סדר ועדיפויות: "אפשר להגיד שכמעט לא עבדתי במהלך החופשה"

בפרוס חג הפסח המזוהה כמשפחתי במיוחד, שאלנו מנהלים ומנהלות על הדרך שלהם לקיים חיי משפחה לצד קריירה תובענית • כתבה שלישית בסדרה

הלה אורן, מנכ"ל קרן תל אביב, ומשפחתו / צילום: אלבום פרטי
הלה אורן, מנכ"ל קרן תל אביב, ומשפחתו / צילום: אלבום פרטי

"אפשר להגיד שכמעט לא עבדתי במהלך החופשה"

הלה אורן

מנכ"ל קרן תל-אביב

בזוגיות ואם לשלושה (בנות בגילאי 26 ו-24 ובן 9)

האם הזמן שאת מקדישה לעבודה בא על חשבון הזמן עם המשפחה?
"אני מקדישה כ-10-12 שעות לפחות מדי יום לעבודה, במשרד, בסיורים בשטח, בכנסים ובאירועים. העניין הוא שהעבודה נמתחת לאורך כל היום, גם כשאני בבית, מכיוון שאני מקיימת שיחות עם אנשים בחו"ל, בזמן ארה"ב. זה לא נדיר שאני מסתובבת בבית בשעות הערב המאוחרות ומקיימת שיחות ועידה. כך שהעבודה תמיד באה גם על חשבון המשפחה.

"עם זאת, 3 פעמים בשנה, בפסח, באוגוסט ובסוכות אני מקפידה לצאת עם המשפחה לחופשות ארוכות. הפיצוי בא גם באמצעות התלוות של הילדים לנסיעות עבודה, בזכותן הם נחשפים לעולם הגדול".

חל שינוי במהלך השנים?
"לאורך השנים השתפרתי. למדתי לקחת חופשות יותר ארוכות ומשמעותיות, בהן אני מקדישה את עצמי למשפחה. בנוסף למדתי להקפיד על בקרים מלאים בבית. אם אני לא יכולה להתפנות בערבים, אז אני לוקחת את הזמן בבית, לא יוצאת מוקדם מדי ומלווה את הבן הקטן לבית הספר.

"בדומה לעבודת המנכ"ל בה חייבים לתעדף משימות, לבזר סמכויות ולנצל את הזמן, כך גם כהורה וכבן זוג לומדים לעשות את זה כדי לייעל ולחזק את הבית".

האם נלווים לכך ייסורי מצפון?
"לא. האהבה והתשוקה שלי לעבודה שאני עושה ולעיר שאני פועלת בה מחוברות מאוד לבני המשפחה. אני מאמינה שהמשפחה רואה כמה העבודה שלי משמעותית עבורי ועבור אחרים ומהווה ציונות אמתית, והפידבק שאני מקבלת מהם הוא חיובי, מה שמטעין אותי בכוחות וידיעה שאני עושה את הדבר הנכון. מה שכן, הלוואי והייתי יכולה להיות בבית כל יום אחר-הצהריים לקבל את בני הקטן כשהוא חוזר הביתה מבית הספר. אבל במצב הנוכחי, זו בחירה שלי, ואני שלמה איתה".

ספרי על רגע שלא תשכחי בו הייתה התנגשות כזו.
"לפני 10 שנים הייתי צריכה להצטלם בשמונה בערב עם נשיא המדינה דאז, שמעון פרס, וראש העירייה רון חולדאי, עבור אירוע שנת המאה של העיר תל-אביב אותו ניהלתי בזמנו. כשהגעתי הביתה לא מצאתי את בתי הקטנה, וזה הגיע למצב של מעורבות המשטרה. בשעה 23:00 הילדה התקשרה ומסתבר שבסה"כ היא הייתה בחזרה בחוג המחול ושכחה לעדכן".

איזו שיחת טלפון מהבית תקטע פגישה חשובה?
"כל שיחת טלפון שקשורה בבריאות של בני משפחתי או מלווה בבכי או מצוקה. זה לא שכיח ואם זה קורה זה מחייב התייחסות ועיכוב בלו"ז של העבודה".

מה הבילוי המשפחתי האהוב עליכם?
"טיולים בלוקיישנים אקזוטיים ברחבי העולם, בהם כולנו מתנתקים מהבית ועוברים חוויות והתנסויות של פעם בחיים ביחד. חופשה בלתי נשכחת במיוחד הייתה טיול משפחתי של שישה שבועות לניו זילנד. עברנו שם בין מקומות של קור וסקי למקומות של חום ואיים טרופיים. שטנו בסירת מרוץ בין מערות, זה היה מדהים ואפשר להגיד שכמעט לא עבדתי במהלך החופשה". 

"יש רגעים, לטוב ולרע, שלא חוזרים, ואתה מרגיש פספוס"

ליאור פוני

מנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies) ישראל

נשוי ואב לשלוש (17, 14 ו-9)

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies) ישראל, ומשפחתו / צילום: אלבום פרטי
 ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies) ישראל, ומשפחתו / צילום: אלבום פרטי

האם הזמן שאת מקדישה לעבודה בא על חשבון הזמן עם המשפחה?
"חד-משמעית כן, לצערי. לא ניתן להימנע מזה. התפקיד טומן בחובו מחויבויות רבות. יש נסיעות לחו"ל בתדירות גבוהה, שיחות בשעות מאוחרות בשל הפרשי הזמנים ובאופן כללי - נדרשת מעורבות יומית בפעילות העסקית המקומית שגולשת אל מעבר לשעות העבודה הנהוגות במשק. אני עובד בממוצע כ-10-12 שעות ביום, ולפעמים יותר אם נדרש ולא פעם "שוכח" לצאת להפסקת צהריים. חלק מהעבודה נעשה גם כשאני בבית, על חשבון זמן עם המשפחה".

האם חל שינוי במהלך השנים?
"חל שינוי שהוא חלק מתופעה גדולה יותר שנקראת הטרנספורמציה הדיגיטלית, שמשפיעה משמעותית על עולם התעסוקה. הטכנולוגיה מאפשרת זמינות תמידית, לטוב ולרע. מצד אחד, אני יכול להיות בבית ולהתעדכן בענייני עבודה ולקדם דברים, ומצד שני החיבור התמידי הזה, לא מאפשר ניתוק מוחלט מהעבודה ולכן למעשה אני נמצא ולא נמצא עם המשפחה. ברמה האישית, אני ללא ספק עובד יותר שעות".

האם נלווים לכך ייסורי מצפון?
"אני לא חי עם ייסורי מצפון. אני מאמין שכל אדם צריך לעמוד מאחורי הבחירה שלו. אני לא מרגיש שאני משלם מחיר כבד. אמנם העבודה גוזלת ממני זמן רב, אבל אני מפצה על הכמות באיכות. אני משקיע במשפחה ונהנה מכל רגע וגם הן. כשאני עם המשפחה בזמן איכות שהגדרתי לעצמי - זה טוטאלי. אני סומך על הצוות שלי שיידע לנהל בהיעדרי על הצד הטוב ביותר ויש לי שקט נפשי להקדיש למשפחה".

ספר על רגע שלא תשכח בו הייתה התנגשות כזו.
"כשהייתה לי אחריות ניהולית אזורית, התפקיד דרש נסיעות רבות. באחת מהן, שהייתה יחסית ארוכה, אבי ז"ל התבשר שחלה במחלה קשה. משפחתי העדיפה לעדכן אותי רק יום לפני חזרתי לארץ כדי שלא אקטע את הנסיעה. כך יצא שבימים הראשונים לגילוי המחלה הייתי רחוק מאבי ומהמשפחה ולא יכולתי לתמוך בהם ברגעים קשים. זה בהחלט גרם לי לחשוב על סדר עדיפויות בחיים, עבודה מול משפחה. יש רגעים, לטוב ולרע, שלא חוזרים ואתה מרגיש פספוס". 

איזו שיחת טלפון מהבית תקטע פגישה חשובה?
"אשתי והבנות יודעות שבמהלך יום עבודה עדיף לשלוח לי הודעות וואטסאפ. אם אני רואה שיש בעיה שאינה יכולה להיפתר במישור הזה, או אם הן מתקשרות אלי, אני בהחלט אשתדל לענות, גם אם אני באמצע פגישה חשובה".

מה הבילוי המשפחתי האהוב עליכם?
"אנחנו אוהבים לטייל בעולם, עם דגש על טיולים המשלבים שמש וים כמו למשל תאילנד, בה נפשנו כבר מספר פעמים. יש שם אווירה אמיתית של חופש ושקט. אנחנו מבלים בחופשות עם המשפחה הגרעינית, המורחבת וחברים".