פיצול יוניטרוניקס יוצא לדרך: מניות יוטרון יתחילו להיסחר ב-14 במארס

הדירקטוריון אישר את פיצול פעילות הפתרונות האוטומטיים המנוהלת באמצעות חברה בת - לחברה אחות, יוטרון • בעלי המניות יהיו זכאים לקבל במסגרת הפיצול את מניית יוטרון ביחס שווה • המנכ"ל חיים שני: "הפיצול יאפשר מיקוד ניהולי במנועי הצמיחה הרלוונטיים, העמקת הפעילות בשוקי המטרה ושיפור ברווחיות"

לאחר שקיבלה את אישור בית המשפט מהלך הפיצול של חברת יוניטרוניקס יוצא לדרך. החברה, הנמצאת בשליטת קרן פימי ומנוהלת על ידי חיים שני, דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי דירקטוריון החברה אישר את פיצול פעילות הפתרונות האוטומטיים (מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומיים), הנמצאת בצמיחה מואצת בשנה האחרונה ומנוהלת כיום באמצעות חברה בת, לחברה אחות, יוטרון.

יוניטרוניקס פועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים ולאחר הפיצול, שיתבצע באמצעות חלוקת דיבידנד בעין לבעלי המניות של החברה, תישאר בחברה פעילות מוצרי האוטומציה.

היום שנקבע למועד הפיצול הוא 10 במארס, כשהפיצול בפועל יבוצע ב-12 במארס. שני ימי מסחר לאחר מכן צפוי להתחיל מסחר במניות יוטרון.

בעלי מניות יוניטרוניקס  יהיו זכאים לקבל במסגרת הפיצול את מניית יוטרון על כל מניית יוניטרוניקס, כשביום הקובע מחיר מניית יוניטרוניקס יעמוד על קצת פחות מחצי מערכה לפני הפיצול (0.472). מחיר מניית יוטרון במועד תחילת המסחר יעמוד על 0.528 משער הנעילה של מניית יוניטרוניקס ביום המסחר הקודם ליום הקובע (החלק היחסי של בהון של יוניטרוניקס נכון ל-30 ביוני 2018).

פימי, המחזיקה 50% מהון החברה לצד המייסד והמנכ"ל שני המחזיק ב-22%, רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני כשלוש שנים (מרץ 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של כ-30% והקרן רשמה עד היום תשואה של כ-70% על השקעתה.

יוניטרוניקס סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם צמיחה של 9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-49.3 מיליון שקל. ההכנסות במגזר המוצרים גדלו בכ-6% והסתכמו ברבעון ב-32 מיליון שקל, ואילו ההכנסות במגזר פתרונות אוטומטיים צמחו ב-14.7% לרמה של כ-17.1 מיליון שקל, על רקע התקדמות פרויקטים הנמצאים בהקמה בארה"ב. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 50% ברווח ברבעון לרמה של כ-3.4 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-1.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-430 אלף שקל ברבעון המקביל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה יוניטרוניקס עם שיפור של 9.1% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-145 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי קפץ ב-67% והסתכם בכ-9.5 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על כ-4.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 558 אלף שקל בתקופה המקבילה.

המנכ"ל חיים שני ציין היום כי "הפיצול יאפשר מיקוד ניהולי במנועי הצמיחה הרלוונטיים, העמקת הפעילות בשווקי המטרה, שיפור ברווחיות, בתזרים המזומנים ובכלל המדדים הפיננסיים. לפעילות הפתרונות האוטומטיים שתפוצל לחברה אחות, יתאפשר ביתר קלות לייצב ולמקד את ההנהלה שלה, להתמקד בשוק האמריקאי ובביסוס מעמדה כמובילת השוק, לגייס הון להאצת הצמיחה ככל שיידרש, להגיע לשיתופי פעולה אסטרטגיים, ולמצבה בשוק ההון כחברת צמיחה טכנולוגית פורצת דרך ומובילה".