גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיוחד ל״גלובס״: 5 עצות הזהב של מנכ״ל WIX לבניית סטארט-אפ מצליח

איך מייסדי Wix חשבו על הרעיון לסטארט–אפ, מה עושים כשלא יודעים לנהל 1,000 איש, ואיך מחלקה שלמה בחברה סירבה להצעה לעבור לאחת מענקיות הטכנולוגיה - אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל Wix, דיבר השבוע על יזמות, ניהול ושיווק באירוע של "גלובס" ו"עוד פודקאסט לסטארט–אפים" ● האזינו לראיון המלא

אבישי אברהמי מייסד WIX/ צילום: איל יצהר
אבישי אברהמי מייסד WIX/ צילום: איל יצהר

חברת Wix, שפיתחה מערכת לבניית אתרי אינטרנט, היא אחת החברות המסקרנות שצמחו בישראל ב-10-15 השנה האחרונות - כשחברות רבות מיהרו לבצע אקזיט, הם התעקשו שלא להימכר, ביצעו הנפקה בוול סטריט והגיעו לשווי של 5 מיליארד דולר; הם מעסיקים מעל 2,000 עובדים בישראל, ואפשר להגיד שהשתלטו על נמל תל אביב לשם כך; והם עושים כמעט הכל מהארץ - מהעבודה על פרסומת לסופרבול ועד תכנון אסטרטגי.

אבישי אברהמי, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, הגיע השבוע למפגש של "גלובס", "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" ושל Wize, כדי לדבר על איך הם כמעט הקימו פיצ'ר למיינדספייס במקום את Wix, על ההשקעות שלו בסטארט-אפים והטיפים ליזמים צעירים, וגם על איך לומדים תוך כדי תנועה לנהל חברה של 2,600 עובדים.

האזינו לראיון המלא של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים":

איך בונים חברה ומוציאים רעיון לפועל?

"סטארט-אפ צריך לפתור צורך אמיתי שלך, לא של אחרים, כי רק אז ניתן להבין את הבעיה. נדב אחי וגיורא קפלן, שני המייסדים האחרים, חוו הרבה פעמים את התסכולים הכרוכים בבניית דפי ואתרי אינטרנט ללא עזרה. כשפיתחנו את המוצר - בראשית הדרך היה מדובר בתבנית שהיתה יכולה לשמש לכמה יישומים. רצינו לבדוק ממה מהאפשרויות עובדת הכי טוב, ובדקנו עשר אפשרויות ובהן בניית אתרי אינטרנט, כרטיסי ברכה או פלאג-אין למייספייס. 260 איש ביום בדקו את המוצרים שהוצאנו.

"באותם ימים, לפני שהוצאנו את המוצר לשוק, אמרנו לאילן תירוש, אחד מהמשקיעים בסיד, שנוציא עשרה מוצרים שמבוססים על הרעיון ונראה מה קורה ומה מהם יעבוד. תירוש סיפר לנו לאחרונה שהוא יצא מאותה ישיבה, התקשר לעוזרת שלו ואמר לה שאפשר למחוק את ההשקעה בחברה הזאת, היא לא רלוונטית, הם לא יודעים מה הם עושים. אבל בישיבה הבאה, אחרי שהראינו את התוצאות ולמה בחרנו דווקא בתבנית לבניית אתרי אינטרנט, תירוש יצא החוצה ואמר לעוזרת שלו - 'מהיום כל החברות שלנו עובדות רק ככה'.

"לדעתי, אם יש אפשרות כזו, מומלץ לארוז את אותו מוצר בכמה דרכים ולראות מה עובד. אני מאמין מאוד בבדיקות: לא צריך לנחש מה העולם רוצה אלא לדבר עם משתמשים לפני השקת המוצר ואחריו. העצה הכי חשובה לסטארט-אפ חדש היא לדבר כל היום עם המשתמשים, ומדהים לראות עד כמה מנכ"לים של סטארט-אפים לא עושים את זה. קראתי את הספר של ריצ'ארד ברנסון, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, ואחד הדברים שהוא מספר שם זה שאנשים היו נוסעים במוניות בסוף הטיסה, והוא היה מתקשר לנהג ומבקש לדבר עם הנוסע כדי לברר מה הם אהבו בטיסה ומה לא. 

"היינו מאוד קרובים לעשות דפים למייספייס, איזה מזל שזה לא קרה, הא? כשבונים עסק על חשבון עסק אחר, נגיד פייסבוק, אז עם הזמן העסק שאותו מחקים נוגס ברווחיות שלך או יחליף אותך, וזו בעיה. לכן בחרנו לעשות משהו שיאפשר לנו עצמאות: אנחנו לא תלויים באף אחד אחר ושולטים בגורלנו".

איך בונים צוות שמצליח לרוץ ביחד 12 שנה?

"זאת שאלה כפולה: איך בונים ואיך משמרים. לבנות זה קשה, כי בהתחלה באים אנשים עם מעט ניסיון וקשה לדעת מי יתברר כסופר-סטאר. קח לדוגמה את ניר זוהר, נשיא החברה וסמנכ"ל תפעול שלא ייאמן, שלפני כן היה מדריך בתנועת נוער, וגם עומר שי, סמנכ"ל השיווק שלנו. בהתחלה גייסתי לשיווק 22 אנשים במבנה שטוח, מתוכם היו שני סופר-סטארים - עומר ואדם נוסף. בפגישה הראשונה שלנו עומר הראה לי אתר שקידם, והסביר למה עשה כל דבר, איך הזיז ולמה. הסימן הכי חשוב באנשים הוא שהם לא רק מדברים על אסטרטגיה אלא מראים מה הם עושים.

"בראיון אני יודע לנחש ב-40% הצלחה מי יהיה סופר-סטאר, אבל שלושה חודשים אחרי שאנשים מתחילים לעבוד אפשר לדעת בוודאות. לכן כשבונים חברה, חובה לעשות שינויים בכוח האדם עד שמוצאים אנשים טובים - זה תהליך קריטי משום שהם יבנו את האופי של החברה.

"הדבר השני שצריך לחפש הוא השראה, אנשים שגורמים לסביבה להיות טובה יותר. אלו אנשים קריטיים. העבודה הכי גדולה של מנכ"ל היא להביא את האנשים, לתת כיוון, ואז לעזור לפתור בעיות. ההבנה הזאת היא הדבר העיקרי שגרם לוויקס לשמר את ההנהלה. דבר נוסף הוא שנתנו הזדמנויות. עומר המשיך לגדול ולנהל לא רק כיוון שהרוויח את זה, אלא משום שרצינו שזה יקרה ושיהיה לו מקום לגדול אליו ולהיכשל בו".

איך יוצרים אווירה טובה בחברה?

"אחד מהיסודות הכי גדולים בוויקס הוא שיהיה כיף תוך כדי עבודה - הרי ממוצע שעות העבודה בהייטק הוא 12-14 שעות ביום. אז לדוגמה כשרצינו לעשות אופסייט להנהלה (ימי חשיבה מרוכזים מחוץ למשרד), החלטנו לעשות את זה באי טרופי בתוך הבריכה. אמרו לנו: 'אתם אידיוטים? תשכרו חדר במלון בצפת ותעשו שם' - אבל בצפת כל הזמן מתקשרים לעובדים מהבית, וכולם יושבים בחדר הישיבות ומחכים שזה ייגמר כדי ללכת לבריכה. התחושה היא שנמצאים בעבודה ולא נהנים. אבל כשעושים את זה בבריכה, אנשים נכנסים למים בלי הטלפון ובמשך כמה שעות הם רגועים, ופתאום נעים לדבר".

נראה שזה מצליח כי הייתה חברה גדולה מאוד - גוגל או פייסבוק - שהציעה להכפיל את המשכורת של מחלקה שלמה בוויקס כדי שהעובדים יעברו אליה. רק עובדת אחת עזבה ובסופו של דבר גם היא חזרה לחברה".

איך משמרים DNA של סטארט-אפ גם בחברה גדולה?

"כשהתברר לנו שיש לנו 1,000 עובדים ולא ידענו איך לנהל אותם, החלטנו לבנות עשר פעמים חברה של 100 עובדים, כי אלה חברות שידענו לנהל. יצרנו בוויקס חברות-חברות. ואז שאלנו איך דואגים שהאינפורמציה תעבור בין ה'חברות' השונות ואיך עובדים יוכלו להתקדם? אז בנינו גילדות מקצועיות, והתוצאה הייתה שהצלחנו לנהל את וויקס באופן אפקטיבי, ובמקביל ליצור מומחיות של שכבות ידע. אני מנחש שניתן לעשות זאת בכל חברה, גם למשל חברת סייבר או כזאת שאין בה ורטיקלים. החברות האלו עצמאיות וכל אחת מהן כפופה לאחד מחברי ההנהלה, המטרה היא שתהליך קבלת ההחלטות יהיה מהיר יותר.

"בגלל המבנה של החברה יש לעובדים המון אימפקט והם משפיעים על חייהם של מיליוני משתמשים - זו חוויה מדהימה, שבדרך כלל לא מתרחשת, כי בחברות גדולות אחרות, כשעובדת מפתחת פתרון, בדרך כלל מדובר במשהו קטן שלא משפיע על המשתמשים. המבנה גם מאפשר לעובדים בוויקס ללמוד את המתודיקה של איך להקים חברה. לכן אני משתדל לעזור ליוצאי וויקס שמקימים חברה משלהם - אני יודע שהם מוכשרים ושיש להם את היכולת".

איך כמנכ"ל מתמודד עם הצמיחה המאסיבית של החברה?

"הנקודה הכי מלחיצה וחלשה בחברה זה המנכ"ל. לדעתי זו תמיד הייתה אחת הנקודות, שבהן החברה הייתה צריכה לתמוך בי ולהתייחס אלי בסבלנות כדי שאבין מה צריך לעשות קדימה. קשה לי למצוא את מי שידריך אותי: אני מתייעץ עם איל ולדמן ממלאנוקס, רועי ממאנדיי וגם מנכ"ל בסיליקון ואלי. בתור מנכ"ל אני לא מרגיש בודד, יש לי צוות שמגבה אותי בצורה מדהימה.

"אני מגיע למשרדים כמעט כל יום, בין 12:00 ל-13:00. אני צריך כמה שעות לחשוב, ובמהלך היום אני לא מצליח אז אני עושה את זה בלילות. החברה צמחה ואם פעם היו נכנסים לשאול אותי משהו כל עשר דקות, היום זה כל דקה.

"בעבר הייתי יושב ומכין פרזנטציות, והיום זה קל - יש אנשים מוכשרים ממני שעושים הכל לבד ואני רק צריך לאשר. מצד שני, אני מרגיש הרבה פחות עם שליטה על המוצר, וברור שזה מלחיץ. אחד האתגרים הוא לפתור את הנגישות שלי לשאר החברה. יש כל מיני שיטות - יום בשבוע שבו מציגים את מוצרי החברה. שבוע אחד ברבעון שמציגים את כל הפרויקטים בחברה, ואני יכול להתעדכן כמה הם מתקדמים ולשאול שאלות. אבל בסופו של דבר הפוקוס של החברה פחות ברור היום: פעם היה ברור למה עושים משהו ברבעון הקרוב, והיום פחות.

"האם בשלב כלשהו יגיע הזמן להחליף מנכ"ל? אולי, אבל איפה זה עבד בעבר - באפל? מיקרוסופט? גוגל? גם גיל שוויד, איתי ולדמן, ודניאל בירנבאום מסודהסטרים הצליחו. יש הרבה מחקרים לפיהם יזם בדרך כלל גורם לכך שהחברה תוציא מוצרים יומרניים, וכשמחליפים מנכ"ל זה מפסיק. יכול להיות שלחברות מסוג אחר זה טוב, אולי זה טוב גם לוויקס, אני לא יודע…"

למה הנפקה עדיפה על אקזיט?

"זו חוויה כיפית לבנות חברה ולראות אותה גדלה. אמנם בחצי מהפעמים כשאני קם בבוקר אני רוצה לכבות את האור ולא לקום, אבל בסופו של דבר זה משהו מדהים. אני חושב שהצלחנו לבנות משהו יוצא דופן בישראל ולשמור עליו בזכות התמיכה של המשקיעים שלנו - וזה לא טריוויאלי שמשקיעים אומרים 'יאללה, תמשיכו לרוץ ואל תמכרו'. ייתכן שהמניע לכך ילדותי, אבל רצינו להוכיח שגם פה, בישראל, אפשר. מה גם שאייל ולדמן אמר שירביץ לי אם אמכור את החברה.

"בנייה של חברה כרוכה בהמון אחריות ומפתה מאוד שמישהו מוכן לקחת את זה ממך. אמרנו 'לא' לכל כך הרבה הצעות רכישה שכבר הפסקתי לספור - מהרגע שהיינו שהגענו לשווי שוק של 50 מיליון ועד לשווי של מיליארדי דולרים. מעולם לא ידעתי כיצד להתמודד עם ההצעות שהגיעו. יש לי מזל שאחרי כל הצעה שקיבלנו, כל מי שאלתי אותו אמר 'לא, בוא נמשיך' וזה נתן לי כוח, משום שאם אחרים לא רוצים למכור המשמעות היא שהם מבינים את האחריות להמשיך עם החברה קדימה. האם אני מפחד מהיום שאחרי? לא יודע… אוכל לשחק מלא פיפ"א, אבל אני יודע שבסופו של דבר אקום אחרי שעה, ואלך לעשות משהו חדש".

סייע בהכנת הכתבה: אורי ברקוביץ'

"אני מפחד ממה שאני לא יודע - מאיפה יבוא ה'אייפון' החדש"

"קשה לתכנן חמש שנים קדימה, אף אחד לא ידע לחזות שמיי ספייס ונוקיה ייעלמו ושאינטסגרם תצמח. אפשר לנסות אבל זה לא כל כך עובד", כך אמר מייסד ומנכ"ל Wix. "אנחנו הפלטפורמה הטובה בעולם לבניית אתרים, גדלים הכי מהר ובגזרה השיווקית אנחנו במקום טוב מאוד, אבל המקומות שמפחדים אותי הם אלו שאני לא יודע שיקרו, למשל שיופיע האייפון החדש של העולם, ומה יהיה עם הוויצ'אט בסין, ששם זה ה-אינטרנט".

מניית WIX

חברת Wix, שהוקמה ב-2006 על ידי אבישי אברהמי, אחיו נדב וגיורא קפלן, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לבנות אתרי אינטרנט בקלות. החברה נסחרת כיום בוול סטריט בשווי של למעלה מ-5 מיליארד דולר, ומאז ההנפקה זינקה ב-2013 המניה ב-500%. החברה מעסיקה בישראל 2,100 מתוך 2,600 עובדיה.

המודל העסקי של החברה הוא מוצר חינמי, וגביית תשלום מלקוחות על פיצ'רים נוספים שהם רוצים להוסיף לאתר, כמו יכולות סליקה, ניוזלטרים, דומיין וכו'. לחברה יש 140 מיליון משתמשים (נכון לסוף הרבעון השלישי), מתוכם רק 3% משלמים. עם זאת, הכנסות החברה צומחות במהירות, ולפי תחזית האנליסטים, החברה תציג צמיחה של 41% ב-2018 והכנסות שנתיות של 600 מיליון דולר. מדובר בגידול של פי ארבעה בתוך ארבע שנים.

בשנים האחרונות השיקה החברה שני מוצרים שמגדילים את מספר המשתמשים הפוטנציאלי שלה - מערכת שבונה אתרי אינטרנט באופן אוטומטי תוך דקות ספורות ופונה לאנשים עם יכולות בניית אתרים מינימליות; ו-Wix Code, מערכת חדשה יותר שפונה למפתחי אתרים מתוחכמים.

"יש הרבה מחשבות איך נערכים לסיכונים ולדברים לא צפויים. אחד מהם זה שיפור החברה במובן של היכולת שלה להוציא לפועל. נורא קל להיות איביי ולהפסיק לחדש, להפסיק להוציא גרסאות מהר, בזמן שאמזון המשיכה להוציא מוצרים בקצב מטורף", אומר אברהמי.

דרך נוספת של Wix להיערך לסיכונים היא גיוס חוב להמרה של 385 מיליון דולר בריבית 0%, לפני כמה חודשים. "זה היה כסף זול שמאפשר לנו לעשות כל מיני דברים, אבל אנחנו עוד לא יודעים מה. אם יהיה משבר כלכלי, 100 מיליון דולר זה משהו שאפשר לקנות איתו הרבה", הוא מוסיף.

עוד כתבות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו מבקש מבג"ץ ארכה של חודש: "התקדמות ניכרת בנושא הגיוס"

אחרי הדרמה של הרגע האחרון, ולמרות שבג"ץ עדיין לא אישר את בקשת הדחייה מאתמול, היועמ"שית ביקשה דחייה שלישית בהגשת תשובתה המעודכנת בעניין חוק הפטור מגיוס ● בטיוטת עמדת היועמ"שית נכתב כי ללא הארכת החלטת הממשלה, יש לפעול לגיוס חרדים מ-1 באפריל

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?