בנובמבר האחרון יצאה התכנית למיגון הצפון בסך חצי מליארד שקלים לדרך, בהתאם להחלטת הקבינט באמצע יולי 2018. התכנית כללה מרכיבי ביטחון ובניית ממ"דים בישובים סמוכי גדר, חיזוק ומיגון של דירות בקריית שמונה וכן, חיזוק ומיגון מוסדות בריאות וחינוך שאינם ממוגנים, בין היתר, מיגון בית החולים "זיו" בצפת, שאמור לקלוט נפגעים בעת חירום.

עם קבלת ההודעה, החלו ראשי הרשויות ונציגי פיקוד העורף למפות את הצרכים והכינו תכניות עבודה, אבל לפני כשלושה שבועות קיבלו הודעה שהתקציבים הוקפאו, כך נחשף בתכנית "לא דופקת חשבון" ברדיו צפון, על אף שבמספר רשויות צמודות החלה פעילות של חיזוק ובניית מקלטים, שכרגע אין הרשאה ממשרד הביטחון לשלם עבורן.

יו"ר ישובי קו העימות, משה דוידוביץ', פנה לגורמים בכירים בפיקוד העורף ורחל, ואלה אמרו לו שתקציב המיגון לא עבר כלל למשרד הביטחון ופנייה שלו לשר הביטחון וראש הממשלה, בנימין נתניהו, כלל לא נענתה. בראיון לרדיו צפון טען גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, שנאמר לו שחצי מיליארד השקלים נשארו באוצר לשימושו של המשרד, ככל הנראה כדי לעמוד ביעד הגירעון של 2018.

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, אישר בראיון לתכנית שהכסף לא הועבר למשרדו מהאוצר, עד ליום עזיבתו את התפקיד ודברים דומים אמר גם באוזני ראשי הרשויות בסיור שערך בצפון לפני כשבועיים. "כמו שבג"צ חייב את שר האוצר להעלות את המס על הטבק", אמר ליברמן, " אתם ראשי הישובים חייבים לפעול כדי לחייב את הממשלה להסיר את הקפאת התכנית עוד לפני הבחירות. יש פה החלטת קבינט מסודרת ואסור שיתנערו ממנה. האחריות היא בראש ובראשונה של שר הבטחון וראש הממשלה בנימין נתניה ואין פה עניין של תקציב, אלא סדר עדיפויות".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מי שאמון על ביצוע התכנית זה פיקוד העורף ומשרד הביטחון. משרד האוצר העמיד את כל התקציבים הנדרשים ופועל בהתאם לסיכומים ולהחלטות הממשלה".

תגובת מערכת הביטחון: התכנית למיגון הצפון סוכמה לשנים 2018-2019 ותוקצבה באוקטובר 2018. בהתבסס על התקציב שהועמד ב-2018, החלו מספר פרוייקטי מיגון בישובים בצפון וכעת עובדים על תכנית לשנת 2019.