אינטרנט זהב שקלה לגייס הון דרך דילול חלקה של יורוקום תקשורת

וזאת במטרה להימנע מהסדר חוב • יורוקום תקשורת היא חברת האם של אינטרנט זהב • המטרה היתה לרדת ממינימום 50% לאחזקה של 35%

דורון תורג'מן / צילום: איל יצהר
דורון תורג'מן / צילום: איל יצהר

כחלק מהניסיונות של אינטרנט זהב להימנע מהסדר חוב, היא הגישה בחודש אפריל 2018 בקשה למשרד התקשורת לאפשר הורדה בשיעור האחזקה של יורוקום תקשורת מ- 50% במינימום ל-35%. הבקשה מעוכבת מאז ללא תשובה ולמרות כוונה חיובית של המשרד לאשרה הרי שכעת כבר אין בה צורך למעשה והיא לא רלוונטית על רקע חדלות הפירעון של אינטרנט זהב.

במידה והבקשה הייתה מאושרת הייתה יכולה אינטרנט זהב לגייס הון מהציבור גם במחיר דילולם של המנהלים המיוחדים בשיעור האחזקה, כלומר גם אם המנהלים המיוחדים של יורוקום היו מחליטים שלא להשתתף בהנפקה עדיין הייתה יכולה אינטרנט זהב לגייס הון מניות ולהקטין חובה הפיננסי באופן שאולי היה מאפשר לה לשרוד תקופה נוספת.

כאמור עד היום לא טופלה הבקשה ולמרות שעברו כבר 10 חודשים לא אושרה עדיין הבקשה, מה שבעצם נעל את אינטרנט זהב ולא איפשר לה לגייס הון.

נוסיף כי אישור בקשה לירידה באחזקות מחייבת גם את אישור משרד הביטחון אך בשל מעורבותו של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בפרשת 4,000, אי אפשר למעשה להשיג את חתימתו עד שימונה מישהו אחר לתפקיד. פורמלית ככל הנראה ייתכן והסוגיה תועלה בפני שר ביטחון חדש לכשימונה אך כאמור הסוגיה הפכה ללא רלוונטית בנקודת הזמן הזאת לאור חדלות הפירעון של אינטרנט זהב והסדר החוב שלה.