מחפשים את הדור הבא של החקלאים

וגם: כמה פרצות אבטחה התגלו עם כניסת תקנות הפרטיות

רובינשטיין, שמעוני, בורל, מלר, לוי, רום, רייכר / צילום: חנה רוטבנד
רובינשטיין, שמעוני, בורל, מלר, לוי, רום, רייכר / צילום: חנה רוטבנד

אל מרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, הגיעו השבוע סטארט-אפיסטים וסטארט-אפיסטיות שהתעניינו בתוכנית החממה לחדשנות טכנולוגית חקלאית "יכין אימפקט". התוכנית, אותה מובילות קבוצת יכין ועמותת TechForGood לסטארט-אפים מעולם האימפקט החברתי, הוקמה לפני שנה, וכעת עומדת לפני פתיחת המחזור השני. 

הילה רום, סמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת יכין, אמרה במפגש כי "יש צורך גלובלי ממשי בפיתוחים טכנולוגיים בתחום החקלאות, שיכולים להשפיע לטובה בנושאים בוערים כמו - רעב, אובדן מזון וטיפול בקרקעות חקלאיות. ליזמים ישראלים יש כעת הזדמנות אדירה להשתלב בהצלחה בתחומים בהם ישראל גם מוערכת - כמו חקלאות, וגם מחוזרת - כמו חדשנות טכנולוגית". לדבריה, "בפועל אין עדיין מספיק עסקאות בתחום ואנחנו יכולים לעזור לשנות את זה באמצעות מודל החדשנות הפתוחה שמפגיש בין היזמים לתאגידים ומשקיעים".

עוד הגיעו: ד"ר מיכל לוי, סמנכ"לית בכירה למינוף המו״פ החקלאי והחדשנות במשרד החקלאות שהודיעה כי משרד החקלאות ימשיך ויקציב גם השנה כ-20 מיליון שקל לתוכנית האגטק המשותפת למשרד החקלאות ולרשות החדשנות; שי רייכר, מנכ"ל קבוצת יכין; קרינה רובינשטיין, מנהלת פיתוח עסקי, זירת הזנק, ברשות החדשנות; ניר שמעוני ועומרי בורל, מייסדים ומנכ"לים משותפים ב- TechForGood; דורון מלר, מנהל GrowingIL; היזמת נגה בשן, שירשה מאביה את המכון המדעי בשן, ועוד אורחים נוספים. 

רובינשטיין, שמעוני, בורל, מלר, לוי, רום, רייכר / צילום: חנה רוטבנד
 רובינשטיין, שמעוני, בורל, מלר, לוי, רום, רייכר / צילום: חנה רוטבנד

פוטנציאל ישראלי: "תמונות שבאמת אוהבים - מדפיסים"

ועוד בענייני פוטנציאל: השבוע ביקרו בישראל, שני סגני נשיא בכירים של חברת המחשוב והמדפסות HP - אנליז אולסון, סגנית נשיא לתחום ההדפסה הביתית ואנדרו בולוול, סגן נשיא ומוביל HPTV, פלטפורמת החדשנות של החברה.

מטרת הביקור הייתה לאתר סטארט-אפים ישראליים בתחום הצילום וההדפסה. במפגש שנערך במרכז החדשנות של SOSA בתל-אביב, תחת השם "Capture your Life" (אם תרצו - ללכוד את החיים ברגע), קראו השניים ליזמים ולקרנות הון סיכון להציג רעיונות שמתוכם יאותרו אלה שיגיעו להציג הצעותיהם בפני בכירי החברה, ואולי אף יזכו למימון ראשוני. 

אולסון הסבירה לנוכחים כי בכל שנה מצולמות כ-1.2 טריליון תמונות, וכמיליארד מהן עולות בכל יום לשירותי הענן. "גם בעידן הדיגיטלי הזה, אנשים מקליקים על מה שהם מחבבים אבל מדפיסים רק את מה שהם אוהבים באמת", אמרה אולסון. לדבריה החברה מחפשת כאן חברות שעוסקות בתחום הבינה המלאכותית, הראייה הממוחשבת, כמו גם עיבוד ושיפור תמונות.

עוד נכחו: עירית הלל, נציגת HPTV בישראל; עזי שפר, מנכ"ל SOSA; פנחס בוכריס וניר אדלר מ-State of Mind Ventures; אריאל שמש, מנכ"ל Red Falcons; אתי אלגריסי מנהלת שיווק HP PRINT ואחרים. 

אנדרו בולוול, עזי שפר, אנליז אולסון, עירית הלל / צלם: אמיר טירקל
 אנדרו בולוול, עזי שפר, אנליז אולסון, עירית הלל / צלם: אמיר טירקל

אתם בטוחים? כמה פרצות אבטחה התגלו עם כניסת תקנות הפרטיות

פרופ' פטריק ואן אקה, מומחה בתחום הגנת הפרטיות ואבטחת המידע, ממנסחי תקנות הגנת הפרטיות (GDPR) שנכנסו לתוקף בחודש מאי האחרון, המשמש גם כיועץ לאו"ם ולאיחוד האירופי, הגיע השבוע לישראל. 

ואן אקה היה אורחו של יום עיון אותו ערכה פירמת עוה"ד DLA PIPER  בנושא ההתמודדות עם מתקפת סייבר על ארגונים. הכנס כלל סימולציות בהשתתפות אנשי IT, יועצים משפטיים וקציני ציות בחברות.

למשתתפות ולמשתתפים הוא סיפר כי ב-8 החודשים מאז נכנסו תקנות הגנת הפרטיות לתוקף, דווחו לרגולטורים מעל ל-59 אלף פרצות אבטחה של נתונים אישיים, חלקן הפרות קלות כמו כאלו שארעו כשדואר אלקטרוני נשלח לנמען לא נכון, וחלקן פרצות סייבר משמעותיות הרבה יותר שהשפיעו על מיליונים.

"המדינות עם מספר ההפרות המדווח הגדול ביותר הן הולנד עם 15,400 פרצות אבטחה מדווחות; גרמניה עם 12,600 ובריטניה עם 10,600. המדינות עם מספר פרצות האבטחה הנמוך ביותר הן קפריסין, עם 35; איסלנד עם 25 וליכטנשטיין עם 15 מקרים בלבד של אבטחה".

בכנס נכחו: עוה"ד ג'רמי לסטמן ונעמי מרילס, מ-DLA PIPER; רייצ'ל שוסטר אפרת, קצינת הגנת נתונים ב-Gett; אבישי קליין, יועץ הגנת פרטיות באמדוקס; הילה שטרן אטיאס, קצינת הגנת מידע באל על; מרסלו טריסטמן, יועץ משפטי ב-WIX; ביל אור, יועץ משפטי לחברת צ'קמרקס; שירן נאווי, יועצת משפטית ב-monday, ואחרים. 

רייצ'ל שוסטר אפרת, פטריק ואן אקה, ג'רמי לוסטמן/ צילום: מאי בינסטוק אורון
 רייצ'ל שוסטר אפרת, פטריק ואן אקה, ג'רמי לוסטמן/ צילום: מאי בינסטוק אורון