נעילה ירוקה בוול סטריט לאחר שינוי הטון בפדרל ריזרב: הנאסד"ק עלה 2.2%

יו"ר הפד החליט שלא להעלות את הריבית בארה"ב • אפל פרסמה דוחות כספיים אתמול, ועקפה את תחזיות האנליסטים • בואינג עקפה התחזיות וסיפה צפי להמשך שעלה על התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק • עליבאבא פיספסה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי • איביי עקפה את התחזיות ב-3 סנט למניה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים 

23:00

לאחר נאום יו"ר הפדרל ריזרב, המגמה החיובית נמשכה בוול סטריט עד לנעילה חיובית: נאסד"ק  קפץ 2.2%, דאו-ג'ונס  הוסיף לערכו 1.77% ו-S&P 500  עלה 1.55%.

21:40

יו"ר הפד ג'רום פאואל הודיע כי לא יעלה את הריבית בארה"ב - "האפשרות להעלאת הריבית נחלשה".

המדדים בוול סטריט ממשיכים לעלות, הנאסד"ק עולה מעל 2%, דאו ג'ונס 1.76% ו-S&P 500 מוסיף לערכו 1.5%

19:35

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות של עד 1.4%, וזאת לקראת הודעת הריבית של הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל). ברקע: עונת הדוחות נמשכת. בין היתר, טסלה מיקרוסופט  ופייסבוק  יפרסמו דוחות לאחר נעילת המסחר. 

מניית בואינג  מזנקת 7% לאחר הדוחות, מניית אפל עולה 5% לאחר שעקפה את התחזיות כשפרסמה דוחות אמש לאחר המסחר. מניית טסלה  עולה 1.7% לקראת פרסום הדוחות הלילה.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני ירד 0.3%, הפוטסי הבריטי זינק 1.6% ומדד הקאק עלה 0.95%.

בוול סטריט המדדים נסחרים בטריטוריה הירוקה על רקע מבול דוחות ולקראת נאום יו"ר הפד פאואל הערב.

מניית אדוונס מיקרו דיוויס  מזנקת 14.44%, מניית אפל  עולה 4.8%, מניית איביי  מאבדת 1.8% לאחר הדוחות,מיקרוסופט  יורדת 2.1% לפני הדוחות, פייסבוק  מאבדת 1.9% לפני פרסום הדוחות הלילה. מניית בואינג  מזנקת 6% לאחר שהעלתה תחזיות במעמד פרסום הדוחות, ג'וניפר נטוורקס  צונחת כ-8%.

17:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות ברקע למבול דוחות לרבעון הרביעי, ולקראת נאום יו"ר הפד ג'ירום פאואל. מדד הנאסד"ק עולה 0.9% ומדד דאו ג'ונס מטפס 1.1%.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות ברקע להמשך עונת הדוחות ולקראת נאום יו"ר הפד פאואל. מניית אפל  מזנקת ב-5% ודוחפת את המדדים לעליות. מדד דאו ג'ונס עולה 1.2% בפתיחה, ומדד הנאסד"ק עולה 1.1%.

חברת אדוונס מיקרו דיוויס  (סימול: AMD) מזנקת 13% לאחר פרסום הדוחות הכספיים. יצרנית השבבים עמדה בתחזית הרווח כשרשמה רווח של 38 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, לעומת הפסד של 19 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של החברה עלו ל-1.42 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 1.34 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם הסתכם ב-8 סנט למניה, בהתאם לתחזיות.

מאקרו

מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב ירדו לרמה הנמוכה מזה שנים, למרות שיעור הריבית הנמוך. 

15:50

חברת AT&T דיווחה על רווח של 86 סנט למניה ברבעון - בהתאם לתחזיות. בשורת ההכנסות החברה פיספסה את התחזיות. מספר המשתמשים הרשומים של החברה ירד מהצפוי ברבעון. 

חברת עליבאבא גרופ  פיספסה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי, ועמדה ברף התחתון של תחזית הרווח למניה. החברה רשמה צמיחה בצב הנמוך מזה 3 שנים.

איביי  עקפה את התחזיות ב-3 סנט למניה כשרשמה רווח של 7 סנט למניה ברבעון. ההכנסות עמדו בתחזיות המוקדמות של האנליסטים. 

מלאנוקס  תרכז עניין על רקע הדיווח לפיו אינטל הגישה הצעת רכש לחברה תמורת 5.5 מיליארד דולר במזומן.

מאקרו

סקר המשרות של ה-ADP בארה"ב הצביע על תוספת של 213 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש ינואר הנוכחי. מדובר בנתון חיובי שעלה על התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק שצפו תוספת של 174 אלף משרות בלבד.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת, כאשר אפל מספקת רוח גבית, עם תוספת של 60 נקודות למדד דאו ג'ונס, לאחר הדוחות שפורסמו אתמול. מניית אפל  קופצת כעת ביותר מ-5% בשלב של טרום המסחר. 

מניית בואינג  מזנקת כ-6% לאחר שהחברה היכתה את התחזיות לרבעון הרביעי, והעלתה את התחזיות לשנת 2019, גם ברווח וגם בהכנסות.

מקדונלדס' דיווחה על עלייה של 4.4% במכירות של חנויות זהות. הרווח למניה הסתכם ב-1.97 דולרים, מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.89 דולרים למניה. החברה דיווחה על הכנסות של 5.163 מיליארד דולר (בדומה לתחזיות המוקדמות של האנליסטים). המניה יורדת 1.8% בטרום-מסחר.

באירופה המדדים נסחרים במגמה מעורבת כאשר הדאקס מאבד 0.35% ומנגד הפוטסי עולה 1.6%.

12:30

מניית אפל מזנקת ביותר מ-5% בשלב של טרום המסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה דיווחה אמש על תוצאות הרבעון הפיסקלי הראשון של השנה ועקפה את התחזיות. עם זאת, נזכיר כי החברה הנמיכה תחזיות במהלך הרבעון האחרון לצד החולשה במכירות האייפון - נתון שהחברה הפסיקה לפרסם. הכנסותיה של אפל ירדו ב-5% ל-84.3 מיליארד דולר, לעומת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 84 מיליארד דולר לרבעון. זאת לאחר שהחברה תיקנה מטה את תחזית ההכנסות ל-84 מיליארד דולר מ-93-89 מיליארד דולר.

החוזים העתידיים בוול סטריט עולים כעת, לאחר שקיבלו רוח גבית מאפל, ומאותתים על עליות בפתיחת המסחר בניו יורק. החוזים על מדד הנאסד"ק עולים 0.85%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים 0.4% והחוזים על מדד S&P 500 עולים 0.3%.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מד הדאקס מאבד 0.46%, הפוטסי מזנק ב-1% ומדד הקאק מטפס 0.4%.

10:45

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. בורסות לונדון  ופריז  רושמות עליות, בעוד בורסות גרמניה  ואיטליה  בטריטוריה שלילית. 

המשקיעים נושאים עיניהם אל יחסי ארה"ב-סין, ובציפייה להחלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב שתתפרסם הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל). לפי התחזיות, הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. 

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.

ב-15:00 יפורסמו בארה"ב נתוני התמ"ג, ב-17:00 יפורסמו שם נתוני מלאי הנפט הגולמי. לפני פתיחת המסחר בוול סטריט היום, יתפרסמו בין השאר הדוחות הכספיים של עליבאבא, AT&T, מקדונלדס וסימנס. לאחר נעילת המסחר יתפרסמו דוחות מיקרוסופט, פייסבוק, ויזה ופייפאל.

08:00

אינטל  הגישה הצעה לרכישת מלאנוקס הישראלית תמורת סכום שמוערך בכ-5.5-6 מיליארד דולר, כך נודע ל"גלובס". הסכום מהווה פרמיה של 30% על שווי השוק הנוכחי של מלאנוקס .

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ד') במגמה מעורבת: מדד ניקיי  נסחר בבורסת טוקיו בירידות, ומאבד כ-0.28% מערכו. עוד בירידות מדד S&P/ASX 200  האוסטרלי, שמאבד 0.04% מערכו. בעליות: מדד הונג קונג הנג סנג מוסיף 0.29%, מדד שנחאי  נסחר ביציבות ומוסיף 0.09% ומדד קוספי הקוריאני  מוסיף 0.7%.   

אתמול, לאחר היפוך מגמה על רקע הציפייה לדוחות הכספיים של אפל, ננעלו המדדים בוול סטריט במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס  ננעל בעליה של 0.23%, בעוד נאסד"ק  ירד 0.86% ו-S&P 500  איבד 0.21% מערכו.

מניית אפל  ירדה 0.1% לקראת פרסום הדוחות לאחר הנעילה. מניית 3M  עלתה 1.9% למרות הנמכת התחזיות לשנה הבאה. לעומתה, מניית הארלי דוידסון  נפלה מעל 5% לאחר הנמכת התחזיות ל-2020.

באירופה ננעל המסחר אתמול בעליות. מדד פוטסי הבריטי  עלה 1.25%, דאקס  ננעל ללא שינוי, ומדד קאק הצרפתי  טיפס 0.8%.

בשיאה של עונת הדוחות, אפל פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים, לאחר שהנמיכה את התחזיות לרבעון הבא בתחילת החודש - הנמכת התחזיות הראשונה בעידן האייפון. החברה עקפה במעט את תחזית ההכנסות שלה: הכנסות החברה ירדו ב-5% ל-84.3 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 84 מיליארד דולר לרבעון. זאת לאחר שהחברה תיקנה מטה את תחזית ההכנסות ל-84 מיליארד דולר מ-93-89 מיליארד דולר. מניות החברה זינקו במעל 3% לאחר המסחר בוול סטריט.

היום (רביעי) יתפרסמו דוחות פייסבוק, מיקרוסופט, עליבאבא, ויזה, נוברטיס, מקדונלדס, סימנס, קוואלקום וטסלה; ומחר (חמישי) דוחות אמזון ומאסטרקארד. 

חברות נוספות שיפרסמו דוחות השבוע: אמג'ן, חברת התרופות פייזר, וריזון, 3M, לוקהיד מרטין, ביוג'ן, אלרגן ואיביי.

בארה"ב פורסמו אתמול נתוני מאקרו שהצביעו על חולשה בפעילות הכלכלית. מדד קייס שילר למחירי הבתים הצביע על עליית מחירים של 0.3%, מתחת לצפי לעלייה של 0.4%. בחישוב שנתי, מחירי הבתים בארה"ב עלו ב-4.7%, לעומת הצפי לקריאה של 4.9%. מדובר בקצב עליית המחירים האיטי ביותר מאז 2015.

עוד פורסם אתמול בארה"ב מדד אמון הצרכנים לחודש ינואר שירד לרמת 120.2 נקודות - הקריאה הנמוכה מאז יולי 2017. הנתון משקף את החשש של הצרכנים לגבי ההמשך, בעוד החברות בוול סטריט בעיצומה של עונת הדוחות לרבעון הרביעי, כאשר עוד ועוד חברות מנמיכות תחזיות.

לאחר שבועות של דיונים, ולאחר תבוסה היסטורית על אישור הסכם ה"ברקזיט" לפני כשבועיים, שיגר אתמול (ג') הפרלמנט הבריטי את ראש הממשלה תרזה מיי לבריסל, כדי לשאת ולתת מחדש על ההסכם, ובמיוחד על המצב באי האירי אחרי פרישת בריטניה מהאיחוד.