נעילה שלילית בת"א: המדדים המובילים איבדו כ-1%; בזק קפצה

הלחץ בשוקי העולם מתגלגל לבורסה בתל אביב • מדד ת"א 35 ירד בכ-1%, ת"א 90 איבד 0.6% • בזק עלתה 2% כנגד המגמה • פועלים ירדה בכ-1%, דיסקונט ב-0.9%, ומניית מזרחי-טפחות ירדה ב-0.77% • מניית כלל ביטוח המשיכה לעלות בהמשך לעליות חדות שרשמה בשני ימי המסחר האחרונים

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר השני בשבוע המקוצר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שהתמתנו לקראת הנעילה, וזאת על רקע הלחץ שנרשם בשווקים נוכח החשש מפיצוץ שיחות הסחר בין סין לארה"ב.

מדד ת"א 35 ירד בכ-1%, ת"א 90 איבד 0.6% ומדד הבנקים ירד ב-1.15%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.05 מיליארד שקל.

16:15

הלחץ בשוקי העולם מתגלגל לבורסה בתל אביב, כאשר מדד ת"א 35 יורד ב-1.3%, ת"א 90 מאבד 0.7%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד 2%; באירופה המדדים יורדים בשיעור דומה, והבוקר באסיה הבורסה בשנזן צללה ב-7.6%.

בשעה זו מניית בזק עולה 2% כנגד המגמה. מנגד, מניות הבנקים יורדות: פועלים יורדת ב-1%, דיסקונט ב-1.2%, ומניית מזרחי-טפחות מאבדת 0.6%.

מניית כלל ביטוח עולה בעוד 2% בהמשך לעליות חדות שרשמה בשני ימי המסחר האחרונים.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-766 מיליון שקל.

14:25

מגמה שלילית בבורסה בת"א, המדדים המובילים, ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  יורדים עד 1.24% בשעה זו.

מתחזקת העלייה במניית בזק , 2.62% כעת.

כלל ביטוח  עולה מעל 2%.

11:30

מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  יורדים בעד 1.2% בשעה זו. 

מניית בזק  עולה ב-1.4% לאחר הדיווח לפיו החברה השלימה את מכירת מתחם סקיה ותכיר ברווח הון של 250-450 מיליון שקל ברבעון השני.

מניית חברת הנדל"ן המניב ביג  יורדת בלמעלה מ-1.5%, זאת לאחר שאסיפת בעלי מניות לא אישרה את שכרו של המשנה למנכ"ל החברה כיום, חי גאליס, שאמור להיכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 ביולי. גאליס צפוי להחליף בתפקיד את המנכ"ל הנוכחי, איתן בר זאב, שיעבור לכהן כיושב ראש.

11:00

המסחר בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה שלילית, עם ירידה בכל מדדי המניות.

מניית קבוצת התקשורת בזק  עולה כ-1%, על רקע דיווח של בעלת השליטה, בי קומיונקיישנס  (ביקום), על הבהרה שמסרה קרן סרצ'לייט בקשר עם התשלום למחזיקי אג"ח ב' של ביקום במסגרת הצעתה לרכישת השליטה בחברה. על פי ההבהרה, "תשלום סרצ'לייט למחזיקי האג"ח (סדרה ב'), במסגרת הזרמת ההון לחברה, יכלול תשלום מלא של קרן החוב למחזיקי האג"ח וכן תשלום של הריבית (המקורית) אשר תיצבר עד למועד התשלום בפועל.

מוקדם יותר הבוקר דיווחה בזק כי הושלמה מכירת נכס מקרקעין של החברה במתחם צומת מסובים ("סקיה") תמורת כ-377 מיליון שקל. לדברי החברה, היא צפויה לרשום בדוחותיה לרבעון השני של 2019 רווח הון של כ-250 מיליון שקל, בהנחה שתידרש לשלם את מלוא הדרישות של דמי ההיתר והיטל ההשבחה שהיא קיבלה על מכירת הנכס ב"סקיה". זאת, לעומת רווח הון של כ-450 מיליון שקל, בהנחה שיתקבלו מלוא טענות החברה כפי שהועלו בהשגותיה בנוגע לדרישות.

9:50

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות חדות, על רקע נפילת מדדי המניות באסיה בעקבות האיומים להחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

מדדי המניות ת"א-35  ות"א-125  מאבדים כ-1.3%, ת"א-90  נופל מעל ל-1%. ת"א-בנקים  יורד בכ-1.35%.

כל המניות של מדד ת"א-35 נסחרות בירידות, כשאופקו הלת' , טאואר  ופריגו  בולטות עם הנפילות החדות ביותר.  

שותפות דלק קידוחים  מדווחת כי תחודש הבוקר הפקת הגז הטבעי ממאגרי "תמר" ו"ים תטיס". זאת, לפי הודעת השותפות, "לאחר שאתמול אחר הצהריים הפסיקה נובל אנרג'י, המפעילה בפרויקטי תמר וים תטיס, את הפקת הגז הטבעי מהמאגרים, בהתאם להחלטת שר האנרגיה לאור המצב הביטחוני. להערכת המפעילה, בתוך כיממה תשוב הזרמת הגז מהמאגרים להיקף של קיבולת הפקה מלאה. להפסקת ההפקה כאמור לא תהיה השפעה מהותית על הכנסות השותפות ממכירת גז טבעי ברבעון השני לשנת 2019".

חברת אמיליה פיתוח  הודיעה הבוקר כי מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם ייסגר. צפוי הפסד חד פעמי של כ-25 מיליון שקל.

07:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב ננעלו אתמול בטריטוריה הירוקה, וזאת למרות ההסלמה במצב הביטחוני נוכח מטח של רקטות לשטחה של ישראל.

גם במהלך הלילה האחרון נורו רקטות על אזור הדרום והשפלה, אולם בהמשך דווח כי הושגה הפסקת אש שנכנסה לתוקפה ב-4:30 לפנות בוקר.

אתמול בסיום המסחר, מדד ת"א 35 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 90 טיפס ב-0.8%, מדד הבנקים איבד 0.4% ומדד הביטוח עלה ב-2.7% בהובלת מנייתה של כלל ביטוח שזינקה בכ-10% ובכך השלימה מהלך עליות של כ-18% בשני ימי המסחר האחרונים. אי.די.בי השלימה מכירת 10% ממניות כלל עסקי ביטוח למורי ארקין ויקיר גבאי.

גם בבורסות אסיה המצב אינו רגוע: המסחר באסיה מתנהל בירידות חדות. זאת בעקבות התחדשות מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. בורסות הונג קונג ושנחאי צוללות בכ-5%. 

בציוץ בטוויטר טראמפ חשף כי הסינים מציבים דרישות נוספות במהלך המשא ומתן, ואמר כי יעלה מכסים ביום שישי הקרוב. לפי הציוץ של טראמפ, שיעור המכסים המוטלים על סחורות סיניות שמיובאות לארה"ב יעלה ל-25% ביום שישי, למרות טענות חוזרות ונשנות של הממשל האמריקאי כי השיחות עם בייג'ין בנוגע להסכם סחר מתקדמות בצורה טובה.

בת"א יתנהל שבוע מסחר מקוצר: ביום רביעי, יום הזיכרון, ובחמישי, יום העצמאות, לא יתקיים מסחר בבורסה.