yes | בלעדי

אחרי 16 שנה: תקציב הפרסום של yes עובר ממקאן לאדלר-חומסקי

זאת כחלק מההיערכות הכוללת של קבוצת בזק למקסם את פעילותן של החברות-הבנות בקבוצה

קמפיין yes / צילום מסך
קמפיין yes / צילום מסך

המפרסמים הגדולים ממשיכים לנפק דרמות בענף הפרסום: ל"גלובס" נודע כי לאחר 16 שנה ועבודה פרסומית שזכתה לשבחים מקיר לקיר, תקציב הפרסום של yes יעזוב את משרד הפרסום מקאן תל-אביב ויעבור למשרד אדלר-חומסקי. זאת, כחלק מההיערכות הכוללת של קבוצת בזק למקסם את פעילותן של החברות-הבנות בקבוצה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבועות האחרונים החלה קבוצת החברות-הבנות של בזק לנהל מכרז בין משרדי הפרסום מקאן תל-אביב ואדלר-חומסקי, שאמור היה לקבוע מי המשרד שהאסטרטגיה השיווקית-פרסומית שלו תוביל את החברות-הבנות - yes, בזק בינלאומי ופלאפון - במעבר שלהן לשיווק משותף, ומכאן גם מי יהיה משרד הפרסום שיישאר כמשרד המוביל של הקבוצה לאחר תהליך ההתייעלות שנוגע לכל הרבדים בקבוצת בזק, גם מבחינת ההשקעה בתקציבי פרסום.

אדלר-חומסקי הוא משרד הפרסום של בזק בינלאומי ושל פלאפון - כמו גם של חברת-האם בזק. מקאן תל-אביב הוא משרד הפרסום של yes. שני המשרדים הציגו לאחרונה מצגות אסטרטגיה בפני הנהלת החברה ונשלחו למקצה שיפורים. לאחר מכן החל עם הצדדים תהליך ארוך של התמחרות, שנועד לחסוך עלויות. בקבוצה שקלו את כל האופציות - החל משימוש באסטרטגיה שיוביל משרד אחד מבלי לוותר על השני, ועד לצמצום מערך הפרסום והפקדת כל האחריות בידי משרד אחד.

עתה, כאמור, הוחלט על פרידה ממקאן והפקדת מלוא התקציב באדלר-חומסקי.

ב-yes אישרו את הידיעה: אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של yes, ביקש להודות למקאן תל-אביב על "העבודה המקצועית, האיכותית והפורייה שהפכה את מותג yes למותג המוביל בשוק התקשורת בזכות עבודה תקשורתית מוצלחת ובולטת". 

לדבריו, "הטיפול המסור לאורך שנים רבות והשותפות המלאה הפכו את המותג yes למותג מנצח עם פרסומות בלתי נשכחות, ביניהן 'קומסי קומסה' בכיכובו של סטפן, הקמפיינים בכיכובה של הילדה הצרפתייה אמלי בן-סימון שיצרו מטבעות לשון כגון 'דוז מדוז', 'שאפו טונטון' ועוד, קמפיינים עם כוכבים בינלאומיים כמו ג'יימס גנדולפיני, אלק בולדווין, ג'וליה לואיס דרייפס וסטיב בושמי, הקמפיין בו אקי אבני מגלם את עצמו ככוכב בסרט קולנוע הוליוודי ועוד ועוד, זאת בנוסף לזכיות רבות ומשותפות בפרסים, כולל פרס האפי פלטינום".

נזכיר כי לאחרונה אוחדה פעילותן של yes, בזק בינלאומי ופלאפון תחת רן גוראון, שמכהן כמנכ"ל של שלוש החברות. מטרת המהלך היא בראש ובראשונה עסקית - התייעלות והורדת הוצאות על-ידי איחוד ומיזוג כל הפעילויות ומציאת פתרונות שיווקיים שבמסגרתם ניתן יהיה לשלב את כל שירותי החברות בחבילות מותאמות.

ההתמודדות של משרדי הפרסום כעת היא על שירותי הטריפל. כיום בזק בינלאומי משווקת את הטריפל תחת המותג "סטינג", מותג הטלוויזיה של ה-OTT. בהמשך יש להניח כי בקבוצה יצרפו גם את yes לחבילות - וכשזה יקרה, החברה אמורה להיות חלק משמעותי בהצעת הערך.