גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; מיקרוסופט חצתה את רף טריליון הדולר, מניית 3M בצניחה הגדולה מזה 30 שנים

אמזון, פורד ואינטל פרסמו את דוחותיהן הכספיים לאחר נעילת המסחר בוול סטריט ● נעילה שלילית באירופה ● תאגיד הייצור 3M פספס את תחזית הרווח והודיע על קיצוץ 2000 משרות: המניה צונחת בלמעלה מ-10% ● עונת הדוחות נמשכת באירופה: נוקיה, UBS, פיג'ו, ויירקארד וברקליס דיווחו על תוצאותיהן לרבעון הראשון

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:20

פורד  קופצת 8% במסחר המאוחר לאחר פרסום דוחות טובים מהמצופה.

אמזון היכתה את תחזיות הרווח: אמזון  הציגה צמיחה של 17% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה והן הסתכמו ב-59.7 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים. זהו קצב הצמיחה הנמוך ביותר של החברה בארבע השנים האחרונות.

עם זאת, החברה הכתה את תחזיות הרווח והציגה רווח של 7.1 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 4.72 דולרים למניה. שווי החברה בסיום המסחר עמד על כ-940 מיליארד דולר לאחר שמניית אמזון עלתה ב-29% מתחילת השנה.

מניית אינטל  יורדת ב-7% לאחר פרסום הדוחות.

ענקית השבבים והמעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי צופה כי הכנסות החברה לא יצמחו השנה ויעמדו על 69-71 מיליארד דולר, לעומת 70.8 מיליארד דולר בשנת 2018, שהיתה שנה מצוינת בעבור החברה. האנליסטים צפו כי הכנסות אינטל יעמדו על 71 מיליארד דולר. החברה סיימה את המסחר בשווי של 260 מיליארד דולר, לאחר שהמניה שלה עלתה ב-12% בשנה האחרונה.

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. כך, הנאסד"ק  עלה קלות, הדאו-ג'ונס  וה-S&P 500  רשמו ירידות בתום יום המסחר.

מניית מיקרוסופט  ננעלה בעליות של 3.3%. מניית3M  ננעלה בירידות של 13%, לאחר שספגה את הצניחה הגדולה ביותר מזה 30 שנה. לאחר נעילת המסחר אמזון צפויה לפרסם דוחות כספיים לרבעון השלישי.

20:35

מגמה מעורבת בבורסות ארה"ב: הדאו-ג'ונס  יורד ב-0.4%, הנאסד"ק  עולה עולה ב-0.3%, ה-S&P 500  מתרומם קלות.

19:05

המדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות. בורסות לונדון , גרמניה , פריז  ומילאנו  ננעלו בירידות של עד 0.5%.

18:30

המדדים העיקריים בוול סטריט מתאוששים לאחר הירידות שחוו מוקדם יותר: ה-S&P 500  והנאסד"ק  עברו לעליות, הדאו  יורד בכ-0.5%. מיקרוסופט  עולה ב-3.8%.

17:20

המדדים העיקריים בוול סטריט עברו לירידות. כך, הדאו-ג'ונס  יורד בכמעט 1%, ה-S&P 500  רושם ירידות של 0.4%, הנאסד"ק  יורד ב-0.2%.

16:50

חברת מיקרוסופט  מזנקת ב-4.7% כששוויה חצה את סף טריליון הדולר לאחר תוצאות הרבעון השלישי. 

ענקית הטכנולוגיה פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים, והציגה הכנסות רבעוניות של 30.6 מיליארד דולר, גידול של 14% בהשוואה לרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 29.84 מיליארד דולר. מיקרוסופט סיימה את המסחר אמש בשווי של 962 מיליארד דולר, לאחר שהמניה שלה זינקה במעל 30% בשנה האחרונה.

16:30 

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה מעורבת. כך, הדאו  יורד ב-0.8%, ה-S&P 500  יורד בכ-0.3%, הנאסד"ק  עולה בכ-0.3%.

תאגיד הייצור והתעשייה 3M  דיווח מוקדם יותר על תוצאותיו לרבעון הראשון ופספס את תחזית הרווח, המנייה יורדת בלמעלה מ-10%. ירידה זו מושכת את מדד הדאו ג'ונס מטה עם ירידה של למעלה מ-200 נקודות. החברה גם הודיעה על פיטורים של 2000 משרות ברחבי העולם.

מנכ"ל החברה, מייק רומן, אמר כי "הרבעון היה מאכזב", וציין כי:"המשכנו להתמודד עם האטה בשווקי מפתח מרכזיים שהשפיעו על הצמיחה, והביצוע שלנו אף הוא לא עמד בציפיות שלנו".

מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק קיבלו דחיפה מדוחות רבעוניים חזקים של פייסבוק  ומיקרוסופט . פייסבוק עולה בשעה זו בכמעט 7%. מיקרוסופט עולה בכ-3.6%.

 

14:00

החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת בשעה זו, הדאו  מאבד יותר מ-150 נקודות ואילו המדדים האחרים נסחרים במגמה חיובית.

תאגיד הייצור והתעשייה 3M  דיווח על תוצאותיו לרבעון הראשון ופספס את תחזית הרווח, המנייה יורדת במסחר המוקדם כמעט 9%.

עונת הדוחות עדיין בפוקוס בוול סטריט כאשר אמש דיווחו על תוצאותיהן מיקרוסופט, פייסבוק וטסלה. עוד צפויים היום לפני פתיחת המסחר דוחות קומקאסט  ו-UPS , אמזון , פורד , סטארבקס  ו-T-Mobile  צפויות לפרסם את דוחותיהן הלילה לאחר נעילת המסחר.

13:10

מתמתנות הירידות בשוקי אירופה ועוברות למגמה מעורבת, הדאקס  בגרמניה מאוזן, הפריס קאק 40  בצרפת משיל 0.18% מערכו והפוטסי  הבריטי יורד 0.36%. מדד סטוקס 600  יורד רק 0.16% בשעה זו.

שיעור האבטלה בספרד עלה ל-15% ברבעון הראשון של 2019 מ-14.45% ברבעון האחרון של 2018.

מניית נוקיה  ממשיכה ליפול, 9% כעת.

בבריטניה מניות סיינסבורי  וברקליס  יורדות 4.2% ו-2%.

11:10

בורסות אירופה נסחרות באדום בשעה זו, הפוטסי  בבריטניה מאבד 0.64% מערכו, הקאק  בפריס יורד 0.39% והדאקס  יורד גם הוא 0.2%. סטוקס 600  הכלל אירופי יורד כ-0.3%.

מניית נוקיה  מתרסקת 10% בבורסת יורונקסט  על רקע דוחות חלשים מהצפוי.

הבנק הבריטי ברקליס דיווח הבוקר על תוצאותיו לרבעון הראשון שהושפעו מהקשיים בהסכם הברקזיט המתקרב, הרווח של הבנק ירד ב-10% ל-1.5 מיליארד ליש"ט ברבעון מ-1.7 מיליארד ליש"ט בתקופה הדומה בשנה שעברה. המניה  יורדת 1.3% בשעה זו.

מניית הבנק השוויצרי UBS  עולה 1.13% בשעה זו על רקע דוחותיה לרבעון הראשון שעקפו את התחזיות.

בבריטניה, המיזוג המדובר בין קמעונאיות המזון סיינסבורי ואסדה נדחה על ידי רשות התחרות הבריטית, מניית סיינסבורי  צוללת 6%.

שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת, מדד שנחאי צלל 2.43%, ההנג סנג השיל 0.81% מערכו ואילו הניקיי עלה 0.41%.

10:00

נמשכת המגמה המעורבת בשוקי אסיה, הירידות במדד שנחאי  מעמיקות עד 2.36%, ההנג סנג  יורד 0.48% ואילו הניקיי  עולה 0.48%.

מניות סוני  ונינטנדו  עולות בטוקיו, 1.51% ו-1.34% בהתאמה.

09:20

עונת הדוחות ממשיכה באירופה: נוקיה   פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 ועברה להפסד נקי לאחר שהייתה צריכה לעכב את פעילות הדור החמישי שלה בצפון אמריקה, המניה יורדת 0.17% במסחר המוקדם בשעה זו.

הבנק השוויצרי UBS  הודיע על ירידה ברווח הנקי לרבעון אך עדיין עקף את תחזיות האנליסטים, המניה עולה במסחר המוקדם 0.61%.

ויירקארד , חברת התשלומים האינטרנטיים מגרמניה, דיווחה על עלייה של כ-35% בהכנסות ל-2.02 מיליארד יורו.

חברת הפארמה הגרמניה באייר  דיווחה על ירידה של 37% ברווחיה לרבעון הראשון, ל-1.24 מיליארד אירו מ-1.95 מיליארד אירו בתקופה הזהה בשנה שעברה.

הכנסות יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו  לרבעון הראשון של השנה ירדו ב-1.1% ל-17.98 מיליארד אירו בהשוואה לתקופה הדומה אשתקד בה עמדו על 18.18 מיליארד אירו.

07:55

מגמה מעורבת בשוקי אסיה, מדד שנחאי  יורד 0.71%, ההנג סנג  משיל 0.07% מערכו ואילו הניקיי  ביפן עולה 0.33%.

הבנק המרכזי של יפן הודיע היום (ה') כי מתכנן לשמור על רמות הריבית שלו "נמוכות מאוד" עד לפחות שנת 2020. רמת הריבית לטווח קצר נותרה ברמה השלילית של 0.1%- והבנק התחייב לשמור על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ברמת ה-0%, בהתאם למה שציפו בשוק. מאוחר יותר היום, הבנק יפרסם עדכון על המדיניות המוניטרית במדינה.

הין היפני  נחלש הבוקר מול הדולר לרמת 111.96 ין לדולר.

אמש, בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים יום לאחר שמדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 שברו שיאי עליות.

ענקיות הטק פייסבוק ומיקרוסופט פרסמו את דוחותיהן לאחר נעילת המסחר אתמול. מיקרוסופט הכתה את התחזיות עם פעילות הענן שלה והציגה צמיחה של 14% בהכנסות הרבעוניות, פייסבוק גם הציגה תוצאות טובות למרות הקנס הענקי שקיבלה מרשות הסחר הפדרלית בארה"ב.

בואינג פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019, ודחתה את פרסום התחזיות לשנה כולה, בצל פרשת התרסקות המטוס מדגם 737 MAX באתיופיה.

גם יצרנית הרכב של אלון מאסק, טסלה, פרסמה דוחותיה אמש לאחר נעילת המסחר. החברה פספסה בגדול את תחזיות הרווח לרבעון הראשון של השנה לאחר הדרישה לרכביה החשמליים ירדה באופן דרסטי.

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר