באנטרופי ממליצים על ביגר לתפקיד דירקטור בפז למרות "הערכתנו הגבוהה לכישוריהם ומקצועיותם של שני המועמדים הנוספים"

גם חברת הייעוץ ISS ממליצה על ביגר: "יונה פוגל מכהן כמנכ"ל החברה מאז 2007 ולכן חשוב מאוד שהדירקטוריון והעומד בראשו יהיו עצמאיים ויהוו משקל נגד להנהלת החברה"

אברהם ביגר / צילום: איל יצהר
אברהם ביגר / צילום: איל יצהר

חברות הייעוץ אנטרופי ו-ISS ממליצות למשקיעים המוסדיים לתמוך במועמדותו של אברהם ביגר לתפקיד הדירקטור העשירי במועצת המנהלים של חברת פז. זאת, לקראת אסיפת בעלי המניות המיוחדת שתתכנס ביום שני בשבוע הבא (11 במרץ) בכדי להחליט האם לצרף את ביגר לדירקטוריון או לתמוך באחד משני המועמדים האחרים עליהם המליצה ועדת האיתור המיוחדת שמינה הדירקטוריון לצורך הבחירה - אמנון דיק ודוד אבנר.

באנטרופי ממליצים כאמור להתנגד לבחירתם של דיק או אבנר, "על אף הערכתנו הגבוהה לכישוריהם ומקצועיותם של שני המועמדים הנוספים, ועל אף הערכתנו את ההליך שבוצע על ידי ועדת האיתור של הדירקטוריון".

בחברת הייעוץ מנמקים את המלצה בכך שהיא "נובעת בעיקרה מהרצון להעמיד בפני חברי הדירקטוריון חלופה ראויה נוספת, השונה במהותה (המלצה של גוף מוסדי למול אלו שנבחרו זה מכבר על ידי ועדת האיתור), בבואם לבחור את המועמד בעל הכישורים והניסיון הטובים ביותר לשמש כיו"ר החברה מבין המועמדים הפוטנציאליים".

ב-ISS מציינים כי ביגר כיהן כמנכ"ל פז בשנים 1993-1997 ויש לו, לפיכך, ניסיון קודם בתחום האנרגיה. זאת בניגוד לשני המועמדים האחרים וכמעט כל שאר חברי הדירקטוריון של פז. בנוסף, יש לו ניסיון רב כבעל תפקידים בכירים במשק הישראלי, ביניהם מנכ"ל חברת אדמה ויו"ר שופרסל.

עוד מציינים שם כי "יונה פוגל מכהן כמנכ"ל החברה מאז 2007 ולכן חשוב מאוד שהדירקטוריון והעומד בראשו יהיו עצמאיים ויהוו משקל נגד להנהלת החברה".

כיום מכהן בפז כיושב ראש זמני אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות וזאת לאחר שבחודש אוקטובר הודיע היו"ר הקודם, יצחק עזר, על התפטרותו מהתפקיד לאחר שכתב כי "זה תקופה, נתגלעו מחלוקות עמוקות ביני (ולא רק ביני) לבין רוב חברי הדירקטוריון וההנהלה על דרך ניהול החברה, המבנה הארגוני שלה וכן ביחס לאסטרטגיה העתידית של החברה".

אסיפת בעלי מניות שכונסה כשבועיים לאחר ההתפטרות בחרה בשלושה חברים חדשים לדירקטוריון, שהומלצו על ידי הגופים המוסדיים: אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על ומפקד חיל האוויר; אריק שטיינברג; ועודד גילת כדח"צ. לאחר מכן, ורגע לפני שהוחלט על יו"ר חדש לחברה, כונסה שוב אסיפת בעלי המניות בתחילת דצמבר, בעקבות בקשת בית ההשקעות מיטב דש, ואישרה את הגדלת מספר חברי הדירקטוריון מ-9 ל-10.

שטיינברג נבחר בסוף דצמבר פה אחד על ידי הדירקטוריון כיו"ר זמני והצהיר כי אין בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר קבוע. מי שצפוי להתמודד על התפקיד מול אבנר, ביגר או דיק, לכן, הוא אליעזר שקדי.

ועדת האיתור של פז החליטה בתחילת פברואר השנה להמליץ על דיק ואבנר לתפקיד הדירקטור העשירי בחברה. עם זאת, מיד לאחר פרסום ההחלטה הודיע בית ההשקעות פסגות כי בכוונתו להביא לאסיפה גם את מועמדותו של ביגר.

פז, ענקית אנרגיה וקמעונות הנסחרת בשווי של 5.6 מיליארד שקל, מתנהלת כבר יותר משנתיים ללא בעל שליטה (מאז מכר צדיק בינו את מניותיו בחברה) והיא מובלת על ידי המנכ"ל הדומיננטי יונה פוגל. בהון החברה מחזיקים בעיקר גופים מוסדיים גדולים, ביניהם כלל ביטוח, הפניקס, מיטב דש, מגדל, פסגות ומנורה מבטחים.

גילוי מלא : אברהם ביגר הוא יועץ לדירקטוריון "גלובס "