הבשורה של שי אגסי: "20 השנים הקרובות צפויות להיות מהפכניות אך קשות לעיכול"

המכון הישראלי לחדשנות ערך אמש את אירוע הסיום של הקורס לניהול חדשנות, לצד ציון "קדם השקה" לקהילת הניהול שלו • הדובר המרכזי? שי אגסי, מייסד ומנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס

יונתן מנוחין, רומי דוידו, שי אגסי וניר קורן / צילום: ענבר לוי
יונתן מנוחין, רומי דוידו, שי אגסי וניר קורן / צילום: ענבר לוי

המכון הישראלי לחדשנות ערך אמש (ב') את אירוע הסיום של הקורס לניהול חדשנות, לצד ציון "קדם השקה" לקהילת הניהול שלו. שמו של הדובר המרכזי באירוע, שהתקיים במטה סטארט-אפ ניישן בתל-אביב, לא נחשף עד הרגע האחרון, או אז התברר שמדובר ביזם ובמשקיע שי אגסי, מייסד ומנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שנסגר בשנת 2013.  

אגסי הוזמן להרצאה בת 45 דקות, אולם בסופו של דבר נמשכה ההרצאה שעתיים, במהלכן הוא הדגים כיצד לאורך ההיסטוריה, בכל דור דור, צצה טכנולוגיה שמשבשת לחלוטין את האנושות. ומה לגבי העתיד? לטענת אגסי, 20 השנים הקרובות צפויות להיות מהפכניות אבל גם קשות לעיכול - אלוגריתם שיודע לנהוג יותר טוב מנער בן 18 ונוסע תוך שהוא שולח הודעות וואטסאפ, יחסל ככל הנראה את המוטיבציה לקנות כלי רכב רגיל.

עוד טען אגסי כי בקרוב תהיה כל כדור הארץ יכולת להתנייד במהירות של 1,400 קמ"ש, תוך התגברות על כוח החיכוך שמגביל את הנסיעה. כך, אם נמשיל זאת למשלוח מעליאקספרס, הוא יוכל להגיע בתוך 6-12 שעות מסין לבית הלקוח, ומי שגר בורשה יוכל לשתות את הקפה של הבוקר בפריז.

לאגסי היו גם בשורות מעולם הרפואה - לדבריו המדע יצליח להתמודד עם גורם התמותה הראשון - הזקנה. הוא הסביר כי גם אם יפתרו את כל סוגי הסרטן בעולם תוחלת החיים תתארך ב-2.5 שנים בלבד. ואגב, הוא הסביר, המדע ינצח את הסרטן בקרוב.

זמן קצר בלבד ובסיומה של ההרצאה, הקדיש אגסי למיזם בטר פלייס, חברת המכוניות החשמליות שקרסה. הוא טען כי בניגוד לדעה הרווחת, הכישלון לא נבע מכך שהחברה הקדימה את זמנה. לדבריו הרכב החשמלי הגיע לנתח של 2.8% מהשוק הישראלי, היו הסכמים עם 280 חברות במשך להחליף את ציי הרכב שלהן לרכבים חשמליים, אך שינויי חקיקה, ביטול הטבות המס שהובטחו לרכבים חשמליים וחילוקי דעות בינו לבעלי החברה הם שהביאו לכישלון.

נכחו והאזינו בקשב: המארחים - ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות; ניר קורן, סמנכ"ל המכון; גיא הילטון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן; רומי דוידור, מנהלת קהילת ניהול חדשנות; האורחות והאורחים - דינה שובל, מנהלת חדשנות ודיגיטל בקבוצת שטראוס; נעה קרן הרן, מנהלת החדשנות באמדוקס; טל דקל, מנהל חדשנות, בוש ישראל; פיליפ בראמי, מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל; שגיב לוסטיג, מנהל חדשנות פתוחה של קבוצת לוריאל; אלדד (אלדי) שחם, ראש אגף מערכות תחבורה חדשניות וניסויים בחברת נתיבי איילון; איתי ז'טלני, שותף ב-EY ישראל; רן גבריאל, מנהל החדשנות בבנק לאומי; טל ויינגרטן, מנהלת חדשנות ואסטרטגיה בדיפלומט; אחי גבירצמן, שותף בחברת הייעוץ דוקו; ורד רז מנהלת שותפויות מגזר עסקי בג'וינט; דנה טייגמן קורן, מהאב החדשנות של אל על, ואחרים.