הסיבוב של בני גנץ באמות: מימש מניות ב-440 אלף שקל

הרמטכ"ל לשעבר ממשיך לתפקד כדירקטור חיצוני בחברת הנדל"ן המניב אמות ובמסגרת זו לפני כחודש מימש אופציות למניות ומכר אותן ברווח של כ-440 אלף שקל לפני מס

בני גנץ / צילום: אמיר מאירי
בני גנץ / צילום: אמיר מאירי

למרות לו"ז הבחירות האינטנסיבי של בני גנץ, הרץ לכנסת בראשות מפלגת "חוסן לישראל", הרמטכ"ל לשעבר ממשיך לתפקד כדירקטור חיצוני בחברת הנדל"ן המניב אמות ובמסגרת זו לפני כחודש מימש אופציות למניות ומכר אותן ברווח של כ-440 אלף שקל לפני מס.

מהעדכון של אמות  בנושא, עולה כי גנץ המיר חבילת אופציות לכ-55 אלף מניות החברה במחיר מימוש של קצת יותר מ-10 שקלים, ומכר אותן בבורסה בתמורה של כ-18 שקלים למניה - דומה למחיר השוק של מניית אמות במועד המימוש.

גנץ לא היה היחיד שמימש אופציות באמות בשבועות האחרונים, ונוסף אליו עוד דירקטורים (ובהם איל גבאי, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה) וגם חלק מהנהלת החברה (ובהם המנכ"ל אבי מוסלר) מימשו אופציות והמירו אותן למניות החברה, אולם חלקם הותירו בידם את המניות שהומרו.

גנץ החל לכהן כדירקטור חיצוני באמות בנובמבר 2015, כחצי שנה לאחר שסיים את תפקידו כרמטכ"ל צה"ל בחודש מארס של אותה שנה, וכמו יתר הדירקטורים בחברה זכאי לתמורה כספית ולגמול הוני, בהתאם למדיניות התגמול של החברה.

לפי הדוחות הכספיים השנתיים האחרונים שפרסמה אמות (ל-2017), הגמול המירבי השנתי לחברי הדירקטוריון שלה עומד על כ-111 אלף שקל, והגמול בגין השתתפות בישיבות עומד על 3,350 שקל. בשנת 2017 שילמה אמות לדירקטורים שלה סכום כולל של 935 אלף שקל.

אמות, הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ של נתן וחץ ומשפחת ורטהיים, מחזיקה בכ-100 נכסים מניבים בישראל, עם שטחי השכרה בהיקף כולל של כ-840 אלף מ"ר. פרויקט הדגל אותו היא מקימה יחד עם חברת גב ים, שאכלוסו מתוכנן השנה, הוא מגדל TOHA (תוצרת הארץ) הממוקם בסמוך למחלף השלום ולמגדלי עזריאלי שבתל אביב. 

מניית אמות התחזקה ב-10% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של 6.9 מיליארד שקל.

גנץ מכהן כדירקטור גם בחברת אלרון הבורסאית, הפועלת בתחומי מיכשור רפואי וסייבר ונמצאת בשליטת חברת דסק"ש של אדוארדו אלשטיין.