גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הוויתור של לפיד, עבודת השטח של יעלון, הגיבנת של אשכנזי והסיכוי של גנץ. כך נולד המפץ הפוליטי

המגעים לאיחוד בין גנץ ללפיד החל לפני מספר שבועות בביתו של גבי אשכנזי בכפר סבא, הרחק מהזרקורים שהתאים לשמור על סודיות המהלך • אשכנזי היה זה שחיבר, יעלון חרש את הארץ והכשיר את הקרקע, ולפיד וגנץ התיישרו בסופו של דבר ויצרו את "כחול-לבן" • "גלובס" מציג את מאחורי הקלעים של האיחוד

גבי אשכנזי יאיר לפיד בני גנץ ומשה בוגי יעלון
גבי אשכנזי יאיר לפיד בני גנץ ומשה בוגי יעלון

המפגשים בביתו של הרמכט"ל לשעבר גבי אשכנזי נוחים. הוא מתגורר בבית דירות רגיל, בן 6 קומות. בדירת הקומה העליונה, עורפית עם נוף לגן ציבורי שקט סמוך. רחוב רגיל באמצע כפר סבא שמאפשר להיכנס ולצאת מן הבית שלו בשקט יחסי, והכי חשוב - נסתר מעיניהם של עיתונאים.

בבית של אשכנזי בכפר סבא במהלך השבועות והחודשים האחרונים נערכו מספר מפגשים בין יאיר לפיד לבני גנץ. המפגשים הללו הובילו בסופו של דבר לפנות בוקר להכרזה על איחוד בין גנץ ללפיד, שיותר מאוחר הוביל גם לשם של המפלגה החדשה - "כחול לבן".
מה הוביל בסופו של דבר לאיחוד, איך הוא נרקם, ומה הרוויחה והפסידה כל אחת מהמפלגות, ומה כל אחד מהצדדים מביא איתו בניסיון להחליף את שלטון נתניהו. "גלובס" משרטט את מאחורי הקלעים של האיחוד הגדול בין גנץ ללפיד, מהפגישות הרבות בין השניים ועד להפנמה כי אין ברירה אלא לרוץ יחד.

1. מהדירה של אשכנזי, לגני התערוכה

בחודש האחרון גבר קצב המפגשים, ובשבוע האחרון עברו לווילה הפרטית של הלל קוברינסקי, שם כבר "נתפסו" גנץ, לפיד ויועצי התקשורת שלהם. גבי אשכנזי היה משמעותי מאחורי הקלעים, אך כלפי חוץ הוא שומר על דיאטת תקשורת מוחלטת כבר 12 שנה. לא התראיין פעם אחת מאז 2007, ואולי העביר תגובות קצרות מילוליות פה ושם לתקשורת, אך נמנע מפלורסנט של אולפנים. התנאי שלו בשיחות הסגורות היה חד וברור: אם אתם, לפיד וגנץ, עובדים יחד, אני בא. אם אתם מפוצלים, היו שלום.
ברביעי בשעות הערב, אחרי שנחשף המיקום בסביון, דילגו חברי הקבוצה למקבץ המבנים הנמוכים הממוקמים בשולי גני התערוכה. המתחם, מבנה להשכרה מסוג Co-Work (הקרוי 'מיקסר-פארק') נמצא בתוך גני התערוכה. יעלון, גנץ, לפיד, אשכנזי, ואיתם היועצים איתי בן חורין, רונן צור ואנשי רשימת תל"ם של יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל. יועצו של יעלון, אילן אוסטפלד, נכח חלק מן הזמן. עוד מן הנוכחים המשמעותיים במקום - הפרסומאי רמי יהודיחה, מי שעבד על קמפיין הליכוד ב-2015 וכיום צמוד ליאיר לפיד; איש הסקרים ישראל בכר, שעבד עם נתניהו בעבר (בדומה להאוזר והנדל); וראש המטה של בני גנץ, הוד בצר, אשר ידו בכל.

כך, מחצות ועד 04:30 לפנות בוקר הם ישבו על הפרטים ובסופם, בסמוך למטבחון ה-Co-Work המעוצב, וכשהם כבר עייפים הנציחו את הרגע בתמונה נחמדה. הארבעה נראים עייפים, אך כמיטב הקלישאה, גם מרוצים.

2. איך יעבוד החיבור בין כולם?

על-פי ההסכמות בין השניים, אם יזכו להרכיב ממשלה, גנץ יכהן כראש ממשלה למשך כשנתיים וחצי, ולאחריו לפיד. הם יאחדו רשימות, מה שירע את מצבו של השותף הקודם בוגי יעלון. חלוקת המועמדים ברשימה עד למקום 30 תקנה ליאיר לפיד 13 ח"כים, לבני גנץ 12 ח"כים, ליעלון 4 ח"כים והמקום הנוסף יוקצה לגבי אשכנזי.

הסכם הרוטציה בראשות המפלגה יחלק את ראשות הממשלה לשנתיים וחצי הראשונות לגנץ, והשאר ליאיר לפיד. בתקופה הראשונה לפיד יהיה שר החוץ. חלוקת ראשות הממשלה בין שניים מתוך אותה המפלגה מעלה קושי חוקתי מסוים, אך גם בעבר קשיים חוקתיים מן הסוג הזה נפתרו.

אתגר נוסף שלא ברור כיצד יתמודדו עמו הוא חילוקי הדעות בתוך המפלגה המאוחדת ביחס לישיבה בממשלת נתניהו תחת המלצות לכתב אישום; בראשם יעלון ששמר על 6 מועמדים מטעם מפלגה נפרדת, תל"ם, כדי להתפצל מגנץ אם וכאשר גנץ ירצה להיכנס לתוך הממשלה. גם לפיד הצהיר בשיחות סגורות ואף בנאומים כי במקרה שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט יכריז על הגשת כתב אישום נגד נתניהו, הוא לא יצטרף לממשלת נתניהו ואף ולא ימתין עד לאחר השימוע, עניין העשוי להימשך כשנה.

3. הצלע של יעלון - המתרוצץ

משה יעלון מסתמן כאחד מאנשי השטח החרוצים שלא נרתע ממגע עם קהלים בכל מקום במדינה ואין גבול למספר הראיונות שהוא נותן. לוח ההתרוצצות שלו מסחרר. כאשר הארבעה ישבו וניסחו את ההסכמות, ישבו נציגים מטעמם במקביל ועבדו על המנהלות - הפקת אירועים, איך יעבוד עניין התקציב והכספים, והיד על הברז הכספי שהוא מהותי בקמפיין. ארגון מטות, מסרים, ומי יהיו יועצי התקשורת של כל הגופים המאוחדים, אנשי האגו הגדולים הללו, מי יכתבו את הנאומים והאם ילכו על גישה אגרסיבית, הסרת כפפות רונן צור-סטייל, או על מסרים מאחדים ונעימים, חילי טרופר-סטייל.

בספטמבר האחרון בדקנו ב"גלובס" את מצבו הפוליטי של יעלון. לפי הדיווחים בתקשורת, הכיוון נראה אבוד. הסקרים היו מתחת לאפס. הנוכחות התקשורתית היתה קיימת, אך רוב הזמן יעלון דיבר על פרשת הצוללות ועל מצבו הפלילי של ראש הממשלה. אלא שגם אז, נאמר ל"גלובס" בביטחון גדול מאוד מכל מי שהקיף את יעלון אז - שאין דאגה. יש לו חיבורים, ויש לו כיוונים, ובבוא העת הכל יעבוד ויתקתק במשנה סדורה. המידע עצמו, על הכיוון אליו צועד גנץ, לא נמסר.

כאמור, יעלון לא תכנן לרוץ לבד ואם יש חיבור שלא מפתיע במהלך השבועות האחרונים, זהו דווקא הקשר בין יעלון לבין גנץ. בימים האלה, קוצר יעלון את עבודת השטח המאסיבית שעשה בשנים האחרונות. מכפר לעיר, לפעמים לבד ובשעות מגוונות, הוא לא פסק לרגע.

4. הצלע של גבי אשכנזי - המתווך

אשכנזי אינו איש של מילים ונאומים. המחשבה לראות את הגנרל-דג הזה, עומד מעל לפודיום בכנסת פעמיים בשבוע, החל מחודש אפריל הקרוב, מעלה חיוך. הוא לא חובב הז'אנר. במשך שנים הוא שתק, אולי גם אינו מיומן בראיונות. אך בכנסת אין דרך לחמוק מהצד הזה של העבודה. יש מצלמות, יש שאלות, יש עבודה בוועדות ולעיתים צריך לדעת להרוג זמן במליאה. נחיה ונראה. מה הוא מביא לקבוצה? בשנים האחרונות הוא חרש את הארץ במסגרת תפקידו כיו"ר קרן רש"י. מתוקף התפקיד, קרן פילנתרופית מן הגדולות בישראל, אשכנזי היה במגע עם אוכלוסיות מיעוטים, דרוזים, בדואים, נוצרים ומוסלמים ונוצרו אצלו קשרים חזקים עם מנהלי בתי ספר וארגוני רווחה מקומיים.

מהשיחות שקיימנו השבוע עולה שאשכנזי היה משמעותי מאוד בהשגת הסיכום בין חברי הקבוצה. הוא הקדיש לכך זמן, שיחות ומפגשים. לפני עשרה ימים יצאו דיווחים מסויימים שאשכנזי בחוץ. שהוא איבד עניין. בדיעבד, אפשר להבין שהיה זה ספין - הרגעת השטח למטרות הסתרה. בתחבולות תעשה לך.

אשכנזי נערך לקמפיין קשה והוא יודע מראש מהיכן תגיע המתקפה. הוא סוחב עמו שתי צלקות. האחת, פרשת הרפז, ועמה האויב הגדול ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, מי שעדיין יודע לשלוח חיצים אגרסיביים וקליעי ארס ממקום מושבו בטוויטר. והשנייה, הפעילות העסקית הכושלת כיו"ר שמן משאבי נפט וגז למשך שנתיים בין 2011 ל-2013. גם שם לא היה הצלחה גדולה.

5. הצלע של גנץ - הראש

העומד בראש, מי שיהיה ראש הרשימה וראש הממשלה הראשון למשך שנתיים וחצי - אם הקבוצה הזו תיצלח - הוא עדיין אניגמה עבור מרבית הציבור הישראלי. הוא לא מתראיין ולא משיב לשאלות, מה שנראה כטעות אקוטית. כבר כעת מתחילות להצטבר עדויות מסוימות המעידות על ריחוף שלו מעל לעסק. על השארת אנשיו לעשות את העבודה, או כמו בניסוח החמור יותר ששיגרה אורלי לוי-אבקסיס לתקשורת אחרי כישלון המגעים עמה: "חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים".

גנץ נשען כיום על שני אנשים הצמודים אליו. האחד, הוד בצר. אל"מ במיל', תושב אלקנה, בן 47 עוזר הרמטכ"ל לשעבר, בוגר ישיבת ההסדר אור עציון במרכז שפירא, מי שצמח בשריון והיה קצין אג"ם באוגדת מילואים (תחת גנץ) והתקדם בצבא לצידו במספר תפקידים. הוא שימש גם כסגן הרב הצבאי הראשי, תחת יו"ר הבית היהודי החדש רפי פרץ (גם הוא חבר של גנץ). בתפקיד זה יצר את כל הקשרים הפוליטיים הרחבים עם רבנויות ערים, רבנות ראשית, נציגי מפלגות במועצות עיר. הזרועות של גנץ לש"ס וליהדות התורה עשויות לצמוח מן הכיווון הזה. בצר קרוב מאוד לגנץ, אך לאחר שגנץ השתחרר מצה"ל ובמהלך שנות הצינון, הוא עבד כמנכ"ל קניון כפר סבא הירוקה ולפני כמה חודשים כאשר החלו להבשיל התכניות הפוליטיות, עזב הכל וחזר לפעול לצידו של גנץ. אנשים הקרובים למפלגה אומרים שכל נושא בחירת המועמדים לרשימה עבר דרכו, ורק דרכו.

מצידו האחר של גנץ נמצאת מי שלא זזה לדקה מגנץ בכל שנות הצינון, מעיין ישראלי. היא ראש המטה (גם לה עבר צבאי, בדרגת רס"ן). בניגוד לבצר, שבשנות הצינון עבר לעבוד כמנכ"ל קניון, ישראלי ניהלה את יומנו של גנץ בכל השנים האחרונות. תיאמה נאומים בחו"ל, תפרה פגישות, תכננה עמו את המהלכים וכיום נמצאת צמוד אליו בכל החלטה מן הקטנה ועד הגדולה.

6. הצלע של לפיד - המשופשף

הצלע של לפיד היא המוכרת לכולנו יותר מכולם. לפיד שקוף, מתראיין, מדבר, מציג (מאז 2013) תוכנית מצע סדורה. לפיד אמר בשבועות האחרונים שהוא מביא איתו את הנכס הגדול ביותר עבור הקבוצה וזו היא היכולת להתראיין, לנהל קרב תקשורתי מלוכלך, בלי לחשוש מאף מראיין ומאף מגע עם שדרנים בכירים ועם פוליטיקאים אחרים.

ללפיד יש נכסים נוספים המוכנסים כאן למשוואה. יש לו תשתית מפלגתית ארגונית של ממש, בכל רחבי הארץ. הוא לא צריך להיעזר בוועדי עובדים או בראשי מרחבים הסתדרותיים. גם לא בפלוגות שריון ותותחנים במיל'. אין לו אמנם את החבר'ה מן הצוות ומן המסלול, אבל יש לו לשון קלה ומתורגלת וגם כריזמה אל מול המצלמה - התחום בו כל האחרים מתקשים ממש.
עוד יש ללפיד: חברי כנסת עם ניסיון במסדרונות הכנסת, עם הבנה בתהליכי חקיקה. הוא אמנם הוסיף לרשימתו מרכיבים חדשים אך יש לו קבוצה יציבה של חברי כנסת מסורים ותומכים קבועים בציבור הישראלי אשר סומכים עליו ומוכנים ללכת אחריו.
לפיד השיג במו"מ את מה שלא יכול היה לקרות בדרך אחרת. האופציות עבורו היו ישיבה באופוזיציה, דבר שהיה גומר את מפלגתו ואותו, או התחלה בתפקיד שר החוץ עם אופציה להיות ראש הממשלה בעוד שנתיים וחצי.

7. איך כל זה קשור לסמוטריץ ומרזל?

ביום רביעי אחרי מהדורות החדשות, שלחו אנשי הבית היהודי בראשות תא"ל במיל' רפי פרץ את ההודעה: "הבית שלנו בסכנה, נפתלי ניסה למוטט את הבית על יושביו. רגע לפני הבחירות הוא נטש את הקוקפיט בתקוה שהמטוס יתרסק אל הקרקע והוא יציל את עצמו; אנחנו בסכנה לארץ ישראל, לימין, לבית הלאומי שלנו, ללחצים אדירים על ישראל לקראת תוכניתו המסוכנת של טראמפ, לעקור ישובים;". פרץ המשיך ודיבר על ההסכם "הטכני" עם עוצמה לישראל. "הם לא שותפים שלי, אבל מכובד האחריות החלטתי לאשר את ההסכם, כי הבית בוער", אמר פרץ בפתוס.

המושגים משדה הקרב ברורים למפלגת הרמטכ"לים. הכנסת אנשי כהנא לכנסת סגרה את החותם. הם ידעו שהם חייבים לחתום ויהי מה. עם הקולות העולים מן הימין, השריון במקום 28 לאיש הבית היהודי, מחווה אדירה מטעמו של נתניהו, סגירת שני שרים, הסכם אי-תקיפה במהלך הקמפיין - הבינו יעלון, אשכנזי לפיד וגנץ, שהם חייבים לספק את מפלגת הקונטרה הגדולה.
וכך, כאשר האוירה ביניהם כבר מחוממת, הם הגיעו לגני התערוכה אחרי חצות וחתמו על הסכמה.

עוד כתבות

מטוס אל על / צילום: דני שדה

תזכורת מאל על: המניות שנכנסו בסערה למדדים המובילים בת"א, ואז בעיקר צנחו

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו?

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

בנימינה / צילום: נעמה מצגר טבול

"משלמים שכר דירה של 7,000 שקל בחודש ולא מקבלים דירה": הפרויקט שהסתבך והעלויות

ב־2018 זכו 18 משפחות בהגרלה של מחיר למשתכן בבנימינה, אולם עד כה הפרויקט לא התקדם ● היזם מאשים את המועצה והוועדה המרחבית שלא מאפשרות להוציא היתר בנייה, והוועדה טוענת שההיתרים שהגיש היזם אינם תואמים את תוכנית הבינוי החדשה ותרמו לעיכוב

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן / צילום: Reuters, Reuters

שר החוץ האירני נחת בניו יורק: ישתתף בדיוני מועצת הביטחון של האו״ם ויקיים פגישות

שר החוץ האירני נחת בניו יורק, מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • דקות לחצות - אזעקות במטולה ובסביבתה • מתאם פעולות הממשלה בשטחים: יותר מ-300 משאיות סיוע נכנסו לרצועה, כ-100 משלוחים הוצנחו • צה"ל השלים תרגיל רחב היקף בצפון: "תורגלו תרחישי התקפה והגנה" • עדכונים שוטפים 

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל