AIT קיבלה תשלום שני של 3.5 מיליון ד' במסגרת הסכם המסחור

החברה פיתחה מוצר לטיפול בלחץ דם בריאות אצל תינוקות מייד אחרי לידה • עד כה קיבלה החברה 10.5 מיליון דולר במסגרת ההסכם, שיכול להניב לה עד 32.5 מיליון דולר ותמלוגים

חברת ביומד / צילום: רויטרס
חברת ביומד / צילום: רויטרס

חברת AIT, שמקורה מישראל והיא פועלת היום מישראל וארה"ב, הודיעה היום (ב') על קבלת תשלום שני מתוך הסכם מסחור שעליו חתמה בסוף ינואר. AIT מפתחת מוצר לטיפול בתינוקות בימים הראשונים אחרי הלידה, אשר סובלים מלחץ דם גבוה בריאות. המוצר הוא תרכובת ייחודית ומערכת הולכה ייחודית של החומר NO.

AIT נסחרת בבורסה מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 43 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם קיבלה חברת Circassia (קירקסיה) הבינלאומית, שמקורה בבריטניה, את זכויות השיווק למוצר, לכשיגיע לשוק, וכן זכויות במוצר להתוויות נוספות שיפותחו בהמשך למוצר זה לשימוש בבתי חולים בארה"ב ובסין. AIT תקבל עד 32.5 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך, וכן תמלוגים. היום הודיעה החברה כי בנוסף לתשלום הראשון שקיבלה עם חתימת החוזה, היא מקבלת כעת עוד 3.5 מיליון דולר, כך שעד כה קיבלה 10.5 מיליון דולר במסגרת ההסכם.

AIT ביצעה עד כה ניסוי מרכזי אחד למוצר, אולם בשל השוק הקטן והצורך, היא מקווה כי תוכל על בסיס מידע זה להגיש את המוצר לאישור שיווק בארה"ב במהלך 2019, בתקווה שניתן יהיה כבר לראות אותו בשוק בתחילת 2020.

קירקסיה היא חברה חדשה יחסית אך יש לה כבר שני מוצרים מאושרים לשיווק למחלות נשימתיות (אסטמה ו-COPD) וצנרת מוצרים בתחומים האלה. החברה כבר משווקת את מוצריה לבתי החולים, ולכן עשויה להיות ערוץ שיווק מוצלח עבור AIT. ההסכם נותן גושפנקא למוצר של AIT, מצד חברה שמכירה את השוק ואת הצרכים של בתי החולים.

AIT מתכננת לערוך ב-2019 ניסוי באינדיקציה נוספת לטיפול בילודים וכן ניסוי בטיפול בזיהומים חמורים בבית.