גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

על חרדה ודעה קדומה: כך הגיעה השחקנית קלייר פוי לשחק את המלכה אליזבת

"חרדה הייתה חלק מהחיים שלי, אבל הבנתי את זה רק כשהייתי בת 25" ● "להרגיש 'טיפשה' זה לא נעים. לא הייתי באמת טובה בשום דבר" ● "משחק לא היה אני, ולא היה הדרך שבה גידלו אותי" ● קלייר פוי, הוד מעלתה המלכה אליזבת בשבילכם, בראיון שינתץ את כל מה שאולי חשבתם עליה

קלייר פוי / צילום: REUTERS Vincent West
קלייר פוי / צילום: REUTERS Vincent West

את הזינוק המטאורי של קלייר פוי רק מתבקש לדמות לזה של הדמות שגם הזניקה אותה אל התודעה: המלכה אליזבת הצעירה מסדרת הדרמה המעוטרת של נטפליקס, "הכתר". זהו הרובד הגלוי, שחקנית אלמונית שפורצת אל אור הזרקורים בבינג' מסחרר של לילה. אלא שלמרבה ההפתעה, בהקבלה בין השתיים יש גם מן הסממנים שחורגים מגבולות קלישאת הזינוק, אל עבר זו של קלישאת הברווזון המכוער. כמו אותה אליזבת הלומה, ששילוב של ויתור דודה על הכתר יחד עם מות אביה המלך בטרם עת, הוביל את הכתר אל ראשה בגיל צעיר, אפילו שלא אחת נדמה שהיא הייתה מעדיפה להיות במקומות אחרים - גם פוי אינה מהסוג שאור הזרקורים בא לה בקלות.

בתפקיד המלכה ב"הכתר" / צילום:DESWILLIE  Netflix

היא נולדה לפני 34 שנה בסטוקפורט הסמוכה למנצ'סטר, אנגליה, וגדלה לא רחוק מלונדון בכפר בבאקינגהמשייר. אמה קרוליין, עובדת משרד, ואביה דיוויד, מנהל מכירות, נפרדו כשהייתה בת שמונה. אחיה ואחותה הגדולים יותר למדו בתיכונים המקומיים, אבל פוי לא עברה את בחינות הכניסה. "אמא שלי פשוט הלכה למועצה ואמרה להם משהו כמו, 'אני ובעלי התגרשנו, אנא הניחו לה ללמוד כאן. הלב יישבר לה אם לא".

שנות הלימודים בתיכון לא היו קלות. "להרגיש 'טיפשה' זה לא נעים. לא הייתי באמת טובה בשום דבר. רק בכלכלת בית, כמו אפיית עוגה, הייתי טובה יחסית", היא אומרת. אם לא די בכך, היא סבלה מדלקת מפרקים כרונית של גיל הילדות (Juvenile arthritis) בין הגילאים 15-12, "והייתי על קביים". הלילות שלה היו מיוסרים מכאבים, ובשעות היום היא ישבה בכיתת הלימוד בלי יכולת להבין מתמטיקה. "חרדה הייתה חלק מהחיים שלי באותו הגיל, אבל הבנתי את זה רק כשהייתי בת 25 בערך", היא מספרת.

החיים לא הפכו קלים יותר. בגיל 17 התגלה גידול באחת מעיניה. היא טופלה בסטרואידים במשך יותר משנה, והביופסיה גילתה שהגידול שפיר, מה שייתר את הצורך בניתוח חודרני. ואף שהיא אהבה שיעורי דרמה, היא לא חשבה שהיא שחקנית טובה. "הרגשתי כל-כך לא טבעית. משחק לא היה אני ולא היה הדרך שבה גידלו אותי", היא משחזרת בכנות שיודעת לצבוט. בבית הספר היא הופיעה רק בכמה הפקות. "אהבתי את החזרות, אבל ביום שבו היינו צריכים להופיע בפני אנשים, הייתי פשוט מתה מפחד. הבנתי שהדבר היחיד שירגיע אותי הוא ללכת במעגל סביב החדר. אנשים חשבו בוודאי שאני משוגעת".

קלייר פוי עם פרס האמי / צילום: REUTERSMario Anzuoni

היא נרשמה ללימודי דרמה באוניברסיטת ג'ון מורס בליברפול, אבל נשארה כה מפוחדת להופיע. רק בשנה האחרונה ללימודים, אחרי שהיא וכמה חברות העלו מחזות קטנים, כמו "מונולוגים מהווגינה" של איב אנסלר, עצר אותה זמן קצר לאחר מכן אחד המורים ושאל אותה אם חשבה להמשיך לבית ספר לדרמה. "עניתי משהו כמו, 'תודה שאמרת את זה!'. הייתי זקוקה למישהו שיגיד לי שאני בסדר". היא פנתה לבית הספר לדרמה של אוקספורד וסיימה תוכנית לימוד בת שנה אחת.

היא מתעקשת לומר שהיא לא שאפתנית, אבל נחושה. "זו המילה היחידה שהייתה לי הגיונית. אני נחושה להיות טובה בעבודה שלי". אותה נחישות שאפשרה לה להתגבר על המחלות ועל החרדות. אחרי אוקספורד היא עברה ללונדון ופרנסה את עצמה בעבודות מזדמנות - חלוקת חינמונים בתחנות רכבת, עבודה בחברת הסעדה להפקות קולנוע - תוך הגעה לאודישנים.

ב-2008 היא לוהקה כדורית הקטנה בעיבוד של ה-BBC לרומן של צ'רלס דיקנס. ב-2011 היא הופיעה בתפקיד הראשי בארבעת פרקי דרמת הטלוויזיה של פיטר קוסמינסקי, "ההבטחה". "זה חייב ביצוע מאוד בוגר", אומר קוסמינסקי. "היא הייתה ממוקדת מאוד על הסט. היא מעולם לא הופיעה לא מוכנה ותמיד ידעה את הטקסט שלה. היא שחקנית שעובדת קשה, לא הטיפוס שיוצא לשתות עם הבנים".

"בתחילת הקריירה שלי", מאשרת פוי, "כדי שיהיה לי הביטחון לעשות את זה, עשיתי המון הכנות. רציתי שהכול יהיה בסדר, אבל הספונטניות נעלמה לי. כשהתבגרתי ועבדתי יותר, הרשיתי לעצמי לחשוב שיש לי די ניסיון. זה לא אומר שמותר להתרברב, אלא שמותר לך לומר, 'יש דברים שאני יכולה לעשות'".

והחרדות?

"זה כבר לא גרוע כמו שזה היה, בזכות עבודה קשה. אני עושה דברים שלא חשבתי שאוכל לעשות", היא משיבה.

פוי עברה טיפולים ושיחות, ובשנה האחרונה היא משתמשת באחת מאפליקציות המדיטציה. הבעיה שלה, היא אומרת, היא של יותר מדי חשיבה, העלאת גירה של אותה בעיה. "אני יודעת שאני צריכה לתפוס את עצמי בשלב מוקדם של תהליך חשיבת-היתר", היא אומרת. "זה תמיד עניין של לשאול את עצמי. אף שהייתה לי מחשבה מיליון פעמים, תמיד יהיה משהו שאצטרך לחשוב עליו עוד מיליון פעמים באותו יום. משהו כמו, 'שאצא להליכה היום?' או החלטות יותר משמעותיות בחיים".

ההחלטות לגבי התפקידים שלה הן קלות יותר: "אני לא מתמזמזת. הבטן שלי אומרת לי בדרך כלל אם זה משהו טוב או רע". נינה גולד, מנהלת הליהוק שדחפה את פוי ל"וולף הול" ו"הכתר", זוכרת את הרגע בסוף 2014 שבו פוי קיבלה את התפקיד שכל שחקנית באנגליה רצתה. "היא הייתה בהיריון מתקדם והכנסנו אותה לכסיות (כפפות) הארוכות, לכתר. היא עשתה את מבחן הבד, ופשוט שכחנו שהיא בהיריון. יש לה את העיניים המדהימות הללו - אתה מרגיש כאילו אתה יכול לראות דרכה. זה השקיפות, אבל גם העצבים מפלדה".

"אני צריכה מנוחה"

אנחנו נפגשות לארוחת בוקר בקפה שקט בלונדון, שבו, לגודל אכזבתה, מנת הבייקון והנקניק עדיין אינה מוכנה במטבח. היא צריכה להסתפק בצלחת אבוקדו פרוס ועגבנייה טרייה. פוי נראית בוהמית במצב רוח טוב בג'ינס, מגפיים, סוודר אנגורה סגול וצעיף משי צהוב. היא נושאת שתי שקיות ספרים שהיא רכשה זה עתה, ושקית כובעי צמר עבור ילדתה בת השלוש, אייבי רוז. "החיים שלי נורמליים מאוד", היא אומרת.

היא ואייבי רוז מתגוררות בבית טורי בצפון לונדון (פוי הודיעה על גירושיה מאבי הילדה, השחקן סטפן קמבל מור, בתחילת 2018). "אני בטוחה לגמרי שאני צריכה מנוחה", היא אומרת. אחרי העונה השנייה של "הכתר" ב-2017, היא כיכבה ב-Unsane, סרט של סטיבן סודרברג שעלילתו מתרחשת באגף פסיכיאטרי והוא צולם במשך עשרה ימים באייפון. בסתיו שעבר היא עשתה את "האדם הראשון", שמיד אחריו בא "הנערה ברשת העכביש" (מסדרת "הנערה עם קעקוע הדרקון"). "זה קצת הפחיד אותי, כי כשסיימתי את הסרט הזה הרגשתי כמו 'לא בא לי לעבוד יותר לעולם'", היא אומרת.

עם ראיין גוסלינג ב"אדם הראשון" / צילום:Tulip Entertainment

פוי לא התחייבה לשום פרויקט חדש וכעת היא מבלה כמה שיותר זמן עם אייבי רוז לפני שהילדה תתחיל ללכת למעון יום. "יש ציטוט שאני לא בטוחה שאני מדייקת בו", היא אומרת, "'להיות עם אופציה של לעשות דברים לא רגילים הופך את הרגיל לעוד יותר לא רגיל'. זה נשמע לי הגיוני מאוד".

הימים היפים ביותר של פוי הם בבילוי עם הקטנה, ביקורים בתיאטרון, ארוחות ערב עם ידידים, נגינה על פסנתר הבקשטיין שלה או הדלקת האח בבית. כשאני שואלת אם היא רוצה לגדל את אייבי רוז אחרת מכפי שהוריה גידלו אותה, פוי עונה מיד: "חופשות, לנו אף פעם לא היה כסף לנסיעות. זה לא צריך להיות משהו מיוחד, רק שחייה בבריכה, בילוי טוב וביקור במקומות".

עד לא מזמן, פוי התפרסמה בתפקידי נשים חזקות שלומדות את מגבלות כוחן, כמו אן בוליין בעיבוד ל"וולף הול", ליסבת' סלנדר ב"נערה ברשת העכביש" וכמובן המלכה אליזבת. דווקא בתפקיד האחרון שלה, שזיכה אותה במועמדות לגלובוס הזהב בקטגוריית שחקנית המשנה (אבל לא במועמדות דומה לאוסקר שיתקיים בשבוע הבא), היא חורגת מן הטייפ-קאסט שהשתרש קלות. היא מגלמת את ג'נט ארמסטרונג, אשתו של האדם הראשון שדרך על הירח, ומתמודדת עם מגבלות. תחום ההשפעה שלה מוגבל על-ידי ארבעת קירות הבית שלה, בעוד שבעלה מצוי במרחב שאפשרה טכנולוגיית החלל האמריקאית בשנות ה-60.

פוי מגלמת את האישה שצריכה להמתין על כדור הארץ, לטפל בילדים אריק ומארק, ולהתאבל על אובדן האחות שלהם, קארן (שמתה בגיל שנתיים מסיבוכים של גידול במוח). הרגע הדרמטי של הסרט אינו, כפי שאפשר לצפות, ההליכה של ארמסטרונג, בגילומו של ראיין גוסלינג, על אדמת הירח, אלא כאשר ג'נט מתפרצת נגד בעלה, שמתמקד במשימה שלו ומתמחה בהדחקת הצער. "קשה להיות נשואה לטיפוס כזה, שלא מסגיר רגשות, לא מתקשר", אומרת פוי, "אבל אני מתרגזת באמת כשאנשים אומרים שג'נט הייתה רק 'האישה', או שהיא לא הייתה חופשייה, או כשחושבים שהחיים שלה היו איומים. איך הם מעיזים לומר את זה עליה? היא עשתה את הבחירה שלה. מי שאומר את זה מזלזל בחיים של רוב הנשים במשך אלפי שנים".

כדי להתכונן לתפקיד, פוי שוחחה עם מארק ואריק ארמסטרונג על הילדות שלהם. עם ג'נט היא לא יכולה הייתה להיפגש - זו הייתה חולה, ומתה מסרטן ריאה ביוני 2018 - אולם היא האזינה לשעות של הקלטות כדי לחקות את המבטא המערב-תיכוני שלה במדויק. "היה לי חשש מכך ששחקנית לא אמריקאית תעשה את התפקיד", אומר הבמאי זוכה האוסקר ("לה לה לנד") דמיאן שאזל, "אבל אחרי עשר שניות שראיתי את קלייר קוראת בקול רם ראיון שג'נט נתנה, ידעתי שהיא חייבת לגלם אותה. היו כל-כך הרבה אנושיות ורגש במה שהיה למעשה ראיון בנאלי עם פוקר-פייס".

ההתמחות של פוי בתגובות סובטיליות באה היטב לידי ביטוי בסדרה הזו. "יש לה את היכולת המדהימה הזו להיות קרחון ולהשתנות ולהיות קומוניקטיבית בו-זמנית", אומר מאט סמית, שגילם את בעלה של המלכה, הנסיך פיליפ. "אני לא מרגישה כאילו שיחקתי את המלכה", אומרת פוי. "אני יודעת שזה נשמע נדוש, אבל אני מרגישה שפשוט שיחקתי את אליזבת האדם".

"יש משהו ממין הקרביים בדרך שבה קלייר מגלמת תפקיד - אי אפשר להתעלם ממנה", אומר פיטר קוסמינסקי, שביים את פוי ב"היכל הזאב". "כשקלייר על המסך, רק אלוהים יעזור לשחקנים האחרים".

"קיבלתי פחות כסף ממאט"

נחזור אל "הכתר" ואל לוח הזמנים המפרך. פוי, באופן טבעי, שותפה הייתה ברוב הסצנות, וכשהתחילו צילומי העונה הראשונה הבת הייתה בגיל חמישה חודשים ועדיין ינקה. "עוזר הבמאי הראשון היה שואל אותי אם אני יכולה להישאר עוד שעה. אני הייתי אומרת משהו כמו, 'מה כולם רוצים לעשות? אנחנו רוצים שעות נוספות, או ללכת הביתה כי עבדנו שמונה ימים ברציפות?'. הזמן הוא דבר יקר, ותוכנית טלוויזיה היא דבר חשוב, אבל לחזור הביתה כדי להשכיב את הילדה שלי הרבה יותר חשוב בשבילי".

כמלכה אליזבת הצעירה / צילום: Netflix

איך הרגישה כשנודע שאף שהייתה הכוכבת של הסדרה, המלכה בכבודה ובעצמה, היא השתכרה פחות מהקולגה הגברית שלה, מאט סמית, שגילם כאמור את בעלה? "קיבלתי פחות כסף ממאט", אומרת פוי ולוגמת מתה הלימון שלה.

חברת ההפקות פרסמה התנצלות, והיו דיווחים בתקשורת הבריטית שפוי קיבלה תשלום נוסף של 250 אלף דולר, שהיא מצדה שוללת. "אנשים החליטו על כל מיני מספרים שאינם נכונים, אבל אני לא חושבת שכדאי להיכנס לזה. אני לא חושבת שאני צריכה. זה לא כזה חשוב לכל האחרים", אומרת פוי. "זו הייתה ההיכרות הפתאומית שלי עם אנשים שרצו שתהיה לך דעה על משהו שאת מעורבת בו. את רוצה להיות בטוחה שתגידי משהו שיועיל להמון אנשים, משהו שלא מפחית ושאת מאמינה בו, אבל את לא מכירה אותו מספיק".

"נזרקנו לפתע לתוך דיון, שאף אחד מאיתנו לא הכיר בכלל", אומר סמית. "אבל הייתה לנו תחושת אחדות, ואני לחלוטין מאחורי קלייר".

חלק מהקושי שמרגישה פוי נובע מההשפעה הציבורית הגוברת שלה. "בשלוש השנים האחרונות במיוחד, עם השינויים בקריירה שלי, הפרופיל הציבורי שלי עלה, ואני עדיין לא יודעת איך להתמודד עם זה", היא אומרת. זו כנראה אחת הסיבות לכך שהיא לקחה חופשה מהעבודה: לכוונן מחדש את עצמה ולהיות נחמדה לעצמה. "פשוט לא היו לי חיים עד שהייתי בת 32. עכשיו אני כבר ערה. זה הדבר הזה שפתאום יש לך עיניים פקוחות לרווחה לראות איך את חיה, מי את, איך לאמץ את הדרך הבריאה יותר".

יכול להיות שתחושת הגילוי העצמי הזו, יחד עם המעמד המקצועי המתחזק שלה והאימהות, אפשרו לפוי להיות אמיצה מספיק כדי לקחת צעד אחד אחורה, אף שההצעות ממשיכות לזרום. "במונחי ליהוק, קלייר היא כעת בראש הרשימות של כולם", אומרת נינה גולד.

יש דיבורים על חזרה לעבודה עם קוסמינסקי, ופוי הייתה רוצה גם לשתף פעולה עם ארגון צדקה. "שלושה מחבריי הטובים ביותר עובדים באגודות צדקה, ואני יודעת עם מה הם מתמודדים", היא אומרת. "אני לא רוצה לעשות משהו שבו אני לא יכולה לעזור באופן מעשי. אני רוצה באמת להיות מעורבת. הבעיה היא שאכפת לי מכל דבר. איך אני בוחרת מה הנושא החשוב ביותר?".

"קלייר מתעניינת באנשים ובדברים טובים", אומר סמית. "היא מבריקה, משכנעת, מקסימה, מעניינת, והיא לא חוששת. אילו היא יכלה לשמוע אותי כעת, היא הייתה כנראה חונקת אותי. האתגר היחיד הוא לנסות להוציא אותה מהבית".

מה שלא מפתיע עם כל הספרים הללו שהיא קנתה זה עתה. "או שאני קוראת במשרה מלאה, או שבכלל לא", פוי מתייחסת. "אני יכולה להיות באובססיה ולא להפסיק, או להשתעמם ולומר, 'אין לי ממה להתרגש'". היא לוקחת את הטלפון שלה. "עשיתי דבר טיפשי באמת", היא חולקת ופותחת את המסך. "רשמתי את עצמי לחוג של כושר גופני. אני ממש לא טיפוס של חוג, אבל אני אוהבת את הרעיון שאי אפשר להפסיק להגיע. לא מכבר היה לי זמן פנוי והזדמנות ללכת לחדר כושר, אבל במקום זה החלטתי לעשות אמבטיה. הפעם נרשמתי לזה, כי כך אצטרך לעשות את זה". ואכן, פוי נוטלת את שקיות הספרים והכובעים לבת, והולכת לחוג הכושר שלה.

עוד כתבות

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"