לאחר 3 חודשי קיפאון בהנפקות האג"ח: סילברסטין גייסה 180 מיליון שקל בהרחבת סדרת אג"ח א'

חברת הנדל"ן המניב למגורים הפועלת בניו-יורק, בבעלותו של לארי סילברסטין, השלימה אתמול את השלב המוסדי בהרחבת סדרת האג"ח, שאותה הובילה לידר הנפקות • לאור הביקוש הגבוה, ההנפקה בוצעה במחיר של 97.6 אגורות לאג"ח, המשקף תשואה לפדיון של 4.1% ופרמיה של 0.6% ביחס למחיר הסגירה אתמול

לארי סילברסטין / צילום: רויטרס
לארי סילברסטין / צילום: רויטרס

סנונית ראשונה בהנפקות החוב של חברות הנדל"ן הזרות. לאחר כ-3 חודשים של קיפאון עמוק בשוק, הצליחה חברת סילברסטין נכסים להבטיח גיוס של לפחות 180 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה א' הקיימת שלה, שאותה הוביל חברת החיתום לידר הנפקות.

סילברסטין נכסים , שנמצאת בבעלות לארי סילברסטין, עוסקת בתחום הנדל"ן המניב למגורים ולמשרדים בניו-יורק. במאי אשתקד גייסה החברה כ-633 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של אגרות חוב בת"א, שזוכות כיום לדירוג גבוהה של AA מ- S&P מעלות.

במסגרת השלב המוסדי שנערך אתמול (ג'), התקבלו ביקושים בהיקף של 460 מיליון שקל, וזאת כאשר החברה עצמה ביקשה לגייס כ-180 מיליון שקל בלבד. בזכות הביקוש הגבוה נקבע כי ההנפקה תבוצע במחיר של 97.6 אגורות לאג"ח, המשקף תשואה לפדיון של 4.1% ופרמיה של 0.6% ביחס למחיר הסגירה אתמול, שעמד על 96.98 אגורות.

לדברי נדב ברקוביץ, אנליסט נדל"ן בבית ההשקעות אי.בי.אי, צפויה תמורת ההנפקה לשמש לרכישת נכסים מניבים ומתן הלוואות דרך קרן החוב שהוקמה באוגוסט. "אין ספק שלפי השוק, סילברסטיין נמצאת בקטגוריה אחרת משאר האמריקאיות, כאשר החברה הצליחה להנפיק במרווח נמוך משאר החברות הגדולות והחזקות, וזאת למרות מח"מ ארוך יותר ותקופה קצרה יחסית בשוק ההון", כתב ברקוביץ בעדכון למשקיעים. "אנו מעריכים כי ההצלחה בהנפקה צפויה להעניק רוח גבית לאיגרות החוב של החברות החזקות שקיבלו סוג של אישור שהשוק יודע לעשות את ההפרדה בין החברות, וכי יכולת הגיוס בישראל עדיין קיימת לחלקן".