מניית מיקרונט שוב נופלת: צופה גידול ניכר בהפסדים ומחיקת נכסים בדוחות 2018

מניית חברת הטכנולוגיה הקטנה מאזור, הנמצאת בשליטת היו"ר דוד לוקץ, צנחה בכ-25% במהלך המסחר בבורסה • החברה מעריכה כי ההכנסות ב-2018 ירדו בכ-23% ביחס ל-2017 וכי ההפסד התפעולי כמעט והוכפל • בנוסף מעריכה החברה כי "תידרש להפחתה חשבונאית מלאה של יתרת הנכסים הבלתי מוחשיים במאזן בסכום המוערך בכ-7-10 מיליון שקל"

מוצר של מיקרונט /צילום: אתר החברה
מוצר של מיקרונט /צילום: אתר החברה

מניית מיקרונט  צנחה היום בכ-25% במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מקדמיות לשנת 2018, במסגרתן התריעה מפני ירידה חדה במכירות, גידול ניכר בהפסדים ומחיקות חד פעמיות.

מיקרונט, הנמצאת בשליטת היו"ר דוד לוקץ ומנוהלת על ידי דוד מרקוס, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות טכנולוגיים ומערכות מחשוב ניידות לניהול ציי רכב, ועיקר מכירותיה מיועדות לשוק האמריקאי. בנוסף, החברה פועלת באירופה ובאזורים נוספים בעולם. מטה ומפעל החברה ממוקמים באזור והיא מעסיקה קרוב ל-80 עובדים, רובם בעלי השכלה אקדמית.

החברה דיווחה היום כי "על בסיס המידע המתגבש בידי החברה במסגרת עריכת דוחות כספיים של החברה לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2018 והמצוי ברשותה נכון למועד דוח זה, החברה מעריכה כי הכנסות החברה לשנת 2018 תסתכמנה בכ-50-51 מיליון שקל, לעומת הכנסות בהיקף של כ-66 מיליון שקל בשנת 2017". כלומר, ירידה של כ-23% בהכנסות.

עוד העריכה החברה כי ההפסד התפעולי בניכוי פחת והפחתות חשבונאיות (EBITDA מותאמת) יסתכם בשנת 2018 בסך של 11-12 מיליון שקל, לעומת כ-5.9 מיליון שקל בשנת 2017. בנוסף מעריכה החברה כי "תידרש להפחתה חשבונאית מלאה של יתרת הנכסים הבלתי מוחשיים במאזן בסכום המוערך בכ-7-10 מיליון שקל".

במיקרונט ציינו כי ההפסד "נובע בעיקרו מירידה במכירות במחצית השנייה של שנת 2018 שמקורה בעיכוב בהשקת קו המוצרים החדש של החברה, איבוד לקוחות, הפרשה לחובות מסופקים וביקושים נמוכים מהצפוי אצל לקוחות החברה". כאמור, בתגובה לדיווח צנחה מניית החברה היום והשלימה נפילה של 80% בשנה האחרונה ושוויה של החברה הצטמק לכ-11 מיליון שקל.

בשלהי 2018 צנחה מניית מיקרונט 60% ביום אחד לאחר שהחברה פרסמה תוצאות גרועות לרבעון השלישי של 2018. ההכנסות ברבעון נחתכו בכמעט 60% לכ-8 מיליון שקל, הרווח הגולמי נמחק וההפסד הרבעוני זינק ל-11 מיליון שקל. מאז עלתה המניה ביותר מ-20% אולם היום שבה לצנוח בעקבות ההודעה.

רואי החשבון של מיקרונט הפנו אז את תשומת לב המשקיעים להפסדי החברה, שהצטברו ליותר מ-12 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, בהמשך להפסד דומה בסיכומה של שנת 2017 וציינו כי אלה ואחרים "עשויים להעמיד את החברה בקשיים תזרימיים". מיקרונט מצידה צפתה שהיא "תידרש למקורות מימון נוספים במהלך שנת הפעילות הקרובה בשל עלייה בצרכי התזרים מחד וניצול מרבית מקורות המימון הקיימים מאידך".