גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפסקת אש? ישראל לא מאשרת וממשיכה לתקוף מטרות בעזה

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על הפסקת אש החל מהשעה 22:00 ●  על אף הדיווח לכאורה, צה"ל ממשיך את תקיפותיו בעזה ● בין היעדים שתקפו מטוסי חיל האוויר, מטה סודי של חמאס שפעל מבניין בן 3 קומות במרכז עזה ולשכתו של הנייה ● אזעקות צבע אדום נשמעו ברחבי ישובי עוטף עזה, רקטה פגעה בבית בשדרות - אין נפגעים

תקיפת צה"ל בעזה הערב / REUTERS/Mohammed Ajour
תקיפת צה"ל בעזה הערב / REUTERS/Mohammed Ajour

חיל האוויר תקף הערב (ב') יעדים של חמאס ברחבי רצועת עזה. התקיפות באות בתגובה לירי הרקטה הבוקר לעבר המושב משמרת שבשרון, שגרמה לפציעתם של 7 בני אדם קל ובינוני ולנזק.

כלי תקשורת ערבים ופלשתינים דיווחו כי בתיווך מצרי הושגה הפסקת אש בשעה 22:00. לפי הדיווח ישראל הסכימה להפסיק את האש אך לא ברור אם זו הפסקה קצרת מועד, או משהו ארוך טווח יותר. אין לידיעה אישור ממקורות ישראלים, או מצרים.

חרף הפסקת האש לכאורה עליה דווח בתקשורת הערבית דובר החמאס, צה"ל ממשיך את תקיפותיו בעזה. על פי דיווחים ערביים אחת מהן היתה לפני זמן קצר באזור ג’בליה.

בחמאס מתעקשים כי אכן הושגה הפסקת אש בתיווך מצרים ושליח האום מלדנוב, ולפני שעה קלה הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם בכל בתי הספר ברצועה. אחד מדוברי חמאס טען כי העיכובים בכניסת הפסקת האש לתוקף היא ההתעקשות הישראלית להמשיך ולירות. עוד סימן לכך שהמצב לא בדרך להסלמה הוא הודעת חמאס כי מחר יתנהלו הפרות הסדר הליליות שעל הגדר כסדרן, מעין אות של חזרה לשגרה.

באחד המטחים פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית בשדרות. עוד מספר רקטות יורטו באמצעות כיפת ברזל. בכל הארועים לא היו נפגעי גוף. עוד טרם הדיווחים על השגת הפסקת אש - בערי הדרום ניכרה דריכות רבה לקראת האפשרות להרחבת ירי הרקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

לצד הימשכות הירי לעבר ישראל, חיל האוויר המשיך בתקיפת שורה של יעדי חמאס ברחבי הרצועה - בתגובה לירי הרקטה הבוקר לעבר המושב משמרת שבשרון.

בין המטרות שהותקפו, לשכתו של מנהיג חמאס בעזה אסמעיל הנייה. מטוסי קרב תקפו והשמידו גם מטה סודי ששימש את שירותי המודיעין של חמאס בשכונת סאברה שבמרכז עזה.

מהצד הפלסטיני דיווחו על שלושה פצועים.

המראת ראש הממשלה בנימין נתניהו מוושינגטון לישראל התעכבה והוא קיים התייעצויות ביטחוניות דחופות במקום, שעה נראה כי רה"מ יחזור לישראל רק ביום שלישי בשעות הצהריים.

כלי תקשורת של החמאס פרסם כי הלילה בחצות יירה טילים לתל אביב, כאשר שעון עצר מסמן את הדקות שנותרו עד לזמן התקיפה.

צילום מסך של שעון העצר שחמאס פרסם הערב

קצת לפני השעה 20:15 נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול ודווח מדובר צה"ל כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

עוד בגזרה הביטחונית, ילד כבן שבע נפצע הערב קל בידו מירי של פלסטינים אל עבר הישוב בית אל שמצפון לרמאללה. אחד מהכדורים חדר דרך חלון הבית ופגע בילד. הוא קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים שם הוא עובר כעת ניתוח בכף היד. כוח של צה"ל סורק את האיזור ולפי מקורות צבאיים מדובר בירי מתוך מחנה הפליטים ג'ילזון הסמוך.

במהלך היום צה"ל עיבה את כוחותיו באזור גדר הגבול עם עזה, כשהקפיץ מאימון חטיבת שריון וחטיבת רגלים. במקביל גויסו אנשי מילואים למערכי המודיעין וההגנה האווירית וזאת, תוך פריסה של סוללות כיפת ברזל בסימן ההסלמה ברצועה.

בין היעדים שתקפו מטוסי חיל האוויר הערב ברצועת עזה, מטה סודי של חמאס שפעל מבניין בן 3 קומות בשכונת סברה שבמרכז עזה. בצה"ל אמרו כי המבנה שימש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של חמאס.

מצה"ל נמסר כי המטה שהותקף מהווה נכס שלטוני מרכזי של חמאס.

שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS/Amir Cohen

ברצועת עזה מדווחים כי רוב התקיפות של צהל מתמקדות בצפון הרצועה, לאורך החוף ובממתקנים של ארגון חמאס. עוד מדווחים הפלסטינים על השמדת משרדו של איסמאעיל הנייה ללא נפגעים - בכירי חמאס פונו מבעוד מועד.

לפי אחד מהדיווחים פצצות הושלכו ממטוסים אל מתחם מצפון מזרח לרצועה, שם לפי החשד שוכן אתר שיגורים של הארגון. חמאס הכריז על כוננות עליונה, פינה את המתקנים מיושביהם כדי להימנע מפגיעות בנפש, ומנגד גייס את כל הכוח הצבאי לרבות יחידות המשגרים. לפי דיווח אחד, חמאס הודיע לחברי הארגונים האחרים כי לא ימנע מהם להשיב בירי רקטות על התקיפות הישראליות, אך בחמאס לא מאשרים זאת רשמית.

טיל פוגע בלשכתו של הנייה / צילום: REUTERS/Suhaib Salem

דובר משרד הבריאות אשרף אל קידרה הודיע כי כל בתי החולים עברו למתכונת חירום אך עד כה לא נמסר על נפגעים.

מוקדם יותר צה"ל הודיע כי חסם מספר אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת, וזאת לצד עצירת עבודות חקלאיות במרחבים הסמוכים לרצועה.

עוד טרם החלו תקיפות צה"ל בעזה, ארגוני הטרור ברצועה הודיעו כי יגיבו עליהן.

ביישובים באזור הדרום ניכרה במהלך היום המתיחות הרבה לקראת עימות עם עזה, ובאשקלון נפתחו המקלטים הציבוריים. תנועת הרכבות בקו של שדרות, אופקים ונתיבות הופסקה וחוף זיקים נסגר למבקרים.

פיקוד העורף פרסם הערב הנחיות התגוננות לתושבי עוטף עזה, נתיבות, אופקים, אשקלון, מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון: התקהלות של עד 300 איש מותרת במקומות סגורים בלבד; הלימודים יתקיימו במרחב מוגן תקני; שירותים יינתנו במתכונת מצומצמת ועבודה חקלאית ביישובי העוטף תותר רק בתיאום עם החטיבה המרחבית. העבודה במקומות עבודה שאינם חיוניים למשק תותר ביישובים אלה רק במידה שיש בהם מרחב מוכן תקני שניתן להגיע אליו במהירות. הנחיות אלה לא חלות על שאר אזורי הארץ.

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?