רוני בן דב מנסה לעשות סדר בברוקלנד: מעריך את העודף מהנכסים ב-8-12 מיליון דולר בלבד

הלוואות הבנייה של ברוקלנד, שרובן נכנסו לדיפולט, מסתכמות ב-131 מיליון דולר, כשהריבית השנתית הממוצעת עליהן עומדת על 21% • בן דב, מנהל הארגון מחדש הראשי של החברה, מחזיק אג"ח ברוקלנד ביותר מ-3 מיליון שקל • לדירקטוריון הצטרפו שני החברים החדשים, רון הדסי ומשה גדנסקי

נכס של ברוקלנד אפריל בניו יורק / צילום: שאטרסטוק
נכס של ברוקלנד אפריל בניו יורק / צילום: שאטרסטוק

ההנהגה החדשה של חברת הנדל"ן הקורסת ברוקלנד אפריל נכנסה אתמול באופן רשמי לפעולה: רונאל (רוני) בן-דב התחיל לכהן בתפקיד מנהל הארגון מחדש הראשי של החברה, בעוד שלדירקטוריון הצטרפו שני החברים החדשים, רון הדסי ומשה גדנסקי.

רוני בן-דב עסק בעשור האחרון ביזמות נדל"ן באזור העיר ניו-יורק, לאחר שקודם לכן שימש במשך כשלוש שנים בתפקיד סמנכ"ל הכספים של חברת הנדל"ן אלעד גרופ, שבבעלות יצחק תשובה. אתמול הפך בן-דב באופן רשמי לאיש שמחזיק במלוא סמכויות הניהול בברוקלנד ובחברות הבנות שלה. מעתה הוא יהיה אחראי לנסות ולהשלים את בנייתם של הפרויקטים הקיימים בתחום הבנייה היזמית למגורים, ולממש את יתרת הנכסים המניבים של החברה וכן את הקרקעות עליהן יוחלט שלא להתחיל בבנייה.

במקביל, דיווחה אמש ברוקלנד כי מבדיקה של כלל הלוואות הבנייה לחברות הנכס המחזיקות בפרויקטים היזמיים שלה, עולה שהחודשים נובמבר-דצמבר 2018 נכנסו מרבית ההלוואות הללו להפרה של תנאיהן (דיפולט). עוד עולה מהבדיקה כי בשל כך נושאות מרביתן המוחלט של הלוואות הבניה ריביות גבוהות ביותר בטווח של 19%-24%. בסך הכל, מסתכמות הלוואות הבנייה של ברוקלנד ב-131 מיליון דולר כאשר הריבית השנתית הממוצעת עליהן עומדת כעת על 21%.

לדברי ברוקלנד, פועל כעת בן דב בתיאום עם נאמן האג"ח לגיבוש תוכנית עסקית לגבי כל נכס מנכסיה החברה, אבל תוכנית זו נמצאת עדיין רק בשלביה הראשוניים. בינתיים העביר בן דב תחזית ראשונה לחברה, לפיה סכום העודף ברוטו שתוכל החברה לייצר מפעילותה העסקית לאורך שלוש השנים הקרובות צפוי לעמוד בטווח של 8-12 מיליון דולר (29-44 מיליון שקל במונחי שער החליפין הנוכחי). לאחר השלמת עיבוד וניתוח הנתונים מתכננת החברה לפרסם את הערכותיה המעודכנות.

הבעלים התפטר מתפקידו כיו"ר

ברוקלנד  היא חברה יזמית קטנה בתחום הנדל"ן למגורים, שפועלת ברובע ברוקלין שבניו יורק. החברה, בעלת חוב של כ-150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בת"א, הצהירה בנובמבר האחרון כי אין ביכולתה לפרוע את האג"ח במועדן עקב מצוקה פיננסית אליה נקלעה ושהובילה לעצירת העבודות בכל אתרי הבנייה שלה. בעקבות הדברים פנו החברה ובעליה, בועז גלעד, למחזיקי האג"ח בבקשה לנהל מגעים על הסדר חוב, אבל מחזיקי האג"ח דרשו מהדירקטוריון ליטול מגלעד את מלוא סמכויות הניהול ולמנות תחתיו מנהל מיוחד שיקבל את אישורם.

ברוב של שלושה תומכים לעומת מתנגד אחד (גלעד עצמו) הצביע הדירקטוריון בעד דרישת המחזיקים ועקב כך התפטר גלעד מתפקידי היו"ר והנשיא בהם החזיק קודם לכן. יחד איתו התפטר דירקטור נוסף מטעמו של גלעד שהצביע נגדו בהצבעה, וכן סמנכ"לית הכספים נועה מתתיהו פורן. מאז הקריסה הופסק המסחר בשתי סדרות האג"ח של החברה, כאשר המחירים שלהן עומדים על 15 אגורות לאג"ח א' ו-27 אגורות לאג"ח ב'.

בעקבות קריסת ברוקלנד, הגיש באחרונה עו"ד אריה דנצינגר לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה ונושאי המשרה בה, בגין פרטים מטעים לכאורה שנרשמו בדוחות התקופתיים והמידיים שלה, וכן בגין חוסר בפרסום של פרטים שחובה היה לפרסמם. בנוסף הוגשה התביעה בגין הפרה לכאורה של שטרי הנאמנות של האג"ח שהנפיקה ברוקלנד.

פרט מעניין שעלה מהודעת המינוי של בן-דב אתמול הוא, שגוף הקשור אליו מחזיק איגרות חוב מסדרה א' של ברוקלנד בהיקף של 1.227 מיליון שקל ערך נקוב ואיגרות חוב מסדרה ב' של החברה בהיקף של 1.905 מיליון שקל ערך נקוב. כך שבסך הכול מחזיק בן-דב בכ-2% מהאג"ח של ברוקלנד בשווי של כ-3.1 מיליון שקל.