גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רוב נשי במשרד המשפטים: 57% מהמנהלים במשרד - נשים

כך עולה מדוח הגיוון התעסוקתי של משרד המשפטים לשנת 2018 ● בין המנהלות במשרד: שרת המשפטים, מנכ"לית המשרד, ראשת הרשות לאיסור הלבנת הון וראשת מח"ש ● עפ"י הדוח, פערי השכר בין הגברים לנשים במשרד המשפטים קטנים מהממוצע במדינות ה-OECD

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

שרת המשפטים, איילת שקד; מנכל"ית משרד המשפטים, אמי פלמור; האפוטרופסה הכללית והכונסת הרשמית, סיגל יעקובי; ראשת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, שלומית וגמן-רטנר; ראש המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד קרן בן מנחם - אלה הן רק חלק קטן מהנשים הבכירות המרכיבות את שדרת הניהול במשרד המשפטים. למעשה, המשרד מנוהל על-ידי רוב נשי - כמעט 60% נשים תופסות בו את משרות הניהול הבכירות, ובכלל מועסקות בו יותר נשים מגברים.

פערי השכר - נשים מגברים

הנתונים על העסקת נשים במשרד המשפטים, ונתונים נוספים בתחום הגיוון התעסוקתי, מוצגים בדוח הגיוון התעסוקתי של משרד המשפטים לשנת 2018, המתפרסם היום (ג') לרגל ציון יום האישה הבינלאומי שיחול בסוף השבוע.

הדוח שמפרסם משרד המשפטים זו השנה הרביעית, מציג את תמונת המצב של הגיוון התעסוקתי מקרב עובדיו בשיעור תעסוקת נשים, בתחום הייצוג ההולם, וכן בוחן את פערי השכר בין גברים לנשים המועסקים במשרד - והנתונים מעודדים, הן ביחס למשק והן ביחס למדינות מערביות שאנחנו אוהבים להשוות את עצמנו אליהן.

משרד המשפטים הוא בין המשרדים הגדולים בממשלה, הן בהיקפו והן במוטת ההשפעה שלו. המשרד מונה כיום כ-4,600 עובדים, ביניהם עורכי דין, עובדי מנהלה, מתמחים וסטודנטים, כ-180 מתנדבי שירות לאומי וכן 1,000 עובדים במיקור חוץ. הנתונים שהוא מפרסם היום על העסקת נשים במשרד, כמו גם העסקת מיעוטים, מעודדים מעט נוכח הפרסומים התכופים על אי-השוויון הבוטה והפערים שעדיין קיימים בין גברים לנשים בישראל.

חלוקה מגדרית במשרד המשפטים

1. רוב נשי מקרב העובדים

"שירות המדינה הוא מוביל בייצוג נשים בין שורותיו בכל שדרות התפקידים, גם בתפקידים הבכירים. זאת ביחס לשוק הפרטי ואף ביחס למגזר הציבורי הרחב. ואולם על אף השיפור שחל בנושא, נשים עדיין אינן מיוצגות באופן הולם בתפקידים הבכירים ביותר, גם בשירות המדינה", נכתב בדוח.

כיום, 64% מעובדי המדינה הן נשים. עם זאת, שיעורן של נשים הולך ופוחת ככל שהדרגות עולות. על-פי הדוח, הגם שהפער הצטמצם עם השנים, הוא עדיין רחוק מייצוג. כך, על-פי הנתונים, ייצוג הנשים בדרגי ניהול בכירים עומד על 40%, כאשר המלצות ועדה שהוקמה על-ידי הממשלה כדי לבחון את שאלת "קידום נשים ושילובן בשירות המדינה" (ועדת שטאובר), ואשר ניתנו כבר ב-2014, מכוונות להגיע ליעד של 50% נשים בדרגי הניהול הבכירים תוך שנים ספורות.

בניגוד לכלל המגזר הציבורי, משרד המשפטים דווקא עמד ביעד, ואף עבר אותו. על-פי הנתונים, במשרד המשפטים נמשכת גם השנה המגמה בה יש רוב נשי בקרב העובדים, לרבות בתפקידי הניהול הבכירים במשרד. כך, על-פי הנתונים,57% ממשרות הניהול במשרד המשפטים מאוישות על-ידי נשים (לעומת 40% כאמור בממוצע בשירות הציבורי); ו-69% מכלל העובדים במשרד הן נשים (לעומת 64% בממוצע בשירות הציבורי). מדובר ברוב נשי, אם כי לא מוחץ. וכך כנראה צריך להיות.

מגמת-הרוב-הנשי נשמרת גם בקרב בני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית. מהדוח עולה כי 30% מהדרגות הבכירות המאוישות על-ידי בני החברה הערבית הדרוזית והצ'רקסית, מאוישות על-ידי נשים. בין היתר, ניתן למצוא נשים בנות המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי בתפקידי קאדית בבית הדין השרעי, מנהלת מחלקה בסנגוריה הציבורית, מנהלת אגף משאבי אנוש, בוחנות פטנטים ויועצת למנכ"לית.

"משרד המשפטים מעודד ומקדם מנהיגות נשית מקצועית", נכתב בדוח.

בין המשרות הבכירות המאוישות על-ידי נשים במשרד המשפטים, מלבד הבכירות שכבר ציינו (שקד, פלמור, יעקבי, וגמן-רטנר ובן מנחם), ניתן לציין גם את היועצת המשפטית של משרד המשפטים, עו"ד לאה רקובר; שתי משנות ליועץ המשפטי לממשלה - עורכות הדין עמית מררי ודינה זילבר; שתי משנות לפרקליט המדינה - עו"ד נורית ליטמן (תפקידים מיוחדים), אורית קוטב (עניינים אזרחיים); שמונה פרקליטות מחוז - פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) עו"ד ליאת בן-ארי, שנמנית עם צוות הפרקליטים שהכריע בימים אלה את גורל חקירות ראש הממשלה, עו"ד מירית שטרן (צפון-פלילי), עו"ד רחל אבישר (מרכז-פלילי), עו"ד כוכבית נצח דולב (ירושלים אזרחי), עו"ד ליאורה חביליו (תל-אביב-אזרחי), עו"ד אשרה גז-אייזנשטיין (תל-אביב-פלילי), עו"ד שירלי אנגלרד (מרכז-אזרחי), עו"ד איילה פיילס-שרון (חיפה-אזרחי).

עוד ברשימה מנהלות מחלקות בפרקליטות המדינה, הסניגוריות במחוז צפון, חיפה, מרכז ודרום וחלק מהמשנים שלהן; סמנכ"לית השירות במשרד המשפטים, ראשת בתי הדין לעררים ומנהלת מחלקת החנינות.

2. כמה מרוויחות נשים

גם תמונת השכר במשרד המשפטים מעודדת, הן ביחס למשק והן ביחס למדינות אירופה אליהן אנו משווים את עצמנו - מדינות ה-OECD. מניתוח הדרוגים המרכזיים במשרד המשפטים ניתן לראות כי כמעט בכל הדרוגים הפער בין שכר נשים לשכר גברים קטן מהפער הממוצע של שכר נשים ושכר גברים במשק כולו. בנוסף, מניתוח הנתונים על-פי רמת מדרג המשרד, ניתן לראות כי במרבית המדרגים הפער בין שכר נשים לשכר גברים קטן מהממוצע של מדינות ה-OECD.

על-פי דוח התעסוקה לשנת 2018, אשר פורסם על-ידי ה-OECD, פער השכר בין גברים ונשים עמד על כ-19% בישראל לעומת ממוצע 14% במדינות ה-OECD. נתון לא מעודד, שמציב את מדינת ישראל במקום הרביעי מהסוף. משמעות הפער היא שעל כל שקל אחד שמרוויח גבר בישראל, אישה תרוויח 81 אגורות. ואולם במשרד המשפטים הפער הממוצע הנו פחות מ-14%. כך, למשל, סנגורית ציבורית מהדרג הזוטר תרוויח בממוצע 14% יותר מעובד גבר, ואילו פרקליטה בדרג הבכיר תרוויח שכר בגובה 94% ממשכורתו של עובד גבר. בנוסף, בשנים האחרונות המשרד מכניס יותר ויותר דרוגים להסדרים המאפשרים תגמול על שעות עבודה נוספות שנעשות מהבית, דבר המאפשר גמישות לעובדות ומצמצם את פערי השכר הנוצרים כאשר שעות נוספות מתבצעות רק במשרד.

3. נשים מקדמות נשים

על רקע פרסום הדוח תהינו ב"גלובס" מה הפך את משרד המשפטי לאי של שוויון בשוק לא שוויוני בעליל, ומנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, סיפקה לכך את התשובה מנקודת המבט שלה: המפתח, לגישתה, נמצא בזהות מי שממנה את הבכירים.

"חלק ניכר מבעלות התפקידים הבכירים במשרד המשפטים נבחרו בוועדות איתור שאני עמדתי בראשן ובמרכזים שהוכרעו על-ידי ועל-ידי שורת נשים נוספות", היא אומרת ומסבירה: "במשרד שלנו, לאורך שנים, נשים יושבות בצומת קבלת ההחלטות של מי יתקדם, ולאורך הזמן נבנתה תשתית לכך שנשים יתמודדו יותר בקלות על התפקידים הבכירים במשרד, כשהן גם יודעות שיש להן סיכוי רב להיבחר. נשים מתמודדות יותר בקלות על התפקידים ולא מהססות לעשות זאת, ומעבר לזה הן יודעות שהסיכוי שלהן להיבחר הוא גבוה יותר".

פלמור מנפצת מיתוס שלילי, שלפיו נשים אינן מקדמות נשים. "בניגוד לאגדות ולשמועות שנשים לא מקדמות נשים, אני מאוד גאה בזה שהסטטיסטיקה במשרד שלנו לאורך שנים מוכיחה אחרת. אני זיכיתי להיות מקודמת על-ידי נשים, ואני מעבירה את זה הלאה".

עם זאת, היא מבקשת להבהיר, שאסור להסיק מכך שהצד השני של המטבע הוא אפליית גברים. "על אף הרוב הנשי, גברים זוכים בתפקידי ניהול במשרד המשפטים על בסיס המצוינות שלהם ובאופן ענייני כשהם המועמד הכי טוב בחדר, גם אם בראש ועדת האיתור יושבת מנכ"לית אישה", היא אומרת.

עוד לדברי פלמור, בניגוד לגברים, נשים לא יחסמו לאימהות צעירות את הדרך למשרה הבכירה. "אני מסתכלת מסביבי ואני רואה הרבה אימהות לילדים צעירים. שלומית וגמן-רטנר, מיכל צוק, סיגל יעקבי - כולן אימהות לילדים ממש ממש קטנים, ואני בספק אם גבר או ועדה גברית הייתה מסתכלת על המצוינות האישית שלהן בלי לשאול את עצמם האם הן לא נשים צעירות מדי שאולי עסוקות במשפחתן ובילדים, אולי ייעדרו יותר מהעבודה ואולי הן פחות רלוונטיות בשלב הזה של החיים שלהן".

התמונה קשה עד כדי כך כשמדובר בוועדה גברית?

פלמור: "אני אומרת את זה מהחוויה האישית שלי כמי שנשאלה בעבר על-ידי גברים ביחס לזמינות שלי אחה"צ, כשהתמודדתי לתפקידים מאוד בכירים. זה שיקול מרכזי בחלק מהמקומות, אך לא אצלנו. זה ברור שבמשרד המשפטים של היום סביבת העבודה היא כזו שבה השיקול היחיד הוא האם יש לך את המצוינות המקצועית, האם יש לך חזון ביחס לתפקיד והאם יש לך את הכישורים הניהוליים הרלוונטיים. ובסופו של יום התוצאות נראות".

פלמור מסכמת ואומרת כי "משרד המשפטים, המהווה כיום מעסיק של כ-5,000 עובדים, ימשיך לשאת את דגל ההעסקה השוויונית, הן בהיבט של תעסוקת נשים והן בהיבט של שילוב כלל המגזרים בין שורותיו, בתפקידים משפיעים ומתגמלים. ברור לנו כי יש לכך חשיבות רבה גם בהיבט של אמון הציבור במכלול הפעילות שלנו, ולכן אנו משקיעים בכך מאמצים רבים, ופועלים באופן אקטיבי על-מנת להוות אבן שואבת לצעירות וצעירים מעולים מכל גווני החברה הישראלית".

4. 16% מעובדי המשרד משתייכים לאוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם

"תפיסת התפקיד של משרד המשפטים כאמון על עשיית צדק והענקת שירותים בתחום המשפט, יוצרת שאיפה מובנת לכך שעובדיו ייצגו את כל קצוות החברה הישראלית, על כל גווניה התרבותיים, החברתיים והמגדריים. הלכה למעשה, המשרד הציב לו ליעד להטמיע חשיבה רב גונית בכל תחומי העשייה, להעסיק הון אנושי מגוון" - זו אחת ההצהרות המעוגנות בדוח התעסוקה של משרד המשפטים. מדובר בהצהרה גדולה, אבל הם מנסים לעמוד מאחוריה.מעבר לנתונים על העסקת נשים במשרד המשפטים, כולל הדוח גם את הנתונים בנוגע לחיזוק והעסקת אוכלוסיות שונות ומיעוטים, בהתאם למדיניות הממשלה.

על-פי הנתונים, 16% מעובדי משרד המשפטים משתייכים לאוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם, ובהם בני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית (11%), יוצאי אתיופיה (1.85%) ובני ובנות האוכלוסייה החרדית (כ-2%).

עוד על-פי הצהרות משרד המשפטים, השנה נעשה מאמץ מיוחד בגיוס אנשים עם מוגבלות על-ידי ייעוד משרות ייחודיות לעובדים אלה (משרות אקדמיות בלבד, ולא משפטיות). נכון להיום, שיעור האנשים עם מוגבלות מקרב עובדי המשרד הוא כ-3.5%.

עוד כתבות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

פתאל מציגה: מעבר לרווח ותגמול של 10 מיליון שקל לבעל השליטה

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

כספים הוקפאו, אבל מבחינת המדינה ניתן להפקיד בסלייס חיסכון לילדים

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות