מימוש משמעותי ראשון של רווחי ה"הייפ" בקנאביס: קרן אבולושן מכרה את רוב החזקתה בוויטסמוק

מניית וויטסמוק הכפילה את ערכה בשבוע האחרון, והשלימה קפיצה של כ-130% מאז שדיווחה לראשונה על כניסתה המתוכננת לתחום הקנאביס בסוף נובמבר • העליות החדות במניית וויטסמוק נרשמו השבוע על רקע עסקת המיזוג של חברת הקנאביס Better לתוכה כנגד הקצאת 80% ממניות וויטסמוק

המיליונרים החדשים של תחום הקנאביס / צילום: Shutterstock
המיליונרים החדשים של תחום הקנאביס / צילום: Shutterstock

מימוש משמעותי ראשון של ההייפ סביב חברות הקנאביס הבורסאיות בת"א. לאחר שמניית וויטסמוק  הכפילה את שווייה בשבוע האחרון, מכרה קרן אבולושן שעד לאחרונה הייתה מבעלי המניות הבולטים בוויטסמוק - חלק ניכר ממניותיה בתמורה כוללת של יותר מ-3.5 מיליון שקל.

העליות החדות במניית וויטסמוק התרחשו השבוע על רקע עסקת המיזוג של חברת הקנאביס בטר (Better) לתוכה כנגד הקצאת כ-80% ממניות וויטסמוק. ביום שלישי, יום הדיווח אודות העסקה עם בטר, מכרה אבולושן נתח של קרוב ל-4% מהון המניות של וויטסמוק תמורת כ-2 מיליון שקל, בכמה עסקאות בבורסה במחיר של 1.8 שקל - מחיר הסגירה של המניה באותו יום אחרי זינוק של 29%. אתמול המשיכה אבולושן לממש את החזקותיה ומכרה נתח של כ-2.5% ממניות החברה תמורת כ-1.5 מיליון שקל לפי מחיר מניה הקרוב ל-1.9 שקל (אחרי עלייה של 3% נוספים).

מניית וויטסמוק הכפילה כאמור את ערכה תוך שישה ימי מסחר בלבד, והשלימה קפיצה של כ-130% מאז דיווחה לראשונה על כניסתה המתוכננת לתחום הקנאביס בסוף חודש נובמבר האחרון, והיא משקפת לוויטסמוק שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל. בעקבות המכירות קרן אבולושן, בראשות רם פרומן ואיתי הורשטוק, חדלה להיות בעלת עניין בחברה ונותרה עם החזקה של כ-4.5% מההון, בשווי שעמד הבוקר על קרוב ל-3 מיליון שקל. פרומן, שכיהן עד השבוע כיו"ר וויטסמוק, התפטר מתפקידו אחרי כהונה של 6 שנים.

ללא בעל שליטה

בשנים האחרונות התנהלה וויטסמוק ללא בעל שליטה, ונוסף לקרן אבולושן מי שהיה בין בעלי המניות הגדולים בחברה הוא יזם ההייטק יאיר גולדפינגר, מייסד מיראביליס (ICQ). לפני כשנה בחנה וויטסמוק את הצטרפותה לתחום הבלוקצ'יין, שהיה אז לוהט כמעט כמו הקנאביס כעת, אולם אחרי כמה חודשים החליטה שלא לקדם עסקה בתחום.

בשנים האחרונות התרכזה פעילותה של וויטסמוק בפרסום בווידאו ובמנועי חיפוש, ובמהלך 2014 נכנסה לשותפות במיזם המקלדת הממותגת KIBO יחד עם חברת אפליי שבשליטת נועם לניר, אולם המיזם נסגר לאחר כשלוש שנות פעילות ללא הכנסות מהותיות ואחרי שהפסדיו הצטברו ליותר מ-11 מיליון דולר.