ענקית הנדל"ן המניב מליסרון סיכמה הבוקר (ד') את שנת 2018 עם שיפור בפרמטרים התפעוליים, והמשיכה להציג רווח נקי מרשים, שהצטבר ל-585 מיליון שקל. סכום זה משקף שחיקה ניכרת של 25% ביחס לרווחיה ב-2017 שעמדו על 776 מיליון שקל, אז נהנתה החברה שבשליטת היו"רית ליאורה עופר משיערוכי נכסים רחבי היקף.
סיכום הרבעון הרביעי מציג כיוון דומה, עם יציבות בהכנסות שהסתכמו ב-384 מיליון שקל לצד צניחה של 37% ברווח הנקי ל-168 מיליון שקל, אחרי ירידה משמעותית בהיקף שיערוך נכסי החברה.
בסיכום שנתי עלו הכנסות מליסרון בשיעור מתון של 1% ל-1.55 מיליארד שקל, והרווח הגולמי שלה השתפר ב-2% והגיע ל-1.15 מיליארד שקל. ואולם, כאמור, היקף שיערוך הנכסים שביצעה החברה הצטמק בסיכום שנתי ב-70% (וברבעון הרביעי ביותר מ-80%) לסך של 146 מיליון שקל, לעומת שיערוכים בהיקף של קרוב ל-500 מיליון שקל ב-2017 - מה שפגע ברווח התפעולי שלה ובשורה התחתונה בסיכום רבעוני ושנתי.
לצד זאת, מליסרון סיכמה את 2018 עם שיפור של 1.5% ברווח התפעולי הנקי (NOI) שהגיע לכ-1.1 מיליארד שקל (והציגה עלייה דומה בפרמטר זה בנכסים זהים), וכן נהנתה מצמיחה של כ-9% בתזרים המזומנים השוטף שלה (FFO) ל-695 מיליון שקל, שנתמך בשיפור הרווח התפעולי הנקי וכן בצמצום הוצאות ריבית והוצאות מסים. במקביל לדוחות הודיעה מליסרון על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל לבעלי המניות.
הקריון צומח, רמת-אביב בקיפאון
מליסרון מחזיקה ב-24 נכסים מניבים, קניונים ומשרדים, עם שטחי השכרה בהיקף של כ-748 אלף מ"ר בשיעורי תפוסה של כ-97%. שניים מהבולטים בנכסיה הם קניון רמת-אביב שבתל-אביב (החזקה של כ-73%) והקריון שבקריית ביאליק, בשווי של כ-2.3-2.4 מיליארד שקל כל אחד.
מהמצגת שפרסמה מליסרון למשקיעים עולה כי הקניונים הצומחים ביותר מבחינת פדיון הם הקריון (3.1%), הגרנד קניון בבאר שבע (3%) ושניים מקניוני האאוטלט של הקבוצה: בילו סנטר (3%) וחוצות המפרץ, שרושם את הגידול הגבוה ביותר (3.94%). לעומתם, קניון רמת-אביב שנחשב למוביל לא הציג צמיחה משמעותית ורק שמר על יציבות (0.3%).
"בסך הכול הדוחות ממשיכים להציג מגמה של צמיחה יציבה", אמר ל"גלובס" אבי לוי, מנכ"ל קבוצת מליסרון. "הקניונים הבולטים שלנו ממשיכים להיות מובילים במשק הישראלי, עם תפוסה של קרוב ל-100%. התוצאות משביעות רצון. אנחנו מתחדשים בכל הקניונים שלנו, מביאים מותגים חדשים ומשקיעים בהגדלת פעילות הפנאי - יותר מסעדות, פנאי ובילוי בהתאם לביקושי הצרכנים. אנחנו מאמינים שהנכסים שלנו ימשיכו להיות מושכי קהל. אנחנו גדלים בתחום המשרדים, ולא נרכוש קניונים חדשים השנה, אבל אנחנו מגדילים את הקיימים".