החברה של שרון פלאצ'י שרק נחקר באזהרה הודיעה על מזכר הבנות למיזוג פעילות קנאביס

פי.אל.טי העוסקת בתחום האשראי החוץ בנקאי חתמה על מזכר הבנות למיזוג פעילות קנאביס • רק בשבוע שעבר פלאצ'י זומן לתת עדות במסגרת חקירה שמנוהלת נגד צד שלישי, והחקירה הפכה לאזהרה

שרון פלאצי / צילום רמי זרנגר
שרון פלאצי / צילום רמי זרנגר

מנייתה של חברת פי.אל.טי פיננס  הפועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי, מזנקת כעת ב-80% בבורסה המקומית, לאחר שהחברה דיווחה לבורסה על חתימה על מזכר הבנות עם החברה הפרטית אילן ביו, העוסקת בתחום גידולי ייצור והפצה של קנאביס. 

המניה מרכזת מחזור מסחר של 2 מיליון שקל בלבד, אך מדובר במחזור חריג במיוחד לחברה שזה מכבר קיבלה מכתב אזהרה מהבורסה מפני אי עמידה בכללי השימור.

בשבוע שעבר דווח, כי בעל השליטה בחברה, שרון פלאצ'י, זומן לתת עדות במסגרת חקירה המתנהלת נגד צד ג', ובמהלכה הוחלט לחקור אותו באזהרה בקשר עם עבירה של סיוע להלבנת הון. פלאצ'י רכש לאחרונה את חלקם של שותפיו הקודמים אבנר שנור ושמעון דסה.

הדיווח הבוקר מגיע בהמשך להודעה של החברה מסוף ינואר כי הגיעה לפלאצ'י פנייה מחברה פרטית, השוקלת את רכישת השליטה מידיו בחברה. 

החברה הממוזגת אילן ביו, שתוכננה להנפיק בקנדה, היא בבעלות היזמים ליעם גל-און ואליוט ספיץ, ומנוהלת על ידי אלעד מגל. עיקר פעילותה הוא בישראל, אך היא פועלת גם במדינת קליפורניה ארה"ב, שם הקימה באמצעות החברה הבת אגריפארמה (אשר בבעלותה המלאה) מפעל בעיר הוליסטר והיא מחזיקה ברישיונות לגידול, ייצור והפצה של קנאביס החל מחודש מרץ 2018.

אילן ביו, באמצעות אגריפארמה, ממצה שמנים מתפרחות קנאביס וכן מייצרת מגוון מוצרים מבוססי קנאביס בהתאם להזמנת לקוחותיה. מהדיווח של פי.טל.טי לבורסה עולה כי המכירות של אילן ביו בקליפורניה הסתכמו בכ-2.5 מיליון דולר בשנת 2018.

לפי מזכר ההבנות הלא מחייב שנחתם, לאחר המיזוג, אם יושלם, תחזיק פי.אל.טי 100% ממניות אילן ביו, ובתמורה יוקצו לבעלי המניות של אילן ביו מניות וכתבי אופציה (לא סחירים) של החברה הממוזגת, שתקנה להם 71.1% מהונה המונפק בדילול מלא מיד לאחר השלמת העסקה, כאשר בקופת החברה יהיו כ-17.5 מיליון שקל במזומן, בניכוי הוצאות עסקה שלא יעלו על 1.1 מיליון שקל.

במסגרת המיזוג הפעילות הקיימת תימכר, ועד מועד השלמת המיזוג החברה תבצע גיוס של לפחות 5.5 מיליון שקל (ברוטו). אם לא יושלם הגיוס, מסיבה כלשהי, החברה תקצה לבעלי המניות של אילן ביו במועד ההשלמה של המיזוג, מניות נוספות שיגדילו את החזקתם ל-74.9% מהון המניות לש החברה (בדילול מלא).