גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת הסייבר הישראלית שקוראת תיגר על סימנטק ומקאפי

חברת הסייבר הישראלית סייבריזן מקווה לנגוס ברווחיהן של מק'אפי וסימנטק ועושה זאת ע"י ניתוח נתונים ולמידת מכונה • בראיון ל"גלובס" מספר ליאור דיב, מנכ"ל החברה וממייסדיה, כי החברה סירבה להצעות רכישה של מעל מיליארד דולר ואומר: "בעולם הסייבר, חברה שנמכרת - מתה"

מנכ"ל סייבריזן, ליאור דיב /  צילום: Ryuji Suzuki :
מנכ"ל סייבריזן, ליאור דיב / צילום: Ryuji Suzuki :

יוניקורן ישראלי חדש? חברת הסייבר הישראלית סייבריזן (Cybereason), ששמה נקשר מזה זמן מה כבעלת פוטנציאל להפוך לחד-קרן (חברה פרטית ששוויה מעל מיליארד דולר), קיבלה לאחרונה מספר הצעות רכש מחברות בינלאומיות לפי הערכת שווי העוברת את סף מיליארד הדולר - כך מגלה מנכ"ל החברה, ליאור דיב, בראיון ל"גלובס". דיב מספר כי בעבר החברה קיבלה הצעת רכש גם מענקית התעופה לוקהיד מרטין, ולאחר שנענתה בשלילה, החליטה על השקעה אסטרטגית בחברה. ענקית אחרת, סופטבנק היפנית, החליטה על הקמת חברה בת משותפת עם סייבריזן לשוק היפני.

סייבריזן, שהוקמה ב-2012, וגייסה עד כה כ-190 מיליון דולר, מספקת הגנת סייבר לארגונים גדולים. שוק היעד אליו מכוונת סייבריזן אינו בהכרח תחום הסייבר המוכר, שעוסק ברובו בהגנה על מערכות מידע IT. "בעבר הגישה הייתה שצריך לבנות חומה גבוהה נגד מתקפות. זה עדיין נכון שצריך לבנות חומה, אבל אפשר לומר בוודאות שהאקרים הצליחו להוכיח, שלא משנה כמה גבוהה החומה שבנית, עם מספיק זמן ומאמץ הם יצליחו לעקוף את החומה". דיב אומר שנדרשת פרדיגמה חדשה: לזהות פריצה מיד כשהיא מתרחשת ולנטרל אותה. כשהלקוחות שלך מפעילים אלפי תחנות קצה, לפעמים עשרות אלפים, היכולת האנושית מגיעה לתקרה שלה - וכאן נכנסת טכנולוגיית הבינה המלאכותית שפיתחה סייבריזן, שמסוגלת לאתר פריצות מהר יותר מכל צוות אנושי.

לאיזה כיוון צועד עולם הסייבר?

"פעם מי שהגנו על העולם היו השלטונות וארגונים כמו ה-FBI, אבל זה לא נכון כשמדובר בפשע וסייבר. הבעיה היא שמדינות משקיעות את מרבית זמנן בתקיפה ולכן אין מספיק חדשנות בתחום ההגנה. להערכתי, בעתיד ההגנה תהיה בידיים פרטיות, קצת מפחיד לחשוב על זה ככה אבל זה מה שקורה. לו הייתי אומר לפני עשרים שנה שיהיו גוגל או אמזון ושהן יהיו משמעותיות כל כך לא היינו חושבים שזה אפשרי בכלל, ובכל זאת הן עובדה".

גם התוקפים מפעילים למידת מכונה

ליאור דיב, בן 40, שירת ביחידת המודיעין 8200 וקיבל במהלך השירות צל"ש ראש אמ"ן על פיתוח טכנולוגי חסוי. ב-2012 הקים את סייבריזן ביחד עם יונתן שטרים־עמית ויוסי נער. הרעיון היה לנתח את מנגנוני התקיפה של ההאקרים, לטמון להם מלכודות ולנטרל אותם. כיום מעסיקה החברה 475 עובדים, גידול של 70% בתוך שנה. כמחצית מהעובדים הם אנשי פיתוח שעובדים במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב.

אז הלקוחות שלכם כבר לא צריכים אנליסטים שיאתרו פריצות?

"עוד לא הגענו לשלב הזה, אבל אפשר להגיד שאנחנו מתקדמים ליכולת של SOC (מרכז אבטחת סייבר) ללא נהג. עם הטכנולוגיה שלנו אפשר להגן על 100 אלף מחשבים באמצעות אדם אחד, ואילו בחברות אחרות מדובר על אדם על כל 1,000-3,000 מחשבים. בהרבה מקרים חברות מגלות תקיפות רק בדיעבד, והממוצע העולמי מרגע הגילוי ועד הניקוי של המערכת הוא 196 ימים.

"אנחנו פורשים את המערכת באלפי תחנות קצה בתוך כמה שעות, מהמשרדים בתל אביב. מדובר במידע שמגיע מ-50 אלף תחנות קצה, שדורש ניתוח ביג דאטה - לבנאדם אין אפשרות לעקוב אחרי המידע ולנתח אותו, היו נדרשים לו חודשים לכך. במונחים של 'טחינת נתונים' אנחנו בקצה, כמות המידע שאנחנו מעבדים ביום נמצאת בטווח שבין טוויטר לפייסבוק".

גם היכולות של התוקפים משתפרות? מתי נראה יכולות בינה מלאכותית בתקיפות סייבר?

"אנחנו עדיין לא רואים את זה, אבל כן רואים שתוקפים מפעילים יכולות למידת מכונה כדי לעשות שינויים בנוזקה (Malware) וגם כדי להתחבר בצורה אקראית מכתובות IP שונות. אנחנו רואים סימנים של לאן זה הולך, ולא צריך להיות גאון כדי לנחש שהעולם הולך לשם, גם בצד התוקפים וגם בצד המגנים".

"בשנה וחצי האחרונות הרחבנו את רמת למידת המכונה ואת ניתוח ההתנהגות. הטכנולוגיה יודעת לקלוט מידע מהרבה חיישנים - היום זה ממחשבים אבל בעתיד הקרוב זה יהיה ממתקני IoT ולא נתפלא אם בטווח הרחוק יותר נאסוף נתונים ממנועי מטוסים. בסופו של דבר כל דבר שמשדר דאטה החוצה מאפשר לנו לעשות קורלציה של התקיפה ולקצר את זמן הזיהוי שלה". 

"בעולם הסייבר, חברה שנמכרת - מתה"

לפני שלושה חודשים אותתה סייבריזן על הכיוון שאליו היא צועדת, כשפרסמה ביחד עם ענקית השבבים הבריטית ARM הודעה על פיתוח הגנה ייעודית לפלטפורמת ה-IoT של ARM, כיוון טכנולוגי חדש לסייבריזן. סופטבנק, שרכשה את ARM ב-2016 ב-31 מיליארד דולר, הייתה זו שחיברה בין החברות. המוצר המשותף פונה לשוק עם פוטנציאל, שלפי מחקרי שוק יגיע למיליארדי מכשירים עד שנת 2035. בסייבריזן לא מסתפקים בכך ומדברים על שיתופי פעולה נוספים עם חברות אלקטרוניקה צרכנית וחברות בוורטיקלים תעשייתיים נוספים.

דיב נמנע מלציין נתונים פיננסים מדוייקים אבל אומר שההכנסות השנתיות ממכירת המנויים לשימוש במערכת מגיע לעשרות מיליוני דולר בשנה. במהלך שש שנות פעילותה ביצעה מספר סבבי גיוס, שבמסגרתם השקיעו בחברה הקרנות CRV וספארק קפיטל מבוסטון, ואליהן הצטרפה חברת לוקהיד מרטין, שמוכרת בעיקר כיצרנית כלי טיס. דיב אומר שלוקהיד מרטין התחילו כלקוחות של החברה, הפכו למפיצים שלה ואז גילו עניין רב ברכישתה. כשהבינו שהחברה אינה עומדת למכירה הצטרפו כמשקיעים אסטרטגיים. 

באוקטובר 2015 הצטרפה למשקיעות בסייבריזן קרן ההשקעות היפנית סופטבנק, שהשקיעה בשלב ראשון כ-60 מיליון דולר. לאחר שתי פגישות עם מנכ"ל סופטבנק מאסיושי סן הוחלט על הקמת סייבריזן יפן, חברת בת משותפת בניהול שי הורוביץ, לשעבר דירקטור פיתוח עסקי בסייבריזן. עם כמה מאות לקוחות, החברה מחזיקה לדבריהם בנתח שוק משמעותי ביפן. ביוני 2017 המשיכה סופטבנק והשקיעה עוד 100 מיליון דולר בסייבריזן במסגרת סבב גיוס D.

  מה התוכניות בשלב הבא?

"סביר שנצטרך להנפיק את החברה, ואנחנו כבר מתחילים לכוון את החברה לשם, אבל זה לא יקרה השנה. השוק הוא כזה, שאין סיבה למהר ולצאת להנפיק כי יש הרבה דרכים לגייס כסף חיצוני. לחברה טובה יש יכולת לשלוט מתי היא עושה את זה".

  או שתקבלו הצעת רכישה שלא תוכלו לסרב לה.

"גם זה יכול לקרות. אני חייב להגיד שהיו מספר הצעות ומספר פעמים כבר סירבנו. גם עכשיו יש הצעות בסכומים של מעל מיליארד דולר".

  אז למה לא להסכים, לעשות אקזיט יפה ולהמשיך לדבר הבא?

"אנחנו נפגשים עם קונים, כל הזמן, כי אותן חברות שיכולות לקנות אותנו מעניינות אותנו לצורך שיתופי פעולה, כמו שהיה עם לוקהיד מרטין. אנחנו מעדיפים שיתוף פעולה אסטרטגי ולקחת כסף כהשקעה מאשר לסגור את החברה, ומכירה מבחינתנו זה לסגור את החברה. בעולם הסייבר חברה שנמכרת - מתה. אילו היינו עושים את זה לפני 3-4 שנים אז כל מה שאנחנו מדברים היום, על IoT ("האינטרנט של הדברים") ולמידת מכונה - כל זה לא היה קיים כי אי אפשר לעשות את זה בתוך חברה גדולה.

"מבחינתי ומבחינת השותפים, אנחנו מאמינים שיש לנו הזדמנות ייחודית מאוד לייצר חברה גדולה מאוד בישראל, עם טביעת רגל בינלאומית. מצב כזה לא קורה כל יום - צריך שוק מספיק גדול וגם ידע ומוצר ייחודי: סייבר ארק וצ'ק פויינט הן מודל לחיקוי. אילו אמזון היתה נעצרת במכירת ספרים היא לא היתה מגיעה לשרתי ענן. חברות מודרניות שרוצות להמשיך לגדול חייבות להתפתח כל הזמן והאמונה שלנו היא שבעולם הסייבר אם אתה לא זז ומשתנה כל הזמן, כמו שהאקרים משתנים, אתה תהיה לא רלוונטי. וזה מה שאנחנו עושים: התחלנו בנקודה אחת ומאז פיתחנו הרבה טכנולוגיות שונות וממשיכים לעולם ה-IoT והרכב. הטכנולוגיה תמשיך להתפתח ותמיד יצטרכו להגן עליה ומי שיגן עליה זה אנחנו. זה חזון שהוא מאוד רחב וגדול".

בהשפעת סופטבנק מתמקדים בצמיחה מהירה

בשבוע שעבר הודיעה מק'אפי (McAfee), אחת החברות הבולטות בשוק האבטחה, על פיטורים של 4% מכוח העבודה שלה. גם חברת סימנטק (Symantec) הודיעה לאחרונה על פיטורים מאסיביים. פרשנים מעריכים כי המשבר נעוץ בעלייתן של חברות אבטחת סייבר מהדור החדש, שהטכנולוגיה שלהן מבוססת ענן. סייבריזן היא רק אחת הדוגמאות.

באופן ספציפי, מק'אפי וסימנטק מאותגרות על ידי חברות בתחום זיהוי ותגובה בתחנות קצה (EDR). "יש כמה חברות שגייסו מספיק כסף כדי להיות משמעותיות ועכשיו הן נכנסות לתקיפה על השוק. הצרכנים מחפשים היום מערכת שתגן עליהם טוב יותר - הם אומרים 'בואו נעיף את הטכנולוגיה הישנה, למשל של מק'אפי, ונשתמש בטכנולוגיה שנותנת הרבה יותר'. הייתי שמח למכור במיליארדים כמו שמק'אפי מוכרים, אנחנו מכוונים בצורה ישירה למשתמשים שלהם ומצליחים להחליף אותם בהרבה מקרים".

סייבריזן כמעט שאינה מספקת פרטים אודות לקוחותיה, לטענתה בגלל הסכמים עימם שאוסרים עליה לעשות זאת. לחברה למעלה מ-400 לקוחות, והשמות המעטים שהיא מוכנה לחשוף הם לוקהיד מרטין, שגם השקיעה בחברה, מוטורולה, חברת התעופה הבריטית Flybe, המרכזים הרפואיים של RTI surgical ועוד. לקוחות אחרים, שלא ניתן לנקוב בשמם, הם אחד הבנקים האמריקאים הגדולים עם 60 מיליון לקוחות בעולם ומאות אלפי מחשבים ותחנות קצה ברשת שלו, חברת התרופות הגדולה בעולם, חברת מזון מהגדולות בעולם ועוד. "בגלל שמדובר בהגנה מתקיפות, הלקוחות מעדיפים לשמור בסוד באיזו טכנולוגיה הם משתמשים ואיך הם מגנים על עצמם. אפילו פנימית אנחנו מסתירים את שם הלקוח כדי להגן עליו", מסביר דיב.

אסטרטגיית הצמיחה מובילה את סייבריזן לשווקים חדשים: "למעשה נכנסנו לשוק האמריקאי והיפני במקביל, מהלך שיש בו סיכון גבוה מאוד, אבל בזכות שיתוף הפעולה עם סופטבנק הצלחנו מהשלב הראשון. כדי לפתוח את השוק היפני צריך ידע ויכולת ומספר הדלתות שנפתחו לנו היה גדול מאוד". החברה הרחיבה את מערך השיווק לשורה של מדינות - דרום אפריקה, קוריאה, סינגפור, אוסטרליה, מדינות בדרום מזרח אסיה, מרבית מדינות אירופה ולאחרונה גם דרום אמריקה.

לדברי דיב, סופטבנק היא משקיעה שנותנת הרבה מרחב פעולה, אבל מצפה לצמיחה אגרסיבית: "הם שחקן שמסתכל לטווח הארוך, וכשיש הזדמנות לחברה להמשיך לצמוח אז הם יתמכו בה. מה שמעניין אותם זה שנהיה חברת הסייבר הכי גדולה בעולם, ולא מפחיד אותם שיש שחקנים גדולים בשוק הזה. להיפך - שוק שיש בו שחקנים גדולים מוכיח שהוא מעניין. כדי להיות שחקן משמעותי אתה חייב הרבה מימון ולהיות מאוד אגרסיבי בחדירה לשוק". 

עוד כתבות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות