הסטארט-אפ הישראלי סאמאנג' נמכר ב-350 מיליון ד'; "כל הצדדים זוכים"

חברת SolarWinds האמריקאית רוכשת את הסטארט-אפ סאמאנג' שמספק פלטפורמה לניהול מערכת מידע בענן • החברה הוקמה ע"י המנכ"ל דורון גורדון, מעסיקה 200 עובדים וגייסה בשנות קיומה 69 מיליון דולר, בהובלת ויולה ונצ'רס

חברת התוכנה האמריקאית סולארווינדס (SolarWinds) הודיעה הלילה (ה') על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית סאמאנג' (Samanage) תמורת סכום של 350 מיליון דולר במזומן. הרכישה צפויה להיסגר ברבעון השני. סולארווינדס היא חברה ציבורית לניהול IT הנסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של כ-6 מיליארד דולר. זאת הפעם הראשונה שסולארווינדס רוכשת חברה ישראלית, והיא צפויה להקים על בסיסה את מרכז הפיתוח הראשון שלה בישראל.

סאמאנג', שהוקמה ב-2007 על ידי המנכ"ל דורון גורדון, מספקת פלטפורמה לניהול מערכות מידע בענן במודל SaaS (תוכנה כשירות). את דרכה החלה בחממת המדען הראשי, ואת סבב הגיוס הראשון שלה ביצעה ב-2012, אז השקיעה בה ויולה ונצ'רס, המשקיעה הגדולה בחברה. מאז הקמתה ועד היום גייסה סאמאנג' 69 מיליון דולר. משקיעים נוספים בחברה היו זרוע ההשקעות של חברת סיילספורס (Salesforce), קרן השקעות הצמיחה של מורגן סטנלי, וקרנות ההון סיכון ג'מיני, וינטג' ומרקר.

גורדון הוא יזם ותיק שהיה בין מקימי Continuity, חברת תוכנה בתחום ה-IT, שנרכשה על ידי קרן קדמה תמורת 160 מיליון שקלו ב-2016. לפני כן הוא היה אחד ממייסדי חברת התוכנה Always-On שנמכרה תמורת בשנת 2001 תמורת מיליון דולר בלבד. סאמאנג' היא החברה השלישית שהקים והאקזיט המרשים ביותר שהוביל עד כה.

לסאמאנג' יש כיום הכנסות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים, והיא מעסיקה כ-200 עובדים, מחצית בישראל ומחצית בארה"ב ובאירופה. היא שירתה למעלה מ-2,000 לקוחות, ביניהם חברת סיילספורס, אשר הייתה גם משקיעה אסטרטגית בחברה, וכן התאגיד התעשייתי 3M ורשת המלונות האמריקאית וינדהאם.

מוצרי החברה נועדו לאפשר לאירגונים להכניס אוטומציה בתהליכים הפנים ארגוניים, כמו פנייה של עובד לתמיכה מצוות ה-IT בחברה. פיתוחי החברה מבוססים על טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המתעדפות את הפעולות הנדרשות לביצוע בארגון באופן שנועד להעלות את היעילות הפנים ארגונית.

סולארווינדס פועלת בגישה ייחודית יחסית בעולם שירותי ה-IT: היא מתמקדת בארגונים קטנים ובינוניים, כאשר מרבית מתחרותיה פונות בעיקר לארגונים גדולים. עם סל מוצרים מקיף וזול מזה שהציעו חברות ותיקות כמו HP ו-IBM, סולארווינדס הצליחה להשתלט על חלק נכבד מהשוק וכיום היא משרתת 300 אלף לקוחות.

"אנשי IT מספקים תמיכה לעובדים בארגונים ולכן הרכישה הזו קשורה לשתי התפתחויות שאנחנו מזהים בויולה", אומר רונן ניר מויולה ל"גלובס". "הראשונה נוגעת לשינויים בכוח העבודה בעולם - העובדים המודרניים מצפים שיהיה להם שירות טוב, מהיר ואיכותי ממש כמו שלקוחות רוצים, וזו אחת הסיבות שיגרמו להם להחליט אם להישאר או לא במקומות עבודה; השנייה היא חלק מתפיסת האוטומציה של התהליכים בארגון - במקום להתקשר לאיש ה-IT ניתן לפתוח תקלה באפליקציה שתנותב באופן אוטומטי לאדם הנכון, ביעילות ובמהירות. כיוון שאלו שני תחומים שעוד יצמחו, ולשם העולם הולך, היה עניין מאוד גדול בחברה".

ניר הוסיף בהודעה לעיתונות כי "יש כאן תחושה אמיתית של כל הצדדים זוכים - בעלי המניות, היזם, ההנהלה וכל העובדים - כולם נהנים מפירות ההצלחה. סולארווינדס זכתה במוצר, לקוחות וצוות מהמעלה הראשונה. השתכנענו בכנות כוונתם להמשיך להשקיע בישראל ולהפוך את המרכז כאן לחוד החנית הטכנולוגית שלהם".

בהודעתה, סולארווינדס הצהירה כי בכוונתה לשלב את המוצר שפיתחה סאמאנג' בסל המוצרים שהיא מציעה ל-300 לקוחותיה, כבר החל מהרבעון השני של 2019. "אין מדובר בצורך שהוא נחלתם הבלעדית של ארגונים גדולים, אלא גם של ארגונים קטנים ובינוניים אשר תלויים בטכנולוגיה על מנת להגדיל פרודוקטיביות ולשפר תוצאות עסקיות. ארגונים בסדר גודל זה לרוב אינם מקבלים מענה מחברות שירותי ה-IT הגדולות, אשר מעדיפות לשרת את הארגונים הגדולים שבאפשרותם להעסיק צוותי IT גדולים ומערכות שירות יקרות".

את חברת סאמאנאג' ייצגו עוה"ד דן שמגר, שירה עזרן ונעמי אולמרט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ועוה"ד עינת קצנל וחגי שטרנברג ממשרד קצנל דימנט. את חברת סולארווינדס ייצגו משרד  DLA  ועוה"ד חיים פרידלנד ויוני רף ממשרד גורניצקי.

סולארווינדס ת.ז

הקמה: 2007

פעילות: פלטפורמה לניהול מערכות מידע בענן

מייסד: דורון גורדון

עובדים: 200 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל, והיתר בחו"ל

משרדים: מרכז הפיתוח בנתניה, מטה החברה בצפון קרוליינה

גיוסי הון: 69 מיליון דולר

משקיעות בולטות: ויולה ונצ'רס, קרן השקעות הצמיחה של מורגן סטנלי, זרוע ההשקעות של חברת סיילספורס (Salesforce), וקרנות ההון סיכון ג'מיני, וינטג' ומרקר