גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה מעט, S&P 500 והנאסד"ק ירדו מעט

ויאקום עלתה כמעט 4%, בואינג הוסיפה מעל 2% ● מניות השבבים בארה"ב ירדו עד 2.6% ● שוקי אירופה ננעלו במגמה שלילית, הפוטסי ירד 0.42% ● באסיה המדדים רשמו ירידות חדות בהמשך לירידות שנרשמו בשישי בוול סטריט לאחר היפוך עקום התשואות בארה"ב

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

נעילה מעורבת בשוקי וול סטריט, הדאו  עלה מעט מעל האפס, בעוד S&P 500  והנאסד"ק  ירדו מעט מתחת לאפס.

ויאקום  סיימה את היום עם עליות של כמעט 4%.

בואינג  עלתה 2.2%.

קטרפילר  הוסיפה לערכה עוד 1.2%.

מיקרון  ואנבידיה  איבדו מערכן כ-2%.

20:00

שוקי אירופה ננעלו בירידות שערים קלו בהובלת מדד הפוטסי  שהשיל 0.42%.

מדדי וול סטריט חזרו לירידות שערים, הדאו ג'ונס  משיל 0.25%, הנאסד"ק  יורד 0.55% ו-S&P 500  מאבד 0.4% מערכו.

ויאקום  ממשיכה לעלות, מעל 5% בשעה זו.

מניות השבבים מיקרון טכנולוג'י  ואנבידיה  יורדות 3%, גם AMD  ומיקרוצ'יפ טכנולוג'י  יורדות מעל 2%.

על אף השקת השירותים החדשים, מניית אפל  יורד כ-2% בשעה זו.

17:15

המסחר בוול סטריט עבר לעליות קלות. כך, הדאו-ג'ונס  , ה-S&P 500  והנאסד"ק  עברו לטריטוריה חיובית.

זאת לאחר דאגות המשקיעים מפני התחזית לכלכלה העולמית ולאחר שאתמול פורסמו ממצאי החקירה בנוגע להאם מאמצי רוסיה להתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב נעשו בשיתוף פעולה עם אזרחים אמריקאים, ובפרט עם דמויות המקורבות לנשיא טראמפ. במסמך של 4 עמודים שנכתב על ידי התובע הכללי, וויליאם בר, נכתב כי "החקירה שנערכה ע"י רוברט מולר מצאה כי לא דונלד טראמפ ולא עוזריו שיתפו פעולה או סייעו בהתערבות הרוסים בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016". 

בנוגע לאפשרות כי טראמפ חיבל בהליכי החקירה, המסמך לא מספק תשובה חד משמעית, "בזמן שהדוח הזה לא מצביע על כך שהנשיא ביצע פשע", נכתב, "זה גם לא מזכה אותו לחלוטין".

16:00

המדדים המובילים בוול סטריט עברו למגמה שלילית, כך הדאו ג'ונס  יורד 0.35%, הנאסד"ק  מאבד מערכו 0.65% ו-S&P 500  יורד 0.4%.

מניית ויאקום  עולה 5.2% בשעה זו.

בואינג  עולה 1.1%.

אנבידיה  יורדת 2.3%.

טסלה  מאבדת מערכה 2.5%.

אפל  יורדת 1.6%.

15:40

פתיחה חיובית בוול סטריט, הדאו ג'ונס עולה כ-0.14%, הנאסד"ק נותר מאוזן ו-S&P 500 גם עולה קלות.

מניית תאגיד המדיה ויאקום  מזנקת מעל 7% בפתיחה.

המסחר באירופה עבר למגמה שלילית בשעה זו.

12:40

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו ביציבות לאחר פתיחה שלילית. המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים קלות.

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות בצל הסנטימנט השלילי בשווקים שנרשם ברקע להיפוך עקום התשואות של האג"ח בארה"ב. מדד הניקיי היפני צנח ב-3%, שנחאי איבדה כ-2% וכך גם הבורסה בהונג קונג.

10:15

המדדים המובילים בבורסות אירופה נפתחו בטריטוריה האדומה, בהמשך לירידות שנרשמו הבוקר באסיה. מדד הדאקס יורד 0.15% בפתיחה, הקאק יורד 0.46%, והפוטסי מאבד 0.5%.

הסנטימנט השלילי בשווקים נרשם על רקע היפוך עקום התשואות בשוק האג"ח האמריקאי ביום שישי האחרון, במהלך נדיר שלא נראה בשוק האג"ח מאז שנת 2007 ומעלה את הסבירות מפני מיתון שבפתח.

באסיה, הניקיי צנח 3%, הבורסה בשנחאי יורדת כ-2% וכך גם הבורסה בהונג קונג. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחה.

08:00

המדדים באסיה נסחרים תחת לחץ בצל הסנטימנט השלילי שנרשם בבורסות וול סטריט ביום שישי האחרון, על רקע החששות מפני האטה עולמית. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים באסיה מאותתים על המשך הירידות עם פתיחת שבוע המסחר, ומאבדים עד 0.85%.

מדד הניקיי היפני צונח ב-3%, מניית סופטבנק צונחת בכ-5% בבורסת טוקיו, סמסונג יורדת 2.3%. הבורסה בהונג קונג יורדת ב-1.7%, והבורסה בסינגפור מאבדת 1.3%.

הטריגר לירידות בשווקים נרשם בסוף השבוע האחרון, כאשר לראשונה מאז שנת 2007 עקום התשואות בין האג"ח לשלושה חודשים לזה של 10 שנים בארה"ב התהפך, מה שמהווה אינדיקציה לקראת מיתון אפשרי.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ב') במגמה שלילית, ברקע נתונים כלכליים מאכזבים מאירופה ורמזים על מיתון פוטנציאלי בארה"ב. מדד ניקיי  רושם את הירידה העיקרית הבוקר, וצולל ביותר מ-3%. 

מדד שנחאי  יורד בכ-1.2%, מדד הונג קונג הנג סנג יורד בכ-1.8%, מדד קוספי  יורד כ-1.8% ומדד S&P/ASX 200  האוסטרלי יורד כ-1%.  

מחיר הנפט  יורד הבוקר ב-0.75%, ומחיר חבית נע סביב 58.60 דולר אמריקאי. 

"החקירה שנערכה ע"י רוברט מולר מצאה כי לא דונלד טראמפ ולא עוזריו שיתפו פעולה או סייעו בהתערבות הרוסים בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016". כך דווח הערב (א') בפרסום ממצאי החקירה במסמך של 4 עמודים שנכתב על ידי התובע הכללי, וויליאם בר. בנוגע לאפשרות כי טראמפ חיבל בהליכי החקירה, המסמך לא מספק תשובה חד משמעית, "בזמן שהדוח הזה לא מצביע על כך שהנשיא ביצע פשע", נכתב, "זה גם לא מזכה אותו לחלוטין".

המסחר בוול סטריט ננעל ביום ו' בירידות שערים חדות על רקע נתוני מדד הייצור, שצנח לשיא שלילי של 21 חודשים, והגירעון התקציבי שהגישה הממשלה האמריקאית שעמד על 234 מיליארד דולר, הגבוה בכל הזמנים. הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב לחודש פברואר היה 234 מיליארד דולר, מדובר בעלייה של 39% מהתקופה הדומה בשנה שעברה. מדד הנאסד"ק  נפל 2.35%, S&P 500  איבד מערכו 1.75% והדאו ג'ונס  ירד 1.6%.

השווקים באירופה ננעלו ביום (ו') בירידות של עד 2% בהובלת הקאק  והפוטסי . חששות מפני האטה משמעותית בצמיחה ואף מיתון הניעו את המשקיעים כשברקע התפרסמו נתוני מאקרו מדאיגים בגרמניה וצרפת.

עוד כתבות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה; אופקו הלת' יורדת ב-3%, אנרג'יאן מטפסת ב-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.4% ות"א 90 מאבד מערכו 0.7% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט