בית ההשקעות הינה אחת מארבעת הקרנות שזכו במכרז פנסיית ברירת המחדל של משרד האוצר.

ציפי זלמנוביץ - סמנכ"ל לקוחות הלמן אלדובי / צילום: אביב חופי

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

מתמתנות הירידות באירופה; השקל מתייצב

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על כ-87 דולר ● ירידות קלות בחוזים העתידיים על וול סטריט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים