חברת הקנאביס האוסטרלית AusCann מינתה ישראלי למנכ"ל

החברה הודיעה על מינויו של עידו קניון לתפקיד המנכ"ל • קניון ייכנס לתפקיד בעוד כשלושה חודשים ושכר הבסיס שלו כ-1.1 מיליון שקל לשנה

שדה קנאביס./ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה קנאביס./ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כ-20 חברות ישראליות נסחרות בבורסה האוסטרלית, וכעת יהיה בה נציג ישראלי נוסף. חברת AusCann, חברה אוסטרלית העוסקת בתחום הקנאביס, הודיעה על מינויו של עידו קניון לתפקיד המנכ"ל. קניון מגיע ל-AusCann מחברת התרופות טבע, שם כיהן בתפקידו האחרון כמנהל השיווק והפורטפוליו של צנרת המוצרים המקוריים של טבע, שם היה אחראי על מיקסום הערך של השקעות המו"פ בתרופות חדשניות.

ב-AusCann מציינים כי קניון התחיל את הקריירה שלו בתחום המחקר בחקלאות ובתעשיית האגריטק, וכי יש לו תואר ראשון בתחום מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מ-IE Business School בספרד.

AusCann נסחרת בשווי של כ-130 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-336 מיליון שקל, אחרי ירידה של 71% במניה בשנה האחרונה. היום עלתה המניה ב-4.9% על רקע המינוי. החברה פועלת בתחום הקנאביס הרפואי, החל מחתימת שיתופי פעולה, ועד רישוי וניסויים קליניים. יו"ר החברה, מל וושר, מסר היום: "במסגרת החיפוש הנרחב שלנו אחר מנכ"ל, בחנו מספר גדול של מועמדים ועידו בלט מעל כולם במנהיגותו ובניסיונו בתחום המסחרי. עידו מוערך מאוד בתעשיית הפארמה, ועבד בעבר הן בסטארט-אפים והן באחת החברות הגדולות ביותר בתעשייה, כך שהוא מבין את יסודות הסטארט-אפ של AusCann ולאן פניה של החברה מועדות".

קניון מסר: "אני שמח מאוד להתמנות כמנכ"ל AusCann בתקופה מרגשת זו. קנאביס רפואי יקבל יותר ויותר נוכחות כטיפול אמין בכאב כרוני ובאינדיקציות נוספות שאין להן טיפול רפואי כיום".

קניון ייכנס לתפקיד בעוד כשלושה חודשים ושכר הבסיס שלו יהיה 420 אלף דולר אוסטרלי לשנה (כ-1.1 מיליון שקל) ובונוס של עד 33% משכרו בכפוף לעמידה ביעדים.