גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; אינטל פספסה התחזיות ומתרסקת

מזכיר המסחר של ארה"ב, וילבר רוס, אמר היום כי ארה"ב וסין עדיין רחוקות מרחק רב מהסכם סחר ● דרישות האבטלה בארה"ב בשבוע החולף הסתכמו ב-119 אלף, שפל מאז שנת 1969 ● ה-ECB הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי ● אינטל תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר ● כלכלת גוש האירו ממשיכה להציג נתונים חלשים: מדד PMI בגוש האירו ירד בינואר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:15

סטארבקס  פרסמה את דוחותיה הרבעוניים והכתה את התחזיות. החברה דיווחה על רווח של 6.6 מיליארד דולר, בעוד הצפי המוקדם עמד על 6.49 מיליארד דולר. המנית קפצה ב-1% במסחר המאוחר. 

אינטל  זינקה בכמעט 4%, אולם במסחר המאוחר המנייה נופלת בכ-8%. זאת לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון, ופספסה את התחזיות. ענקית הטכנולוגיה דיווחה על הכנסות של 5.2 מיליארד דולר, 1.12 דולר למניה. 

ברבעון המקביל אשתקד החברה דיווחה על הפסד של 687 מיליון דולר.

בשורה העליונה רשמה אינטל הכנסות של 18.66 מיליארד דולר, פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 19.01 מיליארד דולר. הרווח לפני סעיפים חד פעמיים הסתכם ב-1.28 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2018 - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.22 דולרים למניה.

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. כך, מדד הדאו ג'ונס  רשם ירידות קלות, בעוד מדדי הנאסד"ק  ו-S&P 500  רשמו עליות.

20:30

מגמה מעורבת בבורסות וול סטריט, כשהדאו ג'ונס  וה-S&P 500  רושמים ירידות, והנאסד"ק  מתרומם קלות.

מזכיר המסחר של ארה"ב, וילבר רוס, אמר היום כי ארה"ב וסין עדיין רחוקות מרחק רב מהסכמות. 

וילבר אמר כי ארה"ב רחוקה "מיילים ומיילים" מהסכם סחר עם סין, והוסיף כי לשתי המדינות בעיות רבות שיש לפתור.

דבריו של וילבר מגיעים לאחר שארה"ב ניסתה להגיע להסכמי סחר לפני תחילת מרץ. אם ארה"ב לא תצליח, האיום להוספת המכסים על מוצרים המיובאים מסין יתממש.

19:50

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק עולה 0.3% ומנגד הדאו ג'ונס מאבד 0.4%.

הלילה לאחר המסחר אינטל תפרסם את דוחותיה לרבעון. מניית מיקרון מזנקת כ-8%.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, מלבד הפוטסי הבריטי שאיבד 0.3%. מדד הדאקס עלה 0.5%, הקאק טיפס 0.65%, מדריד עלתה 0.17% ומילאנו טיפסה ב-0.8%. מוקדם יותר הבנק המכזי האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, והנגיד דראגי אמר במסיבת העיתונאים כי הוא לא צופה כניסה למיתון בגרמניה ואיטליה, למרות הנתונים החלשים, אך הסיכונים לכלכלה האירופאית נוטים כעת כלפי מטה.

המדדים בוול סטריט נסחרים בעליות, כאשר מדד הנאסד"ק עולה 0.6%, מדד S&P 500 מטפס 0.2%. מניית מיקרון טכנולוגיות קופצת 8.5%, מניית טאואר הישראלית עולה בכ-2%.

17:20

המסחר בוול סטריט עבר לעליות לאחר הססנות בפתיחה, כאשר הדאו ג'ונס עולה 0.1%, מדד הנאסד"ק עולה 0.6%. מניית אמדוקס  הישראלית שצנחה מוקדם יותר בכ-2% בהמשך להתרסקות אתמול, מחקה את הירידות.

אמדוקס עלתה ב-37% בחמש השנים האחרונות

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות, בהמשך לחשש ממלחמת הסחר ולהאטה העולמית. מדד S&P 500  משיל 0.1% בפתיחה, כך גם מדד דאו ג'ונס . הנאסד"ק עולה 0.16%.

חברת התרופות לסרטן הישראלית יורוג'ן פארמה  הודיעה אתמול בלילה כי השלימה את שלב התמחור של הנפקתה השלישית. יורוג'ן תגייס 150 מיליון דולר כפי שרצתה, במחיר של 41 דולר למניה.

אמדוקס  מאבדת גובה גם היום לאחר המלצה שלילית מספרוס, המומחה בהמלצות מכירה בחסר.

קרן השקעות אירופית רכשה מניות פריון נטוורק  בכ-6.3 מיליון דולר, וצפויה לדווח בקרוב על הפיכתה לבעלת עניין בחברת האינטרנט הישראלית, כך נודע ל"גלובס".

15:45

דרישות האבטלה בארה"ב בשבוע החולף הסתכמו ב-119 אלף, ובכך נפלו מ-200 אלף דרישות לראשונה מאז שנת 1969. מדובר בנתון שפל של 50 שנה שצפוי לספק רוח גבית לשוק העבודה.

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר במסיבת העיתונאים שלאחר הריבית כי נתוני המאקרו בגוש האירו בשבועות האחרונים נמוכים מהצפוי, והכלכלה תמשיך להתרחב אם כי בקצב נמוך מהצפוי. 

14:50

הבנק המרכזי של אירופה (ECB), כצפוי, הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי. הבנק המרכזי צופה כי ריבית הבסיס תיוותר על כנה לאורך קיץ 2019 והלאה אם יהיה צורך בכך. נגיד הבנק המרכזי, מריו דראגי, צפוי לכנס בשעה 15:30 (שעון ישראל) מסיבת עיתונאים. 

נזכיר כי בחודש שעבר הבנק המרכזי סיים את תוכנית הרכישות אג"ח בהיקף של 2.6 טריליון דולר, כאשר צמצם את היקף הרכישות מ-15 מיליארד אירו בחודש לאפס.

מנכ"ל גולדמן זאקס, דיויד סולומון, אמר היום במסגרת הפורום הכלכלי בדאבוס כי הסיכוי למיתון בשנת 2019 נמוך באופן יחסי, ולגבי שנת 2020 הסיכוי למיתון עומד על 50%.

13:00

המדדים בבורסות אירופה נסחרים במגמה מעורבת בצל פרסום נתוני הייצור לגוש האירו שהצביעו כי כלכלת גוש האירו ממשיכה להאט. מדד PMI לחודש ינואר ירד ל-50.7 נקודות לעומת קריאה של 51.1 נקודות בחודש דצמבר, הרמה הנמוכה מזה 5 וחצי חודשים. קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית.

מדד הדאקס עולה 0.5%, הקאק מטפס 0.7% ומנגד הפוטסי הבריטי משיל 0.2%.

מאוחר יותר היום כלכלני הבנק המרכזי של אירופה ייערכו את הפגישה הראשונה לשנת 2019.

11:15

המסחר בבורסות אירופה עבר למגמה חיובית, למעט מדד פוטסי שיורד ב-0.21%. דאקס עולה ב-0.21%, קאק ב-0.28% וסטוקס 600 ב-0.2%.

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות. כך, דאקס , קאק  ופוטסי  נפתחו במגמה שלילית. גם סטוקס 600  יורד. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות, למעט מדד ניקיי  היפני שירד ב-0.09%. שנחאי , הנג סנג , ASX 200  וקוספי  ננעלו בעליות של עד 0.8%. 

הבנק המרכזי באירופה (ECB) צפוי לפרסם היום לקראת השעה 15:00 החלטת ריבית. על פי הערכות, הבנק המרכזי לא יעלה את הריבית, אך הוא עשוי להודיע על היחלשות בצמיחה. 

חברת אינטל  צפויה לפרסם היום דוחות לאחר סיום המסחר בארה"ב.  

06:00

מגמה מעורבת בבורסות אסיה. כך, בורסת טוקיו  יורדת בכ-0.3%, בורסות שנחאי  והונג קונג  רושמות עליות. שורר לחץ בשווקים לאחר הדיווח כי ארה"ב ביטלה פגישה רשמית עם בכירים מסין.

אמש התאפיין המסחר בוול סטריט בתנודתיות, כאשר בסופו של יום המסחר ננעלו המדדים המובילים בעליות. 

היפוך מגמה מיום שהחל בירידות הוביל לנעילה בירוק בוול סטריט, הדאו ג'ונס עלה 0.75%, S&P 500 הוסיף 0.23% והנאסד"ק גם עלה 0.08%.

בלטו אתמול בירידות מניית טסלה , שאיבדה מעל 4% לאחר דיווח שהחברה צימצמה שעות ייצור לחלק מרכביה, ומניית אמדוקס  שקיבלה המלצה שלילית וצללה מעל 6%. ההמלצה השלילית ניתנה מצד Spruce Capital, גוף המתמחה בתחום מכירות בחסר (שורט). בספרוס סבורים שמניית אמדוקס עלולה לרדת בטווח הבינוני ל-30-45 דולר - סיכון דאונסייד של 25%-50% למחיר הנוכחי. המלצתם על המניה היא "מכירה חזקה" והם מציינים במסגרת גילוי נאות כי הם מחזיקים בשורט על המניה, ולעתים משלבים אסטרטגיות שורט ולונג על מניות שהם ממליצים עליהן.

בקוריאה, הקוספי עולה ב0.3%, לאחר שמניית ענקית יצרנית השבבים SK Hynix מזנקת למעלה מ-3%, למרות העובדה שדוחותיה הכספיים אכזבו את התחזיות. 

עוד כתבות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים