שנתיים אחרי הגשת התביעה: ביהמ"ש אישר למלון סנטרל פארק לתבוע מרשת רימונים כ-10 מיליון שקל

מלון סנטרל פארק באילת עדכן את סכום התביעה שהגיש נגד רשת מלונות רימונים והעמידה על 9.7 מיליון שקל • רשת רימונים הגישה זה מכבר ובאותו עניין תביעה שכנגד על סך 3.8 מיליון שקל

מלון סנטרל פארק אילת
מלון סנטרל פארק אילת

9.7 מיליון שקל זה הסכום המעודכן שתובעת חברת אין און דה פארק בע"מ מהחברה הציבורית מלונות הכשרת היישוב, הידועה כרשת מלונות רימונים. התביעה האמורה איננה עניין חדש, והיא הוגשה על-ידי התובעת בחודש אוגוסט 2016, אז היא עמדה על כ-7 מיליון שקל. לאחרונה, ועל בסיס שתי חוות-דעת שהגישה התובעת, אישרה לה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רחל ברקאי, לתקן את כתב התביעה על דרך תיקון סכום התביעה והעמדתו על כ-10 מיליון שקל כאמור.

עניינה של התביעה נעוץ, בין השאר, בהסכם ניהול ושכירות ל-6 שנים שנחתם בין חברת אין און דה פארק, בעלת מלון "סנטרל פארק אילת", לבין רשת רימונים בקשר עם ניהול המלון, שבתקופת הניהול נקרא "סנטרל פארק רימונים". וזאת, בגין נזקים שגרמה לכאורה רימונים לרכוש וציוד המלון וכן בגין הפרות שונות שביצעה רימונים בקשר עם הסכם הניהול והשכירות שנחתם בין הצדדים בקשר עם המלון.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אוהד אלגרסי ודור דיין ממשרד אלגרסי דיין ושות' וכן עו"ד אבירם מזיוב, נטען כי רשת רימונים הפרה ברגל גסה את הוראות הסכם הניהול, ניהלה משא-ומתן בחוסר תום-לב, גרמה נזקים במיליוני שקלים ואף העלימה הכנסות המזכות לכאורה את התובעת בפיצוי נוסף בסך 2.7 מיליון שקל דמי בונוס. עוד נטען כי רשת רימונים הסתירה מהתובעת את מחזוריה האמתיים ובכך מנעה מהתובעת את דמי הבונוס המגיעים לה.

רשת רימונים לא נותרה חייבת והגישה כתב הגנה, באמצעות עורכי הדין דורון טאובמן ויאנה לורייה, במסגרתו טענה, בין השאר, כי התובעת "עושה שימוש לרעה בהליכי משפט באופן פסול וציני על-מנת להפעיל לחץ על רימונים".

עוד טענה רימונים כי היא פעלה בהתאם להוראות הסכם הניהול, ובמהלך תקופת ההסכם ביצעה שיפורים רבים במלון ואף נאלצה לשאת בעלות שיפוצים ותיקונים שהתובעת הייתה אמונה עליהם, בסך 5 מיליון שקל.

בנוסף הגישה רימונים נגד התובעת תביעה שכנגד בסך 3.8 מיליון שקל, וזאת בגין אותם נזקים נטענים שנגרמו לה, בין השאר, עקב הפרת התובעת את ההסכם לניהול המלון.

הגדלת סכום התביעה ל- 10 מיליון שקל

בראשית חודש דצמבר 2018, ולאחר שהוגשו כל כתבי בי-דין, והתקיימו שתי ישיבות קדם-משפט, הגישה התובעת לבית המשפט שתי חוות-דעת, האחת כלכלית והשנייה שמאית נזיקית.

חוות-הדעת הכלכלית שנערכה על ידי רו"ח-כלכלן עומרי בציר הוזמנה על-ידי התובעת, לצורך חישוב דמי הבונוס אותם התחייבה לכאורה לשלם רימונים לתובעת בכל שנה (2.7 מיליון בסה"כ לפי חוות-הדעת הכלכלית).

חוות-דעת נוספת שהגישה התובעת לבית המשפט היא חוות-דעת שמאית שנערכה על-ידי חברת ברנפלד שמאים בינ"ל בע"מ, אשר קבעה כי הנזק השמאי שגרמה רימונים לתובעת נאמד בסך של כ-3.2 מיליון שקל.

נוכח סכום חוות-הדעת שהצטבר לכדי כמעט 6 מיליון שקל, הגישה התובעת לבית המשפט במהלך חודש ינואר בקשה להגדלת סכום התביעה המקורי בסך של כ-2.8 מיליון שקל נוספים. זאת, לדבריה, שכן בעת הגשת התביעה לא עמדו בפניה כל המסמכים הדרושים לצורך הערכת הנזק (2.3 מיליון עבור נזק שמאי וכן כ-750 אלף שקל עבור אי-תשלום דמי בונוס). בהתאם הגישה התובעת כאמור בקשה לתיקון כתב התביעה, כך שסכום התביעה יעמוד על סך של כ-10 מיליון שקל.

עוד פורט כי החל מסיום תקופת הניהול בשנת 2016 ועד היום מנהלת את המלון חברת הניהול א.ד סנטרל ניהול ואחזקות באילת בע"מ בניהולו של אסיף דיין. לטענת התובעת, על-פי הנתונים שמסרו לה על-ידי נציגי בעלי המלון, בהתאם לשיטות הניהול שאותה מנהיגה חברת א.ד, מיד לאחר סיום תקופת השיפוץ של המלון, מציג המלון נתונים כספיים אשר עולים על התקופות המקבילות בשנים הקודמות בכ-25%.

אתמול (ב') דיווחה רשת רימונים למשקיעיה בבורסה אודות הגשת כתב התביעה המתוקן והתוספת בסך 2.7 מיליון שקל לסעד הכספי בתביעה. לפי המפורט בדיווח, רשת רימונים מעריכה, בהתבסס על חוות-דעת יועציה המשפטיים, כי חוות-הדעת שצירפה התובעת,"נסמכות על נתונים שגויים ומהוות ניסיון-סרק לביצוע מקצה שיפורים לתביעה המקורית, במטרה להפעיל לחץ על החברה".

ברשת רימונים בחרו שלא להגיב לידיעה.